Bugatti Chiron Sport

Bugatti to se spalovacími motory nevzdává. Boháčům klidně doma postaví vlastní čerpací stanici

Autor: Radim Plachý - Zdroj a foto: Bugatti - 27. 5. 2024


Už za pár let by se do showroomů všech značek, které chtějí svá auta prodávat v Evropě měly dostat jen elektromobily. EU totiž spalovací auta na svých silnicích dále nechce. Jakkoliv na to většina značek tak nějak přistoupila, jsou automobilky, které se spalovacích motorů vzdát nechtějí. A mají dobrý důvod, vždyť prodeje elektromobilů nejsou žádný zázrak, elektromobilní infrastruktura je spíše k smíchu. Hlavu si postavil třeba Mercedes-Benz, nedávno ale i Bugatti.

O tom, co bude nebo nebude se spalovacími modely značky Bugatti se před nedávnem rozpovídal výkonný ředitel značky Bugatti Mate Rimac, a to v rámci Future of the Car Summit v Londýně. Velmi rozhodně potvrdil, že Bugatti rozhodně nemá v plánu ukončit výrobu spalovacích motorů, ačkoliv je mu jasné, že za to nejspíš budou nějaké pokuty. Bugatti je dokonce odhodláno svým bohatým zákazníkům u domů stavět soukromé čerpací stanice na syntetické palivo.

„Nevidím žádný důvod, proč spalovací motory nevyrábět i po roce 2035. Právě jsme vyvinuli zbrusu nový motor a chceme ho také alespoň chvíli používat. Četl jsem všechny ty předpisy a nařízení a jakkoliv novinové titulky hlásí, že po roce 2035 nebudeme moci používat a vyrábět auta se spalovacími motory, já nevidím důvod, proč by to nebylo možné. Fakticky to ani žádné drobné písmo v nařízeních nezakazuje. Byť ale je jasné, že za to budou nějaké sankce,“ řekl v rámci summitu Mate Rimac.

Legendární Bugatti slaví retro návrat. Dosáhlo na něj jen šest vyvolených

A je to od něj velký krok. Fakticky hodil vidle do všech těch tanečků na tenkém ledě, které předvádí manažeři velkých značek. Naplno řekl, že vyrábět auta se spalovacími motory půjde. A naplno prostě jen dodal, že to bude stát víc peněz. Ale jako první potvrdil, že to s tím zákazem není tak horké. Byť nepříjemné a jistě drahé. Cesta ale existuje, zákazníci, jak ostatně ukazují registrace elektromobilů, mají o spalovací auta stále zájem. A v Německu už se dokonce z některých míst začíná ozývat, že zrušení zákazu by nemuselo být na škodu. Bude velmi zajímavé sledovat, jak se příštích 10 let v automobilovém průmyslu vyvine. Jediné, co je jisté, je právě to, že to bude drahé. Ať už pro automobilky, tak pro koncové zákazníky.

Platíte za autopojištění zbytečně moc?

Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.

🔍 Porovnat ceny zdarma

Nezávazné srovnání • Okamžitý výsledek

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru