U takřka všech výrobců sportovních aut už neexistuje – až na výjimky – možnost pořídit si vůz s klasickou manuální převodovkou. Řadicí pákou a třemi pedály se jednoduše už nikdo nechce zabývat, protože vývoj je drahý, prodeje by byly malé a nevyplatilo by se to. Automat s rychlým řazením je totiž už dnes pro většinu zákazníků pohodlnější a výrobci se tomu ochotně přizpůsobili. Porsche se ale přesto manuálu nechce vzdát. V modelu 911 drží tuto tradici dál, i když s každým novým hybridním provedením se možnosti volby zmenšují. Zánik manuálů ale prý zatím nehrozí.
Michael Rösler, hlavní muž zodpovědný za modelovou řadu 911, přiznal, že udržet manuál v nabídce je čím dál těžší. V Evropě se zájem pohybuje sotva na úrovni dvou až tří procent, což je nepříjemně nízké číslo, ale v USA je nečekaně situace úplně jiná. Tam se manuální převodovky prodávají opravdu dobře. U předchozí generace Porsche 911 GTS se pro manuál rozhodla dokonce polovina kupujících. Velmi silným trhem zůstává i Velká Británie. Právě tento zájem přiměl Porsche nabídnout například model 911 Carrera T, který se odlišuje ještě přesnějším řazením převzatým z vrcholného Porsche 911 GT3.
Přečtěte si také:
Základní verze 911 Carrera a 911 Carrera S už se s manuální převodovkou koupit nedají. Kdo tedy chce řadit sám, musel sáhnout právě po 911 Carrera T nebo po 911 GT3. Jenže s tím, jak se nové modely přeměňují na hybridy s elektromotorem v převodovce PDK, se už nebude dát manuální převodovka brzy bohužel objednat. Porsche tak pravděpodobně bude manuál nabízet asi už jen v 911 GT3. Možná i proto se na amerických silnicích začaly objevovat prototypy, které připomínají otevřené verze Porsche 911 s karoserií inspirovanou GT3. Porsche tedy minimálně zkouší, jak by mohl takový vůz fungovat v praxi.
Platíte za autopojištění zbytečně moc?
Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.
🔍 Porovnat ceny zdarmaNezávazné srovnání • Okamžitý výsledek