chevrolet_corvette-C8

Chevrolet Corvette má opravdu dlouhou historii, ale v Evropě není auto příliš časté. V nejnovější osmé generaci se tu ale oficiálně bude prodávat a kvůli instalaci filtru pevných částic přijde oproti americké verzi o 30 koní výkonu.

Americké sportovní kupé bylo poprvé představeno už v roce 1953, má tedy velmi dlouhou historii. V poslední generaci (Corvette C8) ale prošlo zásadní změnou. Motor se z přední části přesunul mezi nápravy, pohon zadních kol zůstal. Tohle auto se oficiálně prodává i v Evropě, která má ale přísnější emisní limity, takže musel být upraven motor, ale hlavně výfuk.

Přečtěte si také:  Průzkum ukázal, z jakých aut je nejlépe a naopak nejhůře vidět

Auto musí splnit přísnou emisní normu Euro 6d-TEMP, což prakticky nelze bez instalace filtru pevných částic. Filtr pevných částic je tu s námi už skoro 20 let, původně ho měly jen naftové motory, ale teď už ho mají prakticky všechna auta se spalovacím motorem.

chevrolet_corvette-C8-zadek

Jenže tento filtr je fyzickou překážkou ve výfukovém potrubí, která zpomaluje plyny. Jenže kvůli tomu se motoru hůře dýchá, takže má zpravidla nižší výkon i točivý moment. V případě Cehvrolet Corvette C8 je rozdíl 30 koní a 20 Nm. Americká verze nabídne 495 koní a 637 Nm, zatímco ta evropská má přijít se 468 koňmi a 617 Nm.

Přečtěte si také:  Na prodej je půlka Chevrolet Corvette. Předek uletěl při nehodě

Nový Chevrolet Corvette C8 by měl na evropské trhy přijít v druhé polovině letošního roku, rovnou ve verzi s filtrem pevných částic. Cena bude startovat na přibližně 2,6 milionu korun ve verzi kupé, kabriolet vyjde na necelých 2,8 milionu korun.

Přidat komentář