Když se podíváte na tento kabriolet, mohlo by se zdát, že někdo upravil BMW 2002. Není tomu tak, je to stavba, která ho má připomínat. Jejím základem se stalo BMW 135i a podle nás se docela povedla.
Předchozí generace BMW řady 1 se vyráběla jako hatchback, ale i jakou kupé a kabriolet. Ta novější, aktuální generace toto potom rozdělila a pod řadou 1 zůstal pouze hatchback, zatímco kupé a kabriolet nesou označení řady 2. A proč o tom mluvím, protože právě z kabrioletu předchozí generace BMW řady 1 s kódovým označením E88 byla tato moderní interpretace BMW 2002 vyrobena. Její název je ETA 02 Cabrio.
Zvenku zůstal původní pouze rám čelního okna a sklo anebo vnější zpětná zrcátka. Také víko zavazadelníku je protaženo až k nárazníku, u původního BMW 2002 se otevírala pouze horní část, zadní čelo mezi světly se neotevíralo.
Všechny panely karoserie byly vyrobeny nově. Jsou z laminátu a tvary původního bavorského veteránu připomínají dokonale. Nová jsou samozřejmě světlomety. Zatímco ty přední jsou s bixenonovými čočkami a tzv. „andělskýma očima“ (kruhové denní svícení), ty zadní jsou LEDkové. Kromě toho je tu ještě snížený podvozek a větší kola.
Původní je i interiér, kde jsou nové pouze některé karbonové dekory. A vlastně se to k moderně pojatému exteriéru docela hodí. BMW má interiéry parádně vyvedené a navíc ergonomicky domyšlené.
Základ je z BMW 135i, což prozrazuje, že pod kapotou je řadový šestiválec s přeplňováním. Jeho výkon je 225 kW/306 koní a točivý moment vrcholí 400 Nm. Na motoru žádné změny provedeny nebyly.
Jak můžete vidět, neexistuje pouze jedno auto, ale jsou už dvě. Obě dvě postavila společnost Everytimer Automobile. Budou ale i další a ta budou mít karoserii z karbonu. Bude totiž možné si tuto úpravu nechat udělat na přání i na vaše auto. Cena však rozhodně nebude z nejnižších. Očekává se, že budete muset zaplatit kolem 70 tisíc euro, v přepočtu přibližně 1,8 milionu korun!
Mimochodem reinkarnaci BMW 2002 provedla v roce 2016 na přehlídce Concours d’Elegance v Pebble Beach sama automobilka. Tehdy představila koncept BMW 2002 Hommage. Šlo o oslavu BMW 2002 turbo, které se v roce 1973 stalo prvním sériovým evropským vozem vybaveným přeplňovaným motorem.