test-kgm-rexton-g4-2-2-e-xdi-2025-2

Test KGM Rexton G4 2.2 e-XDI 4WD | 2025

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 22. 8. 2025


Tohle se zdá být jako neodolatelná nabídka. Bezmála 4,9 metru dlouhé, komfortní, hezky vypadající off-road s pohonem všech čtyř kol za 900 tisíc korun? Zdá se vám, že to je možné tak před 10 lety a ne dnes? Takové auto ale existuje. Pokud samozřejmě chcete jeho nejlépe vybavenou verzi, vyjde vás to o 200 tisíc dráž, ale i to se zdá jako skvělá nabídka. A my jsme takové auto otestovali.

Je to KGM Rexton, které jsme dříve mohli znát jako SsangYong Rexton. Po finančních problémech původní značky SsangYong ji ale koupil jihokorejský koncern KG Group, který jej začlenil pod novou značku KG Mobility (KGM). Je to v podstatě pořád stejné auto, které ale dostalo kromě změny jména i drobný facelift.

Je obrovské a nabídne 5 nebo 7 míst

KGM Rexton je auto, které má stejný základ jako ještě větší (ten má na délku ještě o půl metru víc) pick-up KGM Musso Grand. Stojí tedy na rámu, na kterém je karoserie. Jde o auto, které pohání výhradně 2,2litrový naftový čtyřválec s automatickou převodovkou a přiřaditelným pohonem všech čtyř kol. Na výběr je trojice výbavových stupňů a to, zda bude interiér pětimístný nebo sedmimístný. Za další dvě sedadla si připlatíte 17 tisíc korun.

test-kgm-rexton-g4-2-2-e-xdi-2025-21

Vnější rozměry auta jsou 4850 mm na délku, 1960 mm na šířku a vysoké je tohle auto 1825 mm. A to je víc, než kolik naměříme třeba u nového Hyundai Santa Fe nebo druhé generace Škody Kodiaq. Konkrétněji ukazuje jednotlivé rozměry tato tabulka:

RozměryKGM RextonHyundai Santa FeŠkoda Kodiaq
Délka4850 mm4830 mm4758 mm
Šířka (bez zrcátek)1960 mm1900 mm1864 mm
Výška1825 mm1720 mm1659 mm
Rozvor2865 mm2815 mm2791 mm

My jsme měli na test pětimístnou verzi, která má obrovský zavazadlový prostor. Jeho základní objem je totiž 1051 litrů. A to se dá samozřejmě zvětšit sklopením opěradel zadních sedadel.

Také v interiéru je samozřejmě spousta místa, což platí nejen pro přední, ale i pro zadní řadu sedadel, kde zbývá tolik místa, že si můžete klidně přehodit nohu přes nohu a stále budete sedět pohodlně. V nejvyšší výbavě navíc nechybí vyhřívaný volant, vyhřívané a odvětrávané sedačky vpředu, stejně jako vyhřívané vzadu. Elektrická jsou obě přední sedadla, přičemž to spolujezdcovo se dá ovládat třeba i zezadu, protože na jeho levém boku najdeme tlačítka na posun i na sklon opěradla. A v noci si můžete užít i ambientní osvětlení.

Působí luxusně

A kabina navíc na pohled vypadá vážně hezky. U testovaného šedého kousku máme světle hnědý interiér. V této barvě se nachází nejen sedadla, ale i kompletní středový tunel, který nahoře doplňují uzavíratelné přihrádky s kovovým krytem, ale také spodní část palubní desky nebo výplně dveří. Potěšilo, že vršek palubní desky je na rozdíl od KGM Actyon v tmavé barvě, protože se neodráží v čelním skle.

Zmiňovali jsme, že technický základ sdílí Rexton s pick-upem KGM Musso Grand. A platí to i pro interiér, ale u obou modelů je velmi znát, kam s nimi automobilka cílí. Palubní deska je v podstatě stejná, v obou autech najdeme digitální kapličku přístrojů a velký dotekový displej infotianmentu a stejné rozvržení ovladačů i dotekové ovládání klimatizace. Jenže u modelu Musso Grand jsou fyzická tlačítka plastová, velká a čistě funkční, ale u Rextonu působí kabina celkově luxusnějším dojmem, tlačítka nejsou tak velká, jsou hezčí a zdobená. Trochu nás ale překvapilo to, že ve tmě nesvítí samotná tlačítka, ale piktogramy vedle nich. Nesmíte tak mačkat svítící piktogram, ale tlačítko o kousek vedle. I tak platí, že se nám líbí, jak málo stačí k tomu, abyste z kabiny „dvou stejných aut“ měli úplně jiný pocit…

V obou případech se klimatizace a topení ovládá přes dotekový panel. Každá z funkcí tady má svou vlastní dotekovou plošku, ale nejde to ovládat úplně poslepu. Po každém doteku nějaké plošky se ozve pípnutí, aby člověk věděl, že auto na to zareagovalo. A pípání se ozývá i po otevření dveří nebo třeba při překročení rychlosti. Alespoň, že upozorňování na překročení rychlosti nezapípá úplně hned, když rychlost překročíte, nechává nějaký prostor na to, abyste zase zpomalili.

test-kgm-rexton-g4-2-2-e-xdi-2025-14

Samozřejmě se to dá vypnout – a to včetně aktivního hlídání jízdních pruhů. Slouží pro to displej v kapličce přístrojů, kde se musíte proklikat v Menu. A dělat to musíte podle předpisů EU vždy po každém novém nastartování. Rozhodně by se sem na deaktivaci asistentů, které řidič při jízdě aktivní nechce, hodila nějaká „zkratka“ (skvěle to řeší třeba Ford) anebo tlačítko, které rovnou nastaví předdefinované vlastní nastavení jako to mají třeba modely Renault, Dacia nebo Land Rover a i některé další značky. Potěší ale, že třeba k (de)aktivaci systému Start/stop slouží tlačítko na středovém tunelu u voliče režimu čtyřkolky.

Za volantem

Auto je vysoké, takže se do něj může některým lidem složitěji nastupovat. Řešit to lze například instalací nášlapů, které KGM v rámci příslušenství nabízí, ale sériově je auto bohužel nemá. Díky vysokému posedu má ovšem posádka velmi dobrý rozhled. Potěší, že rozsah nastavení řidičova sedadla i volantu je bohatý, takže si ideální pozici může nastavit nejen řidič, který sedí tzv. na dlouhé nohy a krátké ruce, ale i naopak.

Po nastartování se do kabiny zvuk čtyřválcového nafťáku dostane, ale nebude to nic, co by vás mělo nějak zásadně otravovat. Odhlučnění totiž vlastně není vůbec špatné, což platí nejen pro městské rychlosti, ale i pro ty dálniční (při sto třicítce točí motor asi dva tisíce otáček). Celkově je tohle auto naladěno hlavně na komfortní notu, čemuž odpovídá i měkčí odpružení a náklony karoserie v oblouku, ale i specifické chování rámové konstrukce auta. Ta totiž nerovnosti zpracovává úplně jinak, než běžná SUV se samonosnou karoserií a auto se spíše tak celkově zahoupe. Jezdit rychle do zatáček vás s tímhle autem nebude bavit.

test-kgm-rexton-g4-2-2-e-xdi-2025-6

Je to vždy automat a i na tom je vidět, jak se dva základy dokáží odlišovat. Zatímco v pick-upu najdete poměrně retro mechanický volič převodovky s „klikatou“ dráhou, tady je malý skleněný joystick. Stejný jako je v Actyonu. A stejná je i jeho logika ovládání. Po nastartování je třeba pro pohyb vpřed nebo vzad volič na „D“ pro jízdu vpředu nebo na „R“ pro jízdu vzad déle podržet. Anebo jej stisknout nadvakrát, jinak zůstane auto v neutrálu.

Dynamika auta není špatná, 2,2litrový turbodmychadlem přeplňovaný motor má výkon 148,6 kW/202 koní a točivý moment 441 Nm. I přestože provozní hmotnost testované verze Rextonu je 2070 kg, nebudete mít pocit, že by se s tímhle motorem trápil. Poměrně hezky s motorem spolupracuje i osmistupňová automatická převodovka, která nejlépe funguje při klidnější jízdě. Pokud se rozhodnete jet ostřeji, bude řadit váhavěji, ale to se dá jednoduše řešit manuální změnou rychlostních stupňů, k čemuž slouží páčky na volantu. A jezdit se dá kolem 10 l/100 km.

Standardně je tohle auto zadokolka a na tento jízdní režim byste měli jezdit i běžně na silnici. Pokud se podmínky ztíží a zadní náprava už by nestačila, přes otočný ovladač na středovém tunelu lze zvolit pohon všech čtyř kol. A pokud by ani to nestačilo, můžete auto přepnout ještě do redukovaného převodu anebo aktivovat uzávěrku zadního diferenciálu (ta je v nejnižší výbavě za příplatek, v obou vyšších je ve standardu).

test-kgm-rexton-g4-2-2-e-xdi-2025-20

Díky tomu, že je auto na rámu, nabízí ještě další výhodu, kterou je schopnost táhnout přívěsy s maximální hmotností, kterou evropská legislativa povoluje. Standardně lze za auto zapřáhnout přívěs s hmotností 3000 kg, ale je možnost tuto nosnost navýšit právě až na 3,5 tuny. S tím pomůže autorizovaný prodejce značky KGM v ČR.

Závěr a cena

Testovaný KGM Rexton je obrovské auto, které je naladěno hlavně pro komfortní cestování. Kvůli základu s rámem a nikoliv samonosnou karoserií nabízí specifické jízdní vlastnosti, které od podobně velkých mainstreamových SUV neznáme, ale na rozdíl od nich má stálou čtyřkolku a dostanete ho za 1,2 milionu v nejvyšší a velmi bohaté výbavě, kterou jsme testovali. K tomu navíc KGM poskytuje  záruku na 5 let a až 150 tisíc kilometrů.

Zdá se to jako velmi dobrá nabídka, přestože jsou tu i nějaké nedostatky. Mezi ty bychom zařadili složitější ovládání infotainmentu (zejména nastavování rádia apod.), otravné aktivní asistenty, které pípají velmi nahlas, a také velmi drsný systém Auto hold. Pokud je aktivovaný a vy se chcete rozjet, brzdy systém pouští třeba až při vytočení motoru v 1200 ot./min, rozhodně by snesl jemnější doladění. V tomto směru jsou na tom některé automobilky mnohem lépe.

test-kgm-rexton-g4-2-2-e-xdi-2025-24

A ty ceny? Téměř se neliší od těch, za které se toto auto prodávalo, když jsme jej testovali před dvěma lety. Aktuální ceník vypadá takto:

ClubCleverPremium
Rexton G4 2.2 e-XDI – 5místná verze899 900 Kč1 069 900 Kč1 199 900 Kč
Rexton G4 2.2 e-XDI – 7místná verze916 800 Kč1 086 800 Kč1 216 800 Kč

Ceny jsou s DPH.

Technické údaje:

 

Auto:

KGM Rexton G4 2.2 e-XDI 4WD 8AT

Motor:

řadový čtyřválec

Objem válců:

2157 ccm

Plnění motoru:

turbodmychadlo

Palivo:

nafta

Pohon:

všech čtyř kol

Výkon:

148,6 kW/202 koní při 3800 ot./min

Točivý moment:

441 Nm při 1600 – 2600 ot./min

Zrychlení 0-100 km/h:

neudává se

Maximální rychlost:

184 km/h

Převodovka:

osmistupňová automatická

Spotřeba paliva (kombinovaná):

8,241 l/100 km

Emise CO2:

216 g/km

Objem nádrže:

70 litrů

Délka:

4850 mm

Šířka:

1960 mm

Výška:

1825 mm

Rozvor:

2865 mm

Provozní hmotnost:

2070 kg

Objem zavazadlového prostoru:

1051 / 1977 litrů

💸 Ceny pojištění rostou!

Zajistěte si nejlevnější autopojištění, než zase zdraží.

📊 Porovnat a ušetřit

Zabere to jen 2 minuty • Výsledek hned

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru