Volkswagen Arteon a Volkswagen T-Roc jsou modely, se kterými se Volkswagen designově docela odvázal. Obě auta vypadají odvážněji než jsme u této wolfsburgské značky zvyklí. Arteon už nám rukama prošel v minulém roce, na T-Roc jsme si ale posvítili teprve poměrně nedávno.

Zaujme vzhledem na první pohled

Volkswagen se v případě T-Rocu docela odvázal, z každého úhlu najdete něco, co se nedá nazvat úplně konzervativní. Nejnápadnější je auto z čelního pohledu, kterému dominuje víceúhelníkové denní svícení, které funguje také jako ukazatele směru. To ale dostanete jen za příplatek, ovšem ten za to stojí, protože auto se tím příjemně ozvláštní.

Z boku zaujmou vážně velká kola, za která by se nemusel stydět ani touareg. Testovaný model totiž jezdil na příplatkových 19″ discích. Ty vypadají v blatníkách pěkně, hezky je vyplňují, ale díky poměrně nízké pneumatice je jízda poměrně tvrdá. Z boku také vynikne chomová linka táhnoucí se od vnějších zpětných zrcátek přes střešní sloupky až k zadnímu sklu.

Test Volkswagen T-Roc 2,0 TDI 4Motion DSG

Zadní části dominují ostré linky, které procházejí celou šíří víka zavazadelníku. Výrazným prvkem je také dvojice otvorů připomínající koncovky výfuku. Ty jsou ale falešné a výfuk ústí tradičně pod autem. Poměrně zajímavou grafiku mají i zadní světlomety.

Interiér si bere to nejlepší z Pola

Interiér je střídmější než exteriér, je přehledný, není ale výstřední. Jak si žádá moderní doba, nabízí hned několik velkých digitálních displejů, ačkoliv ty v testovaném autě jsou za příplatek, za digitální přístrojový štít Active Info Display dáte 11 600 Kč. Rozvržení ovladačů je standardní a posádka nebude tápat ani pokud se v autě objeví poprvé. Trochu nešikovné mi ale přijde přepínání zobrazení navigace mezi digitálním přístrojovým štítem v kapličce přístrojů a na centrálním displeji na vrchu palubní desky, protože buď můžete sledovat na jednom a nebo na druhém, nikoliv na obou současně jako to lze například v Passatu. Detail, ale pokud si dá řidič mapu do displeje za volantem, spolujezdec bude mít smůlu a na trasu neuvidí.

Co se vnitřního prostoru týká, T-Roc se za něj rozhodně stydět nemusí. Díky tomu, že stojí na podvozkové platformě MQB a nikoliv zkrácené MQB-A0 jako například SEAT Arona, do interiéru se poměrně bez problémů usadí i čtyřčlenná běžně vzrostlá posádka. Řidič má navíc dobrý výhled téměř do všech směrů, pokud pro couvání nepoužívá vnější zpětná zrcátka, může ho limitovat snad jen poměrně velká šířka C-sloupků.

Test Volkswagen T-Roc 2,0 TDI 4Motion DSG

Velikost zavazadlového prostoru se liší zejména v závislosti na verzi, kterou si vyberete, ale i výbavě. Největší kufr nabídne základní verze s pohonem předních kol, je to velmi slušných 445 litrů. Tato hodnota se dá pak samozřejmě zvětšit sklopením opěradel zadních sedadel až na 1290 litrů. Pokud ale budete mít stejně jako my verzi s pohonem všech kol a příplatkovým audiosystémem Beats, klesne objem kufru na 392 litrů v základním uspořádání, respektive 1237 litrů po sklopení opěradel. Na velký víkendový nákup to stačí, ale cesta na týdenní rodinnou dovolenou už může být oříšek…

Pohonné ústrojí

To, že T-Roc stojí na podvozkové platformě MQB, se nejvíce projevuje právě u pohonného ústrojí. Díky tomu ho totiž mohou pohánět nejen větší motory, ale může mít i pohon všech kol. A právě pohon všech kol 4Motion a “velký” motor 2,0 TDI jsme měli v testovaném autě. Základ nabídky tvoří litrový tříválec tSI a čtyřválec 1,5 TSI výhradně s pohonem předních kol, ale na výběr jsou i dvě pohonné jednotky s pohonem všech kol. Kromě testovaného naftového dvoulitru je to i dvoulitrový benzin se 140 kW a převodovkou DSG.

Naftový motor je zatím v nabídce pouze jediný a výhradně se pojí s pohonem všech kol 4Motion. Pro výbavy Design a Style je možné jej kombinovat pouze s manuální převodovkou, pro testovanou výbavu Sport se nabízí i s převodovkou DSG. Výkon je 110 kW/150 koní a točivý moment vrcholí 340 Nm. Z 0 na 100 km/h dokáže tato verze T-Rocu zrychlit za 8,4 sekundy a jede maximálně 200 km/h. Spotřebu paliva slibuje Volkswagen 5,1 l/100 km. Jakkoliv jsme se snažili, nedokázali jsme se dostat pod šestilitrovou hranici a pohybovali jsme se kolem 6,5 litru na 100 ujetých kilometrů. Testovací trasy zahrnovaly velký podíl dálničního přesunu, navíc auto váží více než 1,5 tuny.

Test Volkswagen T-Roc 2,0 TDI 4Motion DSG

Jízda

K celkovému pojetí auta by se mi pod kapotu více hodil benzinový motor, ale ani s tím naftovým nejezdí T-Roc špatně. Svůj vznětový původ ale motor nezapře a to zejména po studeném startu. Při jízdě je ale motor poměrně slušně odhlučněn, v dálničních rychlostech spíše uslyšíte aerodynamický hluk od zrcátek.

Převodovka DSG je nám dobře známá, i v tomto případě jde o sedmirychlostní skříň. Převodovka při rozjezdu občas s autem cukla, ale při jízdě již řadila hladce. Řazení lze nechat na automatu a nebo můžete využít možnosti manuální změny rychlostních stupňů díky páčkám na volantu. Za celý týden ježdění jsem ale nenašel jediný rozumný důvod, proč to vlastně při běžné jízdě udělat.

Co se podvozku týká, už jsem to naznačil u vzhledu, díky velkým 19″ kolům je poměrně tvrdý, což ocení řidiči, kteří si rádi užijí víkendové radovánky na okreskách. Jenže pak jsme přesně u toho, že na takový režim ježdění by se více hodil benzinový motor. Více času stráví auto při popojíždění ve městě, kde může tvrdé odpružení spíše obtěžovat. Je to ale poměrně složitá záležitost, protože 19″ kola autu sluší, se základními 17″ (a nebo 16″ pro úplně základní výbavu) budou podběhy “prázdné”.

Test Volkswagen T-Roc 2,0 TDI 4Motion DSG

Tak velká kola se navíc nehodí ani mimo silnici – ačkoliv tam se nehodí ani T-Roc. I když má pohon všech kol, jeho světlá výška, která činí jen 157 milimetrů pro verze s pohonem předních kol a 161 milimetrů pro verze 4Motion, i nájezdové úhly toho mnoho nedovolí. Polní cesta k chatě nebo lesní cesta na houby mu tak problém činit nebude ani když bude rozbahněná.

Závěr a cena

Volkswagen T-Roc zaujme vzhledem, zejména z přední části. Jeho design je svěží a kombinuje nápadité prvky se sebevědomými tvary a postojem. Potěší i základ, na kterém stojí, protože používá dospělejší podvozkovou platformu, ačkoliv některou výbavu i prvky interiéru sdílí s malým modelem Polo. Oproti němu má ale tvrdé a hůře vypadající plasty v interiéru.

Ceník je vcelku rozmanitý. Začíná verzí jednoduše pojmenovanou jako “T-roc”, jenž se nabízí pouze s jediným motorem, kterým je litrový tříválec s 85 kW. Nejnižší cena startuje 452 900 Kč. Nejlevnější vznětové provedení se nabízí až ve vyšší výbavě Design a je potřeba si na něj připravit mnohem více peněz, stojí totiž minimálně 692 900 Kč. Testovaná verze je v ceníku tou vůbec nejdražší a připravit si na ni budete muset minimálně 820 900 Kč.

+
Vnější designNudné barvy karoserie
19" kola vypadají hezky……ale díky tomu je auto tvrdé
Jízdní vlastnosti na kvalitní silniciCena
Technické údaje:
Typ vozu:Nový
Značka:Volkswagen
Typ:T-Roc 2.0 TDI 4Motion
Motor:řadový čtyřválec
Objem válců:1968 ccm
Plnění motoru:turbodmychadlo
Palivo:nafta
Pohon:4×4 (Haldex)
Výkon:110 kW/150 koní při 3500 ot./min
Točivý moment:340 Nm při 1750 – 3000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:8.4 s
Maximální rychlost:200 km/h
Převodovka:sedmistupňová dvouspojková (DSG)
Spotřeba paliva (l/100 km):5.6 / 4.8 / 5.1
Emise CO2:135 g/km
Délka:4234 mm
Šířka:1819 mm
Výška:1573 mm
Rozvor:2590 mm
Pohotovostní hmotnost:1530 kg
Objem zavazadlového prostoru:392 / 1237 litrů
Ceník:ke stažení zde