Automobilka Škoda má v Česku dvě továrny. Jedna, ta hlavní je v Mladé Boleslavi, ta druhá v Kvasinách. Jejich kapacity jsou ale zcela naplněné, dodací lhůty nových modelů se prodlužují. Řešením by mohla být stavba další továrny, ta by ale neměla být v České republice.
Česká značka neustále rozšiřuje portfolio svých modelů, hlásí rekordní výrobu, ale kapacity výroby nafouknout nelze. Škodovka tak bojuje s tím, že už nemá, kde vyrábět. Do modelové nabídky by měl navíc už brzy přibýt další model: crossover velikosti Fabie, který má vycházet z konceptu Vision X. Velikostí by měl odpovídat konkurenčním modelům SEAT Arona a Volkswagen T-ROC.
I když by se teoreticky dalo zainvestovat do současných továren, bylo by to zbytečné vzhledem k tomu, že už stejně není moc kde brát zaměstnance. Nabízí se tedy stavba zcela nové továrny v některé z jiných evropských zemí.
Na listině možných alternativ se objevila i Velká Británie. To pro magazín Autocar potvrdil Alain Favey, člen představenstva ŠKODA AUTO zodpovědný za oblast prodeje a marketingu. Jedním dechem nicméně dodal, že to asi nebude tak horké, vzhledem k aktuálně chystanému „Brexitu“, tedy britskému opuštění Evropské unie. Důležité podle něj je, aby nová země nabízela podobné náklady na výrobu, jaké má značka v České republice. To by v porovnání průměrných platů nakonec odpovídalo spíše východněji položeným zemím jako je například Rumunsko nebo Bulharsko. Nechme se překvapit.