Test BMW 230i Cabrio

Léto je v plném proudu, slunce svítí a teploty stoupají k tropickým hodnotám. Do takového počasí se skvěle hodí kabriolet. Nabídku BMW k otestování jednoho z nich jsme tedy nemohli odmítnout. Do redakčního testu jsme převzali nejvýkonnější čtyřválcovou benzinovou verzi řady 2 s 252koňovým dvoulitrem pod kapotou. Jak se nám to líbilo si můžete přečíst v následujících několika řádcích.

Nejmenší z nabídky

BMW nabízí kabriolety v několika svých modelových řadách, jde o ty sudé. BMW řady 2 Cabrio je tím nejmenším. Pokud by pro vás bylo malé, pak si můžete vybrat řadu 4 Cabrio. Ještě před rokem jste si mohli objednat také větší kabriolet řady 6, ale jeho prodej již skončil. Nahradit by jej měl nový kabriolet řady 8, jenž by se měl postavit Mercedes-Benzu třídy S kabriolet.

Ačkoliv jde o nejmenší kabriolet z nabídky mnichovské značky, i tak nabízí dvě řady sedadel, ovšem psát, že je čtyřmístný by bylo poměrně nadnesené. Čtveřice pasažérů se sice do auta vejde, ale bude potřeba udělat několik kompromisů – hlavně v prostoru nohou. Lepší bude na místo zadních sedadel použít větrný deflektor, který usměrní proudění vzduchu na předních sedadlech. Pak nebude problém ani jízda po dálnici.

test-bmw-230i-cabrio-at-p2

Elektricky i za jízdy

Dnes je zcela běžné, že střechy kabrioletů se ovládají elektricky i za jízdy, dvojkové BMW není výjimkou. Pro stažení nebo natažení střechy stačí stisknout a držet tlačítko a řídící jednotky se postarají o zbytek. Stažení střechy zabere jen chvilku, navíc s ní lze manipulovat až do 50 km/h.

Ovládat ji lze ale také prostřednictvím klíče na dálku. Stačí držet odemykací nebo zamykací tlačítko a střecha se bude hýbat. Auto si tak před svým příchodem můžete vyvětrat, případně střechu zavřít na dálku při příchodu dešťových přeháněk.

Střecha se skládá do prostoru kufru. Při jeho nakládání je tak dodržovat prostor pod ochranným krytem, kam se střecha skládá. Pokud totiž kryt není na „svém místě“, ale je zvednutý, střecha se stahovat nezačne. Je potřeba ho snížit manuálně přímo v kufru, čímž se zmenší jeho objem (z 335 na 280 litrů). I pak je ale kufr poměrně velký, nebude potřeba přemýšlet o tom, zda si na dovolenou vezmete jedny plavky anebo na každý den jiné.

Přečtěte si také:  Během pěti minut přišel v tichosti o své BMW M2. Ukázal, jak lehké to zloději dnes mají

test-bmw-230i-cabrio-at-p3

Dostatek síly i slušný zvuk

Z čistě subjektivního hlediska si myslím, že pod kapotu kabrioletu (a už vůbec roadsteru) nepatří naftový motor a to ať má jakýkoliv počet válců nebo výkon. Se staženou střechou chci poslouchat hezčí zvuk benzinového motoru. A čím válců tím lépe.

Testovaný kabriolet poháněl motor s označením 30i, který historicky značil třílitrový atmosférický šestiválec, ale nyní jde o nejvýkonnější dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec. Hodnotami výkonu se oba motory prakticky neliší, točivý moment je ale díky přeplňování lepší ve prospěch menšího z motorů. S hodnotami 185 kW/252 koní a 350 Nm tak jde o příjemně svižné auto.

Motor po sešlápnutí plynu příjemně táhne napříč celým spektrem otáčkoměru, má i drobnou gradaci a celkově nedostatkem síly rozhodně netrpí. Vždyť z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit za 6,1 sekundy a maximální rychlost leží u 250 km/h. Přitom je docela příjemná i spotřeba paliva, která se při běžné jízdě pohybuje kolem 8 l/100 km.

test-bmw-230i-cabrio-at-p4

I když se jedná o kabriolet, rozhodně nejde jen o auto do města, ale pobaví vás i mimo něj. (Nejen) na podvozku byly přidány výztuhy, aby se po „uříznutí“ střechy dvojka nekroutila. To sice oproti coupé o něco zvedlo hmotnost (1505 kg vs. 1650 kg), ale i tak jde o auto, které při jízdě nepůsobí nijak zavalitě. Na pohyby volantem reaguje ochotně a do zatáček se stáčí radostně. Pomáhá k tomu jistě i to, že přední kola nemusejí ještě přidávat, pohon zajišťuje zadní náprava.

S motorem parádně drží krok i automatická 8° převodovka, která je pro tento motor ve standardní výbavě. Převodovka řadí rychle a hladce, vlastně mi tu – jakkoliv se s autem dá jezdit poměrně sportovně – manuál ani nechybí. Manuální převodovka je k dispozici pouze pro 218i Cabrio, respektive 218d a 220d. Za příplatek je možné mít i samočinnou. 

Mimochodem i když chybí střecha, tak se dvojkový kabriolet nijak výrazně nekroutí. To, že karoserii chybí výztuha v podobě střechy, lze poznat na nekvalitní silnici se sérií za sebou jdoucích příčných nerovností. V takovém případě je cítit jisté vibrování skeletu.

test-bmw-230i-cabrio-at-p5

Testované auto obouvalo 18″ disky s pneumatikami run-flat a tvrdší je i podvozek, ale rozhodně nejde o prkenné nastavení. Tlumit nerovnosti dovede, zvládne i pražské centrum s tzv. kočičími hlavami, lépe mu ale bude na kvalitních silnicích někde za městem. Tam dá totiž naplno vyniknout povedenému tužšímu naladění a celkovému sladění s dalšími částmi auta. Nic tady při jízdě výrazněji nevyčnívá nebo naopak nezaostává. Jízda po nekvalitní silnici ale není tak úplně dobrou stránkou auta.

Přečtěte si také:  BMW si s možným odhalením M3 a M4 bravurně vystřelilo z novinářů i fanoušků.

Závěr a cena

BMW 230i Cabrio je malý a mrštný kabriolet, s nímž si můžete užít i dostatek zábavy na kvalitních silnicích za městem. Do interiéru při stažené střeše s připevněnou větrnou clonou za předními sedadly a vytaženými okny nijak výrazně nefouká.

Ceník kabrioletu řady 2 obsahuje sedm (4 benzinové, 3 naftové) motorů, jeden z nich (ten nejvýkonnější M240i) se navíc dá kombinovat s pohonem všech kol xDrive. Otázkou je, proč byste to měli dělat… Ceník startuje pro tříválcové 118i na 930 800 Kč, čtyřválec 220i začíná na 1 069 900. Testovaný motor je o poznání dražší, nenabízí se totiž v nejnižší výbavě, ale až v té vyšší. Zaplatíte za něj minimálně 1 205 100 Kč.

+
Svižný motor Zasloužil by si lepší zvuk
Povedený podvozek na kvalitních silnicích Uskákaný podvozek na nekvalitních silnicích
Zábava za volantem Málo místa pro kolena na zadních sedadlech
Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: BMW
Typ: 225d Cabrio
Motor: řadový čtyřválec
Objem válců: 1998 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: benzin
Pohon: zadních kol
Výkon: 185 kW/252 koní v 5200 ot./min
Točivý moment: 350 Nm v 1450 až 4800 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 6.1 s
Maximální rychlost: 250 km/h
Převodovka: automatická osmistupňová
Spotřeba paliva (l/100 km): 7.7 / 5.4 / 6.2
Emise CO2: 143 g/km
Objem nádrže: 52 litrů
Délka: 4432 mm
Šířka: 1774 mm
Výška: 1413 mm
Rozvor: 2690 mm
Pohotovostní hmotnost: 1650 kg
Objem zavazadlového prostoru: 335 (280 se střechou dole) litrů
Ceník: ke stažení zde