Bugatti Chiron Sport

Bugatti to se spalovacími motory nevzdává. Boháčům klidně doma postaví vlastní čerpací stanici

Autor: Radim Plachý - Zdroj a foto: Bugatti - 27. 5. 2024


Už za pár let by se do showroomů všech značek, které chtějí svá auta prodávat v Evropě měly dostat jen elektromobily. EU totiž spalovací auta na svých silnicích dále nechce. Jakkoliv na to většina značek tak nějak přistoupila, jsou automobilky, které se spalovacích motorů vzdát nechtějí. A mají dobrý důvod, vždyť prodeje elektromobilů nejsou žádný zázrak, elektromobilní infrastruktura je spíše k smíchu. Hlavu si postavil třeba Mercedes-Benz, nedávno ale i Bugatti.

O tom, co bude nebo nebude se spalovacími modely značky Bugatti se před nedávnem rozpovídal výkonný ředitel značky Bugatti Mate Rimac, a to v rámci Future of the Car Summit v Londýně. Velmi rozhodně potvrdil, že Bugatti rozhodně nemá v plánu ukončit výrobu spalovacích motorů, ačkoliv je mu jasné, že za to nejspíš budou nějaké pokuty. Bugatti je dokonce odhodláno svým bohatým zákazníkům u domů stavět soukromé čerpací stanice na syntetické palivo.

„Nevidím žádný důvod, proč spalovací motory nevyrábět i po roce 2035. Právě jsme vyvinuli zbrusu nový motor a chceme ho také alespoň chvíli používat. Četl jsem všechny ty předpisy a nařízení a jakkoliv novinové titulky hlásí, že po roce 2035 nebudeme moci používat a vyrábět auta se spalovacími motory, já nevidím důvod, proč by to nebylo možné. Fakticky to ani žádné drobné písmo v nařízeních nezakazuje. Byť ale je jasné, že za to budou nějaké sankce,“ řekl v rámci summitu Mate Rimac.

Legendární Bugatti slaví retro návrat. Dosáhlo na něj jen šest vyvolených

A je to od něj velký krok. Fakticky hodil vidle do všech těch tanečků na tenkém ledě, které předvádí manažeři velkých značek. Naplno řekl, že vyrábět auta se spalovacími motory půjde. A naplno prostě jen dodal, že to bude stát víc peněz. Ale jako první potvrdil, že to s tím zákazem není tak horké. Byť nepříjemné a jistě drahé. Cesta ale existuje, zákazníci, jak ostatně ukazují registrace elektromobilů, mají o spalovací auta stále zájem. A v Německu už se dokonce z některých míst začíná ozývat, že zrušení zákazu by nemuselo být na škodu. Bude velmi zajímavé sledovat, jak se příštích 10 let v automobilovém průmyslu vyvine. Jediné, co je jisté, je právě to, že to bude drahé. Ať už pro automobilky, tak pro koncové zákazníky.

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru