Volkswagen označuje písmenem „R“ jen ty nejvýkonnější verze svých modelů. Postupem času se nabídka eRek rozšiřuje, takže si můžete koupit i 310koňový crossover T-Roc R. Pokud je vám přesto 310 koní málo, v McChip DKR pro vás mají řešení. Dokážou vám motor upravit až na 475 koní a 510 Nm.
Společnost McChip DKR není neznámá, zkušeností a projektů má za sebou opravdu hodně. Pro Volkswagen T-Roc R nabízí čtyři stupně výbav, které se liší nejen cenově, ale také tím, co vše bude v rámci motoru upraveno. Výkonově se pohybují od 350 koní a 440 Nm až po zmíněných 475 koní a 510 Nm.
Pokud to vezmeme od toho nejjednoduššího a nejlevnějšího: Stage 1, pak vězte, že jde o „pouhý“ chiptuning, jehož aplikací výkon vzroste na 257 kW/350 koní a točivý moment na 440 Nm. Vyšlo by vás to na 999 eur, což je něco málo přes 26 tisíc korun.
Stage 2 zahrnuje totéž, ale k tomu přidává i upravený výfuk, respektive jeho první část, kterou tvoří výfukové svody od turbodmychadla (tzv. downpipe). Výkon v tomto případě poskočí na 276 kW/375 koní a 455 Nm. Bude vás to stát 3109 eur, což je v přepočtu přibližně 81 a půl tisíce korun.
Pokud by ani to nestačilo, nabízí se Stage 3. Ta ke dvojce přidává upravený chladicí okruh, včetně nového mezichladiče a také nové turbodmychadlo. Výsledkem je 316 kW/430 koní a 485 Nm. To vás vyjde na 7179 eur, tedy v přepočtu 188 tisíc korun.
A pro úplné blázny je tu Stage 4. Ta prakticky kopíruje Stage 3, ale výfuk, turbodmychadlo i chladicí okruh jsou větší. Díky tomu se pak upravený Volkswagen T-Roc R může pochlubit právě 349 kW/475 koňmi a 510 Nm, přičemž se dokáže rozjet až na 285 km/h. Jak se zkrátí hodnota zrychlení z 0 na stovku úpravce neprozradil. Tato největší úprava vás bude stát 8999 eur, tedy bezmála 236 tisíc korun.
Aby byly informace kompletní, prozradíme ještě, že sériový Volkswagen T-Roc R pohání čtyřválcový motor 2.0 TSI. Jeho výkon je 221 kW/300 koní a točivý moment vrcholí 400 Nm. Motor je spojen výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG a pohonem všech čtyř kol 4Motion. Zrychlení z 0 na stovku zvládne za 4,8 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.