Audi A6 Avant e-tron performance | 2024

Audi upravuje své plány s masivní elektromobilitou. Spalovacím motorům nakonec nechce dát sbohem

Autor: Radim Plachý - Zdroj: Audi, Top Gear - Foto: Audi - 5. 8. 2024


Pokud byste hledali automobilku, která to s elektromobilitou myslí opravdu vážně, pak najdete Audi. Značka už v roce 2021 ohlásila ukončení vývoje nových spalovacích motorů a vždy si stála za tím, že od roku 2026 budou mít všechny nově nabízené modely jen elektrický pohon. Německý výrobce vzal plány EU o emisní neutralitě vzal velmi vážně, ale jak EU, tak Audi teď své plány mírně mění. Důvod je prostý, přechod na elektromobilitu jde pomaleji, než bylo očekáváno, zákazníci stále raději dávají přednost spalovacím motorům a automobilky na elektromobilech velmi prodělávají.

Proto se Audi rozhodlo, že co se nabídky motorizací týče zůstane flexibilní. Toto slovo použil v rozhovoru pro Top Gear generální ředit Audi Gernot Döllner, ale jedním dechem dodal, že podle něj jsou elektromobily jediným způsobem, jak dlouhodobě vyřešit problémy s emisemi. „Současná legislativa říká, že auta musí už brzy být lokálně bezemisní. A k tomu nepomůžou ani e-paliva, která lokálně bezemisní bohužel nejsou. Pokud jako lidstvo věříme, že potřebujeme změnu na poli CO2, a podívejme se třeba na počasí, pak se musíme změnit. A jedinou cestou jsou auta s bateriovým pohonem. Ostatně, i Pařížská dohoda říká, že nejpozději v roce 2050 budeme muset být CO2 neutrální,“ řekl Döllner v rozhovoru.

A mezi tím se Audi začala více než na elektromobily zaměřovat na nabídku plug-in hybridů, ostatně už bylo řečeno, že všechny budoucí vozy se spalovacími motory budou plug-in hybridní. Döllner to už potvrdil, když v rozhovoru také řekl, že tyto hybridní motorizace zůstanou u Audi v nabídce déle než bylo původně předpokládáno. Dodal, že přechod na čistě elektrická auta nepostupuje tak rychle, jak očekával.

Elektromobily u Porsche? Tak horké to není a jen tak nebude, značka nechá volbu na zákaznících

Fakt je, že Audi v tom není samo. Podobně se vyjádřilo před časem i Porsche, které už dnes tvrdí, že volbu motorizace nechá na zákaznících, kterým nabídne jak elektromobily, tak spalovací verze. Mimochodem, u Porsche by měl dokonce být dále v nabídce i osmiválec, byť lehce elektrifikovaný. Plány změnilo třeba i Bentley, které plánovalo být do roku 2030 plně elektrické, ale vzhledem k nízké poptávce zákazníků byl termín zatím posunut na 2033. I Mercedes-Benz plánoval, že budou elektrifikované a elektrické modely do roku 2025 tvořit 50 % všech prodejů. Realita je ale tomuto číslu na hony vzdálená, a tak i německý prémiový výrobce mění své plány a minimálně do roku 2030 bude nabízet i spalovací motory. Od velmi ambiciózních plánů velké elektrifikace pomalu upouští ale i Volvo nebo Ford, který spalovací motory budou nejspíš nabízet i po roce 2030.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru