Specialisté na užitkové vozy z Hannoveru připravili pro mnohé fanoušky GTI, kteří se vydali na cestu do rakouského Reifnitzu k jezeru Wörthersee, opravdu mimořádný skvost: T1 Race Taxi, který, věren svému názvu, přenáší na vozovku mohutný výkon 390 kW/530 koní a pochází přímo ze závodního okruhu.
Pokud se postavíte před zdánlivě „neškodný“ VW Bus Freda Bernharda, vyučeného karosáře ze Švýcarska, pak se budete při důkladnější prohlídce téměř nevěřícně ptát, jak může někoho něco takového vůbec napadnout. Odpověď na otázku přichází rychle a přesvědčivě: „Byla to pro mě profesionální výzva. Chtěl jsem zjistit, co je realizovatelné.“
Výsledek je pozoruhodný: Bernhard dokázal během šesti let zabudovat do původně prorezavělého vozu VW Bus T1 z roku 1962 vzduchem chlazený hliníkový šestiválec včetně řízení a brzdové soustavy z modelu Porsche 993 turbo. Enormní hnací sílu (maximální točivý moment 757 Nm) přenáší šestistupňová mechanická převodovka z modelu 996 GT3 na třídílná závodní kola BBS s pneumatikami rozměru 285/30/18. Transporter pro expresní přepravu, který váží díky velkorysému použití uhlíkových kompozitů pouhých 1 500 kg, je díky uvedenému poháněcímu ústrojí a podvozku skutečně připraven pro nasazení na závodním okruhu, což dokazuje i výkonová hmotnost jen 3,8 kg/kW, s níž se vyrovná čistokrevným sportovním vozům.
Další premiérou v expozici značky Volkswagen je červeno-bílý speciální model „Generation SIX“, jehož základem je Multivan Comfortline z nové, nyní již šesté generace modelové řady T. Jeho výbava je rozšířena o tmavě tónovaná skla oken, přední a zadní světlomety LED, mlhové světlomety s funkcí odbočovacích světel a chromovaný paket. Exkluzivní charakter mohou vozu dodat celkem čtyři varianty dvoubarevného lakování, dodávaného na přání, barevně sladěné ozdobné prvky na přístrojové desce a 18“ kola z lehké slitiny v retro designu „Disc“, nabízená ve dvou odlišných barevných verzích. Mimořádně rozsáhlá je výbava elektronickými pomocníky. Příjemnou teplotu zajišťuje vyhřívání sedadel a automatická klimatizace Climatronic. Součástí sériové výbavy jsou také parkovací senzory Parkpilot vpředu a vzadu, asistenční systém Side Assist s elektricky sklopnými vnějšími zpětnými zrcátky, adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control) a audiosystém Composition Media. Na vnější vzhled navazují v interiéru sedadla se speciálním dvoubarevným čalouněním Alcantarou, kontrastní stehování na multifunkčním volantu i řadicí páce a textilní podlahové rohože s kontrastním lemováním. Díky adaptivní regulaci podvozku DCC a motoru o výkonu až 150 kW/204 koní je tato novinka nejsportovnějším sériově vyráběným modelem Multivan všech dob.