To, co se někde může, jinde se nesmí. Jde nejen o některé činnosti, ale také o automobilový průmysl. Pojďme se podívat na několik případů toho, co je v některých zemích zakázáno. Přehled si připravil redaktor Ian Wright z internetového magazínu Carbuzz.
Austrálie: funkce Line Lock, kterou má Ford Mustang
Ford nadělil aktuální generaci Mustangu funkci Line Lock, která dokáže odpojit zadní brzdy a nechá v činnosti jen ty přední. Důvod? Aby se daly jednoduše na místě zahřát pneumatiky třeba před startem sprintu. Řidiči to ale využívali spíše proto, aby mohli pálit pneumatiky na místě. Překvapivě… To, že je něco zakázáno, ještě neznamená, že to lidé nedělají, a tak tuto položku v Menu mustangy prodávané v Austrálii nemají.
Evropa: aerodynamické prvky Chevroletu Camaro ZL1 1LE
Nejsportovnější Chevrolet Camaro ZL1 1LE si v Evropě legálně nekoupíte. Důvodem je to, že je nebezpečný pro chodce. Na nárazníku jsou totiž aerodynamické prvky, které by mohly chodce zranit.
Nejostřejšího Camara historie se v Evropě nedočkáme. Je příliš nebezpečné
Indie: autonomní auta
Autonomní auta sice zatím běžně na silnicích nejezdí, výjimkou jsou jen některé testovací prototypy zejména v Americe, ale do Indie se nepodívají vůbec. Minimálně prozatím. Takový zákaz totiž vydal tamější ministr dopravy Nitin Gadkari. Důvod? Vláda se nebojí nehod, ale hlavně toho, že by mohla spousta lidí přijít v Indii o práci.
USA: automobily TVR
Americké úřady jsou někdy velmi přísné. A je to právě případ britských modelů TVR. Konkrétně TVR Tuscan, T350, Cerbera a Sagaris se v Americe nemohou prodávat, protože podle tamních úřadů nejsou bezpečné. Chybí jim totiž bezpečnostní výbava jako například ABS, kontrola trakce nebo airbagy.
USA: Pagani Zonda R
Nejen TVR, ale také s Pagani Zonda R budete mít v Americe problémy. A důvody jsou prý opět bezpečnostní. Značka Pagani prý dostatečně neřeší bezpečnost dětských pacientů, které mohou zranit airbagy. Jezdit s autem můžete jen v případě, kdy si ho koupíte jako tzv „předváděcí a výstavní“ (Show and Display). Pak můžete s autem najet maximálně 2500 mil (přibližně 4000 kilometrů) ročně.
Turkmenistán: Černá auta
Barva. Ano, jen barva. V Turkmenistánu totiž vaše auto nesmí mít černou barvu, jakoukoliv jinou ano. Proč? Rozhodl se tak prezident Gurbanguly Berdimuhamedow. Ten se totiž odvolává na „šťastné“ a „smutné“ barvy. Sám jezdí v bílých autech a majitelé těch černých je museli nechat sešrotovat anebo přelakovat do jiné.
Izrael: zkratka Chevrolet SS
Možná to uhodnete rovnou. Jde o ono SS, což je zkratka Schutzstaffel, tedy organizovaných skupin vojáků kolem Adolfa Hitlera. I když ono SS u Chevroletu znamená Super Sport, lidé si stále vybavují ony špatné vojáky.
Jižní Korea: auta značky Volkswagen
Dieselgate. To je důvod, proč si v Jižní Koreji nemůžete koupit Volkswagen. Jihokorejská vláda totiž krátce po vypuknutí této emisní aféry prodej automobilů této německé značky zakázala. Prodej obnoví pouze v případě, že se zjistí, že se nepodvádělo i v jiných oblastech.
Egypt: auta značky Chevrolet
V Egyptě si asi brzy nekoupíte Chevrolet. Důvod? Jeho znak prý přespříliš připomíná křesťanský kříž. Aféra se táhne už od roku 2012, kdy se fatwou oháněl tamní duchovní vůdce a tvrdil, že produkty této automobilky mají být zakázané.