Nová generace Volkswagenu Polo je revoluční, přijíždí na nové platformě, díky níž je nejen větší v interiéru, ale nabídne také nové, modernější prvky výbavy, jenž bývaly vyhrazeny větším modelům. V testu jsme vyzkoušeli verzi 1.0 TSI s výkonem 85 kW a převodovkou DSG.

Nejen designem se přiblížil golfu

Když se na nový Volkswagen Polo podíváte, zejména z čelního pohledu ho neznalé oko nemusí na první pohled rozeznat od golfu. Přední světla mají podobný tvar, liší se ale grafikou potkávacích, ale i denních světel. Přední světlomety navíc mohou být také fullLED. Naopak jednoduchá maska, kterou prochází výrazná linka až do světlometů je oběma modelům podobná.

To boční a zadní pohled tolik změn nepřinášejí. Z boku jde stále o „běžný hatchback“ bez výraznějších designových výstřelků, zaujme však ostrá linka procházející od předního blatníku až k zadnímu světlometu. Zadní část je podobná předchozí generaci, zadní světlomety však dostaly mnohem zajímavější grafiku. 

Nová generace Volkswagenu Polo ale díky nové platformě MQB A0 docela slušně narostla. Na délku je oproti předchozí generaci delší o 81 milimetrů, je také o 69 milimetrů širší a 8 milimetrů nižší. Zajímavý nárůst zaznamenal také rozvor náprav, jenž se protáhl o 78 milimetrů. Na pohled i při jízdě ale Polo, i přes svoji více než čtyřmetrovou délku, stále působí jako malé auto, v interiéru je ale prostornější.

Interier

Palubní deska je přehledná a má dokonce lepší umístění displeje infotainmentu než golf, protože oproti němu ho má polo až na vrchu. Není třeba tak například při sledování navigace klopit tolik zrak. Na rozdíl od golfu je displej multimédií menší a není výhradně dotekový, pro ovládaní hlasitosti a ladění rádia se používají otočné ovladače.

Posez na předních sedadlech vám dopřeje na poměry vnější velikosti opravdu královský prostor a pocit vzdušnosti. Pociťovat nedostatek prostoru nebudete ani v oblasti loktů, ani v oblasti kolen a navíc se sedí ve skvěle tvarovaných sedadlech, které testovaná výbava Highline nabízí. 

I na zadních sedadlech se dá na poměry třídy docela slušně posadit, ačkoliv sesterský SEAT Ibiza nabízí díky ještě o pár milimetrů větším vnějším rozměrům místa nepatrně více. Se svými 180 cm a předním sedadlem nastaveným na sebe, jsem vzadu neměl výraznější problémy s nedostatkem prostoru. Sedadla ale nejsou příliš pohodlná, na dlouhé cesty to tu není. 

Přečtěte si také:  Test Toyota C-HR 2,0 Hybrid (2020)

Pohonné ústrojí a jízda

V současné chvíli jsou v ceníku pro benzinové motory pouze litrové tříválce, výjimku tvoří jen dvoulitr pro Polo GTI. Vznětové verze zastupuje motor 1.6 TDI se 70 kW. Později by měl dorazit ještě nový 1,5litrový přeplňovaný čtyřválec. Pod kapotou testovaného auta jsme měli nejvýkonnější z litrových tříválců s 85 kW/115 koňmi, který se dá kombinovat s manuální šestistupňovou převodovkou a nebo se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.

Motor je po startu poměrně klidný, vibrace i hluk typické pro tříválce jsou potlačeny na minimum. Motor je dobře naladěn také z hlediska jízdy, protože vcelku ochotně zrychluje už kolem 1500 ot./min, maximum točivého momentu 200 Nm přitom leží v rozmezí 2000 až 3500 ot./min. Dynamika je dostatečná, udávané zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 9,6 sekundy a maximální rychlost je 200 km/h. 

Řazení převodovky je při běžné jízdě hladké, zejména směrem nahoru. Převodovka mění rychlosti rychle a ochotně. Díky malému objemu ale občas podřazuje i v běžné dálniční rychlosti do kopce a při svižnější jízdě na okresní silnici. 

Jak jezdí?

Volkswagen Polo sice stojí na stejné podvozkové platformě jako SEAT Ibiza, ale oproti ní má podvozek naladěn více do komfortu. Testované auto obouvalo 16″ disky, které jsou příjemným kompromisem mezi vzhledem a pohodlím. Tlumiče dokáží ve spolupráci s pružinami umně filtrovat i velké příčné nerovnosti a navíc je od podvozku ticho. Neozývají se žádné nepříjemné rány, ani se do interiéru nepřenášejí výrazné rázy.

Podvozek ale přitom nabízí potřebnou jistotu v oblouku, a to i přesto, že se v zatáčce auto mírně nakloní. Je tu ale jasně vidět, že na žádné velké „sportování“ tohle auto laděno nebylo. Řízení hraje spíše na klidnou notu a i podvozek je nastaven spíše nedotáčivě.

Potěší ekonomika jízdy. Spotřeba se dá při běžné dlouhodobě držet kolem 6 l/100 km. Mimo město se při ustálené jízdě povolenou maximální rychlostí dá dostat i k pětilitrové hranici. Na fotkách v galerii si lze všimnout spotřeby 6,9 l/100 km. Ta je však způsobena tím, že jízda před focením nebyla dlouhá a polo stálo nastartované na volnoběh.

Přečtěte si také:  Elektrifikace u škodovky v praxi. Rozloučili jsme se se Škodou Citigoe iV a otestovali plug-in hybridní Superb iV

Závěr a cena

Nový Volkswagen Polo je dospělejší než kdykoliv předtím, a že jeho rodokmen je již pořádně dlouhý, vždyť se prodává již více než 40 let… Na první pohled atakuje golfa, stejně tak ale možnou výbavou, která zahrnuje nejen spoustu komfortních, ale také bezpečnostních prvků, jež byly donedávna vyhrazeny pouze modelům z vyšších tříd. Z hlediska jízdního projevu inženýři cílili hlavně na komfort a pohodu na palubě a to se jim povedlo. Jízdu doprovází i příjemný klid, protože motor a nápravy jsou poctivě odhlučněny a aerodynamický hluk je na dobré úrovni. 

Ceník začíná částkou 292 900 Kč, za což dostanete verzi Trendline s litrovým atmosférickým tříválcovým motorem. Testovaný model s motorem 1.0 TSI 85 kW, s převodovkou DSG a ve výbavě Highline startuje na částce 440 900 Kč.

+
Odhlučnění motoru a jeho projev i síla Sportovní jízda není jeho teritoriem
Komfortní jízdní projev Malá palivová nádrž
Spotřeba paliva V některých verzích už docela vysoká cena
Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Volkswagen
Typ: Polo 1.0 TSI 85 kW DSG
Motor: řadový tříválec
Objem válců: 999 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: benzín
Pohon: předních kol
Výkon: 85 kW/115 koní při 5000 ot./min
Točivý moment: 200 při 2000 – 3500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 9.5 s
Maximální rychlost: 200 km/h
Převodovka: sedmistupňová dvouspojková (DSG)
Spotřeba paliva (l/100 km): 5.7 / 4.3 / 4.8
Emise CO2: 109 g/km
Objem nádrže: 40 litrů
Délka: 4 053 mm
Šířka: 1 751 mm
Výška: 1 461 mm
Rozvor: 2 551 mm
Pohotovostní hmotnost: 1190 kg
Objem zavazadlového prostoru: 351 / 1125 litrů
Ceník: ke stažení zde