Test SsangYong Rexton G4 2.2 e-XDI AT (2023)

Test SsangYong Rexton G4 2.2 e-XDI AT (2023)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 9. 4. 2023


SsangYong Rexton je obrovské auto. Nabízí moderní design i prvky výbavy, ale zároveň poměrně hodně příznivou cenu. A toto velké SUV – nebo spíše off-road – jsme vyzkoušeli v redakčním testu. Jak v nejvyšší výbavě s cenovkou včetně příplatků 1,2 milionu obstál?

Zvenku moderní

Testovaný SsangYong Rexton je už modernizovaná verze, která přišla na trh v roce 2021. Nejvýraznější změny najdeme vpředu, kde je zcela nová maska chladiče a full-LED přední světlomety (bohužel nenabízejí funkci LED Matrix, automatické dálkové světlomety tu jsou). Decentní změny jsou i na zádi. Auto vypadá opravdu moderně.

Změny se dotkly také kabiny. Testovaná nejvyšší výbava Premium má v interiéru palubní desku i dveře čalouněné prošívanou kůží, kožená jsou i sedadla a interiér působí na pohled skoro až prémiově. Novinkou je také jiný volant a z výbavy přepracovaný infotainment, který má podle výbavy úhlopříčku 8 nebo 9,2 palců. Jeho ovládání je dotekové, podporuje funkce Android Auto a Apple CarPlay (bezdrátově) i příjem digitálního rozhlasového vysílání DAB. Vestavěná navigace je od TomTomu.

Test SsangYong Rexton G4 2.2 e-XDI AT (2023)

Kabina jako taková je z hlediska ergonomie povedená, ovladače jsou tam, kde byste je čekali. A navíc jsou to fyzická tlačítka. Jednotlivé funkce auta tak můžete ovládat i po paměti. Změnit teplotu topení? Jednoduché, prostě jen natáhnete ruku tam, kde to čekáte a je to. Stejně tak deaktivace aktivního hlídání jízdních pruhů. Jasně, zapíná se po každém nastartování, ale nalevo od volantu je samostatné tlačítko, jehož krátkým stisknutím tuto funkci deaktivujete. A věřte mi, že to oceníte, protože hlídání je tu poměrně agresivní a necitlivé.

V rámci modernizace měli inženýři za úkol zlepšit i zvukový komfort posádky, tedy snížit hluk a vibrace. Nějaké drobné úpravy doznala samotná karoserie, zlepšena byla aerodynamika a samotné odhlučnění motoru a kabiny je použito více materiálu.

Pohon zadních nebo všech kol a jediný motor

Nabídka modelu Rexton není v České republice úplně velká, o to jednodušší budete mít volbu při jeho konfiguraci. Motor je v ceníku jediný. Jde o naftový čtyřválec s objemem 2,2 litru s výkonem 149 kW/202 koní a točivým momentem 441 Nm. Spojen je výhradně s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Test SsangYong Rexton G4 2.2 e-XDI AT (2023)

Ačkoliv jde o opravdu velké (na délku měří 4,85 metru, na šířku 1,96 metru a na výšku 1,83 metru) a těžké (provozní hmotnost je 2070 – 2206 kg) auto, nejede úplně špatně. Má velmi slušný zátah už ve středním pásmu otáčkoměru, naopak vytáčet ho k červenému poli nemá moc smysl. Automatická převodovka si s motorem rozumí dobře, zbytečně jej nepodtáčí a pokud nedrtíte plynový pedál, tak ani nevytáčí. Při klidné jízdě je v kabině překvapivý klid a ticho, převodovka se snaží držet optimální otáčky a jízda je pohodová.

V takovém tempu můžete očekávat spotřebu kolem 9 l/100 km, což vydrží díky nádrži o objemu 70 litrů na poměrně dlouhé cesty bez tankování. Pokud vyrazíte na dálnici a pojedete kolem 140 km/h nebo budete jezdit obecně svižněji, počítejte s tím, že se budete pohybovat nad desetilitrovou spotřebou nafty.

Kromě základní výbavy Club je ve standardu pohon všech čtyř kol. V základní výbavě budete mít SsangYong Rexton standardně jen jako zadokolku, ale za čtyřkolku si můžete připlatit. Za necelých 45 tisíc korun dostanete otočný ovladač na středovém tunelu, kde si můžete manuálně nastavit, zda chcete, aby auto bylo zadokolka a vy jste tak mohli šetřit palivo (2H), když pohon všech kol nepotřebujete, nebo stálá čtyřkolka (4H), případně stálá čtyřkolka s redukovaným převodem do těžšího terénu (4L). Pro obě vyšší výbavy (Clever a testovanou Premium) je v základní výbavě také uzávěrka zadního diferenciálu.

Test SsangYong Rexton G4 2.2 e-XDI AT (2023)

Zavěšení kol má SsangYong Rexton ve všech verzích nezávislé, vpředu jej tvoří dvojitá příčná ramena, vzadu je náprava typu multilink. Jestliže budete mít uzávěrku zadního diferenciálu, pak dostanete 10prvkovou zadní nápravu Multilink s nezávislým zavěšením a zároveň bude zvětšena světlá výška z 203 mm na 224 mm. Pro základní výbavu bez uzávěrky bude vzadu jen pětiprvkový Multilink.

Není to úplně obyčejné SUV

Už v prvním odstavci jsme se zmínili o tom, že jde o off-road. SsangYong Rexton totiž není úplně běžné SUV, jakkoliv tak na první pohled může vypadat. Tohle auto totiž nemá samonosnou karoserii, ale stojí na prostorovém žebřinovém rámu, který je z 82 % vyroben z vysokopevnostní oceli. SsangYong k tomu říká: „Rexton je postaven na novém konceptu čtyřvrstvého rámu podvozku (tzv. „Quad-frame“), který izoluje kabinu od povrchu vozovky a hluku motoru a pomáhá chránit cestující před nárazovými silami. Karoserie je k rámu uchycena na osmi místech (což je nejvíce ve své třídě). To výrazně zlepšuje kvalitu jízdního projevu a stabilitu řízení vozidla.“

S tím souvisí specifické jízdní chování při přejezdu nerovností, které se přenese do celé karoserie, ale přesto je Rexton nastaven hlavně na komfort. Podvozek je měkčí a auto se v zatáčkách nenaklání přespříliš. Jeho chování je takové „těžkopádnější“, lákat vás pro rychlou jízdu rozhodně nijak nebude. Potěší nicméně jízdou mimo silnici, kde se rámová konstrukce na komfortu v kabině projeví nejvíce.

Test SsangYong Rexton G4 2.2 e-XDI AT (2023)

Díky prostorovému rámu je tu ještě další výhoda. Tou je fakt, že SsangYong Rexton může táhnout brzděný přívěs s hmotností tři tuny. Je ale možné hmotnost navýšit až na 3,5 tuny, to lze po doplňkové úpravě technické specifikace vozidla. S takovou úpravou je třeba se obrátit na autorizovaného dovozce vozidel SsangYong do České republiky.

Je velký a praktický

Tohle auto je velké nejen zvenku, ale i uvnitř. Standardně je pětimístné (to byl případ testovaného kusu), ale za příplatek 16 900 Kč může být až sedmimístné. Vzadu tak budou další dvě výklopná sedadla včetně výdechů klimatizace a jejího ovládání. Kufr bude samozřejmě menší. Základní objem se 7 sedadly bude 240 litrů, pokud zadní řadu sklopíte, dostanete 872 litrů a pokud sklopíte obě zadní řady, můžete naložit až 1806 litrů zavazadel. V případě pětimístné verze je to samozřejmě lepší, standardně má kufr objem 1051 litrů, po sklopení druhé řady sedadel se dostaneme na 1977 litrů. Páté dveře jsou standardně manuální, v rámci příplatkových paketů je možné je ovládat elektricky.

Pro pětičlennou posádku i jejich zavazadla je v tomhle autě místa opravdu dostatek. Přední sedadla jsou u testovaného vozu ovládaná elektricky, přičemž to pravé přední lze (v nejvyšší výbavě Premium) ovládat i ze zadního sedadla, má totiž na své levé straně ovladače (na posun vpřed/vzad a na sklon opěradla). Sedadla jsou čalouněná kůží a ta přední nabízejí vyhřívání i odvětrávání, ta zadní mohou být vyhřívaná (stadnard pro dvě vyšší výbavy). Vyhřívaný je také volant, za kterým je digitální kaplička přístrojů s několika možnostmi zobrazení. Má povedenou a jemnou grafiku a dobře se čte.

Test SsangYong Rexton G4 2.2 e-XDI AT (2023)

Sedí se opravdu vysoko a do auta se kvůli absenci nášlapů nastupuje poměrně složitě, zejména pokud nejste úplně vysocí. Není to ovšem neřešitelný problém, protože SsangYong v rámci příslušenství nabízí nášlapy. Je ovšem škoda, že nejsou ve standardní výbavě, protože používání auta by to výrazně zlepšilo.

Závěr a cena

SsangYong Rexton je vlastně auto, které nabídne „hodně muziky za málo peněz“. Je obrovské, takže odveze pohodlně nejen posádku, ale i její zavazadla. Na druhé straně to může být naopak nepříjemné, pokud potřebujete parkovat ve městě. Jízdní vlastnosti nejsou vůbec špatné, to hlavní je tu komfort. Auto je pohodlné, jeho jízdní vlastnosti hodně ovlivňuje fakt, že stojí na žebřinovém rámu. Celkově je jízda v každém případě tichá, odhlučnění zaslouží pochvalu. Počítat musíte se spotřebou kolem 9-10 litrů a také s tím, že dynamika je spíše průměrná, přesto nejde o žádného lenocha.

A ta cena? Nejnižší výbava s pohonem zadních kol startuje na 859 900 Kč s daní. Pokud si připlatíte na 999 900 Kč, dostanete výbavu Clever. Ta už má standardně pohon všech čtyř kol, uzávěrku zadního diferenciálu a spoustu další výbavy. Testované auto bylo v nejvyšší výbavě Premium za 1 129 900 Kč. S příplatky za barvu Atlantic modrá, větší 20″ kola a Tech paket, který obsahuje hlavní aktivní jízdní asistenty, jsme se dostali na 1 196 600 Kč za prakticky plně a dostatečně vybavené auto. K tomu je tu standardní záruka na 5 let nebo 150 tisíc kilometrů.

Technické údaje:

Auto:

SsangYong Rexton G4 2.2 e-XDI AT (2023)

Motor:

řadový čtyřválec

Objem válců:

2157 ccm

Plnění motoru:

turbodmychadlo

Palivo:

nafta

Pohon:

všech čtyř kol

Výkon:

148,6 kW/202 koní při 3800 ot./min

Točivý moment:

441 Nm při 1600 – 2600 ot./min

Zrychlení 0-100 km/h:

neudává se

Maximální rychlost:

184 km/h

Převodovka:

osmistupňová automatická

Spotřeba paliva (kombinovaná):

7,59 – 7,86 l/100 km

Emise CO2:

199 – 206 g/km

Objem nádrže:

70 litrů

Délka:

4850 mm

Šířka:

1960 mm

Výška:

1825 mm

Rozvor:

2865 mm

Provozní hmotnost:

2 070 – 2 206 kg

Štítky: , , ,

4 názory na “Test SsangYong Rexton G4 2.2 e-XDI AT (2023)”

  1. Rostislav Svoboda

    Dobry den, mam dotaz. Jak funguje pohon 4×4 prosim? Lze nastavit full 4×4 bez omezeni rychlosti (nemyslim s uzaverkou) nebo je 4×4 omezen do nejake rychlosti? Jde mi o to, zda je mozne jezdit treba v zime s neustale zaplou 4×4? Moc dekuji a preji pekny den

    Svoboda

    1. Dobrý den, bohužel je to pak pevná a stálá čtyřkolka bez středového diferenciálu, takže na povrchu s vysokou přilnavostí jej lze používat při cestě rovně, kdy se kola točí stejně. Na sněhu by to takový problém být neměl, ale raději se zkuste poradit se servisem.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru