Evropské emisní limity dělají výrobcům aut pořádné starosti už hezkou řádku let. A nutno říct, že nejen jim. Zákazníci se na automobilky často zlobí, že už nenabízejí motory, které byly ještě před časem standardem, nebo že naopak nabízí až příliš elektromobilů a hybridů, které jsou drahé a pro řadu lidí tedy nedostupné. Ovšem automobilkám nic jiného nezbývá. Důvodem je právě EU, která na ně tlačí, aby přesně tak upravovaly svou nabídku. A pokud se náhodou někdo těmto tlakům nepodřídí, čekají ho tvrdé a velmi vysoké pokuty. V konečném důsledku je to tedy vždy zákazník, který je bit, protože i ty pokuty fakticky zaplatí v ceně auta právě on.
Evropskou unii ale tohle nezajímá, ta si jde tvrdě za svým a za stále nižšími emisemi. Ten hon za čistým ovzduším ovšem došel tak daleko, že to vypadá, že už velmi brzy si nový vůz jen se spalovacím motorem prostě nekoupíme. A tím máme na mysli i hybridy, které kombinují elektrifikaci a spalovací jednotku. Blíží se totiž norma Euro 7, která spalovací motory definitivně pošle do propadliště dějin.
Její uvedení je naplánováno na rok 2025. Původní návrh byl ale tak přísný a svým způsobem naprosto nesmyslný, že by jej nová auta, pokud by nešlo o čisté elektromobily, prostě nedokázala splnit. Evropská asociace výrobců automobilů se proti normě dost ostře ohradila a dokázala ji lehce zmírnit. I tak jsou ale její pravidla stále velmi přísná.
Aby auta předepsané emise splnila, musela by mít hned několik nových „superkatalyzátorů“ a filtrů pevných částic. A k tomu systém, který by byl schopen po 250 000 kilometrů kontrolovat to, jestli má vůz stále ty správné emise. Navíc by musel být vyroben tak, aby o výsledcích jeho kontroly mohl být informován i řidič.
Jenže do malých aut je montáž takových systémů prakticky nemožná. A ta velká zase skokově zdraží. Ve výsledku to tak směřuje k tomu, že lidé si raději budou hýčkat a opečovávat svá stará auta se spalovacími motory, což je vyjde mnohem levněji. A to bude problém pro výrobce, pro ekonomiky jednotlivých členských států a v konečném důsledku i pro to ovzduší, o které prý EU tak moc jde.
Asociace výrobců automobilů k tomu uvedla: „Technická řešení navržená ke splnění navrhovaných extrémně nízkých hodnot emisí budou velmi nákladná a komplikovaná. Použití ‚superkatalyzátorů‘ je značně nejisté co do životnosti a provozních nákladů nových vozidel.“
Bude tedy velmi zajímavé sledovat, co se za těch pár let nakonec bude dít. Jednání na téma Euro 7 stále probíhají, ale nutno říct, že k výrobcům automobilů je to značně nefér. Už dnes totiž plánují modely, které se budou v roce 2025 prodávat, a jak vidno, zatím ještě ani neví, čím budou moci být poháněny.
Vystát se na celou EU a je klid. Stačí když se výrobci sjednotí a to samé udělá obyčejný člověk. Veškeré normy a limity by sakra rychle začaly uvolňovat.
Evropská unie,teda její představitelé nepraktikují nic jiného než FAŠISMUS ,ale v novodobých podmínkách
Opravuji :Vys*at
Emisné normy sa nesprísňujú lebo EU, ale pretože vplyvom znečistenia atmosféry nastupuje klimatická zmena, globálne oteplenie. To nepovedala Gréta, ale vedci klimatológovia. Treba znížiť celosvetové emisie o 50 %, všade, v priemysle, letecká doprava, vykurovanie. Prídu nové technológie, dnes auto s palivovými člankami na vodík prejde 1000 km, elektroautá maju tiež svoje výhody, za 20rokov budete na spaľovacie motory spomínať s úsmevom, ako ja na embéčku
Problém je v naprosté neznalosti fyziky , slabého vzdělání a ideologické předpojatosti orgánů EU.
„Pohled vlády na ekonomiku by se dal shrnout do několika krátkých frází: Pokud se to hýbe, zdaň to. Když se to stále hýbe, reguluj to. A když se to přestane hýbat, dotuj to.“ — Ronald Reagan
Načase Zbavit se Evropske unie
Nevěřím tomu, že někdo posílá spalovací motory ke dnu. To je utopie !!!
To že to bude jako další alternativa pohonu, tak to beru, ale aby to bylo jak si to představují, tak to je naprostý nesmysl. To je v nejbližších letech naprosto neproveditelné !
Na co motor. Pro šlapky z Bruselu stačí šlapací auta.