Velkým tématem automobilového průmyslu není ani tak přechod na elektromobilitu, jako spíše čipy, respektive jejich zoufalý nedostatek. Ten dovedl některé automobilky k tomu, aby zákazníkům nabízely vozy v naprosto bizarních verzích a výbavách. Ale i k tomu, že se čekací doba na nový vůz může snadno dostat i na více než rok. Zatímco odborníci během letoška nepředpokládají nějaké výrazné zlepšení čipové krize, korejská automobilka Hyundai to vidí jinak.
Pro agenturu Reuters se vyjádřila v tom smyslu, že vidí světlo na konci tunelu a je přesvědčena, že problém s nedostatkem čipů bude vyřešen ještě během letošního roku. Toto vyjádření jde ale proti slovům řady odborníků, kteří jsou si jisti, že čipová krize bude trvat ještě hodně dlouho. Hyundai pro Reuters tvrdí, že větší problémy bude nedostatek čipů způsobovat především v prvním čtvrtletí tohoto roku. Následně se podle značky vše zlepší.
Hyundai očekává, že výroba polovodičů bude dříve či později přizpůsobena poptávce. Automobilka zároveň vidí jako velký problém hromadění v současnosti vyrobených čipů jak některými značkami, tak také výrobci různých zdravotnických potřeb.
Právě ti totiž, byť samozřejmě nechtěně, onu čipovou krizi tak trochu způsobili. Z důvodu koronaviru totiž masivně stoupla poptávka po zdravotnických přístrojích a ty také potřebují čipy. A samozřejmě dostávaly přednost před automobilovým průmyslem. Navzdory tomu, že nakažených neubývá, spíše naopak, je Hyundai přesvědčeno, že nejpozději koncem roku bude ohledně čipů vše v pořádku.