Nedávno jsme testovali faceliftovaný Hyundai i30. V rámci nejnovější modernizace se nové verze dočkala i sportovní verze i30 N, nikoliv však pro Evropu. Tady z nabídky vypadla a už si ji tu neobjednáme. A o co jsme přišli?
Modernizovaný Hyundai i30 N pro modelový rok 2025 byl představen například pro Austrálii a některé další mimoevropské země. Stejně jako u běžných verzí, i u té sportovní s označením N nešlo o žádný zásadní facelift. Design ani technika se výrazněji neměnila.
Facelftovaný Hyundai i30 N dostal v rámci modernizace víc červené. Najdeme ji na bočních prazích, ale i v bočních otvorech v předním nárazníku. Upravena byla i maska chladiče. Nově může eNko mít nové matně šedá 19palcová kovaná kola.
V kabině změny odpovídají běžným verzím. Je tu nový displej před řidičem, USB-C konektory a automatické stmívací vnitřní zpětné zrcátko. K tomu lze zmínit také přepracovaná přední sportovní sedadla.V rámci modernizace byla také rozšířena standardní výbavy, do které přibyly například nové asistenční systémy nebo automatický systém brzdění zabraňující kolizi, který umí rozpoznat nejen auta a náklaďáky, ale teď také chodce, motorkáře, ale i cyklisty.
Technika zůstala nezměněna. Pod kapotou je tedy stále dvoulitrový čtyřválec s přeplňováním turbodmychadlem. Jeho výkon zůstává na 206 kW/280 koních a točivý moment vrcholí 392 Nm. Standardem je manuální šestistupňová převodovka, za příplatek lze mít osmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Poháněna jsou výhradně kola přední nápravy, jde je elektronický samosvorný diferenciál. Beze změny jsou i podvozek a jeho naladění, stejně jako řízení nebo brzdy.
V Evropě ovšem byly všechny spalovací modely Hyundai N, které se tu oficiálně prodávaly (v ČR: i20 N, i30 N, i30 N Fastback a Kona N; v některých jiných zemích i Elantra N) ukončeny, žádný další už si tady oficiálně nekoupíme. Teď už budeme mít prý jen elektrické modely Hyundai N, přičemž tím prvním a zatím jediným je Hyundai Ioniq 5 N.
Na elektriku jim s..e pes, Hnůjdej si sám pod sebou řeže větev. Jeho problém…