Chevrolet Corvette má opravdu dlouhou historii, ale v Evropě není auto příliš časté. V nejnovější osmé generaci se tu ale oficiálně bude prodávat a kvůli instalaci filtru pevných částic přijde oproti americké verzi o 30 koní výkonu.
Americké sportovní kupé bylo poprvé představeno už v roce 1953, má tedy velmi dlouhou historii. V poslední generaci (Corvette C8) ale prošlo zásadní změnou. Motor se z přední části přesunul mezi nápravy, pohon zadních kol zůstal. Tohle auto se oficiálně prodává i v Evropě, která má ale přísnější emisní limity, takže musel být upraven motor, ale hlavně výfuk.
Auto musí splnit přísnou emisní normu Euro 6d-TEMP, což prakticky nelze bez instalace filtru pevných částic. Filtr pevných částic je tu s námi už skoro 20 let, původně ho měly jen naftové motory, ale teď už ho mají prakticky všechna auta se spalovacím motorem.
Jenže tento filtr je fyzickou překážkou ve výfukovém potrubí, která zpomaluje plyny. Jenže kvůli tomu se motoru hůře dýchá, takže má zpravidla nižší výkon i točivý moment. V případě Cehvrolet Corvette C8 je rozdíl 30 koní a 20 Nm. Americká verze nabídne 495 koní a 637 Nm, zatímco ta evropská má přijít se 468 koňmi a 617 Nm.
Nový Chevrolet Corvette C8 by měl na evropské trhy přijít v druhé polovině letošního roku, rovnou ve verzi s filtrem pevných částic. Cena bude startovat na přibližně 2,6 milionu korun ve verzi kupé, kabriolet vyjde na necelých 2,8 milionu korun.