Dacia Duster TCe 150 4×4

Dacia Duster může v nové generaci přijít o pohon všech kol. Stejnou platformu má dostat i LADA Niva

Autor: Pavel Srp - Zdroj: autoevolution.com, лада.онлайн - Foto: Ondřej Lilling - 26. 10. 2020


Dacia Duster je jediným modelem v nabídce rumunské značky, který nabízí pohon všech kol. V nové generaci by tomu tak ale být nemuselo. Hrozí totiž, že nová generace oblíbeného SUV bude stát na podvozkové platformě CMF-B, kterou využívají kompaktní modely Renaultu.

Nové generace modelů Sandero a Logan, které rumunská značka před nedávnem představila, právě na platformu CMF-B přešly. Třetí generaci Dusteru by to mohlo čekat taky. Navíc by na trh měla přijít po kratší době, než jsme tradičně zvyklí. Místo obvyklých osmi let by to mělo být jen 6 let. Pro francouzský magazín L’argus Marc Suss, produktový ředitel značky Dacia na evropských trzích. Konkrétnější nebyl, ale očekává se, že výroba nového Dusteru by mohla začít už v průběhu roku 2024.

A mohla by to být právě revoluční změna techniky, protože přechod mezi první a druhou (současnou) generací Dacii Duster, byl spíše symbolický. Technický základ, ale i design jsou prakticky evoluční.

Dacia Duster pick-up už je v prodeji. Připlatíte si za něj hodně peněz

S neustále se zpřísňujícími pravidly (jak bezpečnostními, tak emisními) by tak nemusela už stávající platforma pro novou generaci Dusteru dostačovat, ale vývoj nové by se výrazně prodražil. Renault totiž v nabídce žádný malý model s pohonem všech čtyř kol, z něhož by šlo existující technický základ použít, nemá. Rumunská značka by tak musela použít větší platformu CMF-C/D, ale i v tomto případě by se to hodně prodražilo, protože by musela být upravena i továrna v Mioveni (poblíž města Pitești) anebo by musel být nový Duster vyráběn v jiné, než v domácí rumunské továrně. A to by jednomu z nejdostupnějších a velmi oblíbených aut ve svém segmentu mohlo z finančního pohledu zlomit vaz.

Pohon všech čtyř kol ale mizí z většiny malých SUV a crossoverů napříc značkami, ale i podle prodejů se zdá, že to zákazníkům až tolik nevadí. Je tedy otázkou, do jaké míry by to ovlivnilo zákazníky značky Dacia.

Podvozkovou platformu CMF-B ale dostanou i modely ruské automobilky AvtoVAZ, která vyrábí automobily LADA. Jejím majoritním vlastníkem je s 83,5 % Alliance Rostec Auto, v níž drží Renault 61,1 % akcií.

Vypadá jako Dacia Duster, ale je to Nissan Terrano. Koupíte ho v Rusku

LADA už oznámila, že s přechodem na novou platformu začne už v příštím roce a týkat se to bude všech modelů s výjimkou modelu Vesta. Jako první dostanou nové platformy pro nové generace Granty i Nivy, ty totiž stále využívají základy tehdejšího vlastního vývoje. CMF-B dostanou ale i novější modely Xray a Largus, které aktuálně stojí na starší platformě Renault B0.

Lady dostanou základ CMF-B upravený podle specifických požadavků pro tamější trh, název bude doplněn o označení LS (Low Specifications). Vůbec první ruský automobil na tomto podvozku vyjede už v příštím roce a kompletní modelová řada na něm má stát do roku 2026.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru