Jestli motoristy něco spojuje, pak je to všeobecná nelibost nad neustále zvyšujícím se počtem dotekových ovladačů v autech. Je jedno, jestli jde o klimatizaci, hlasitost audia či navigaci, vše je dnes, byť třeba jen částečně, pod dotykovým ovládáním. A je to k vzteku a nebezpečné. Spoustu dotekových ovladačů má ve svých modelech jednoznačně Volkswagen, ten má dotékové plošky i na volantu. A právě tam jsou opravdu za trest, protože se, byť jen při otáčení volantem, stává, že si třeba přeladíte rádio. Stěžuje si na to skoro každý, včetně nás v testech, a zdá se, že automobilka nářky vyslyšela.
Potvrdil to sám šéf Volkswagenu Thomas Schäfer, který na svém profilu na LinkedIn napsal: „Vylepšujeme naše portfolio a design, čímž vytváříme novou jednoduchost v ovládaní našich vozidel. Například se vrátíme k tlačítkům na volantu! To je to, co od VW zákazníci chtějí.“
Jako první by tak klasičtější tlačítkový volant mohl dostat facelift modelu Golf, který dorazí během příštího roku. A rozhodně to bude krok správným směrem! Vždyť právě u koncernu Volkswagen je obsese po dotykovém ovládání dohnaná do extrému, ale ne k dokonalosti. Vždyť ovládací ploška pod displejem, která – podle konkrétních modelů koncernu Volkswagen – slouží pro hlasitost multimédií či teplotu klimatizace, je neosvětlená. Za tmy ji hledáte poslepu. Pokud německý koncern přidá na tlačítkách a ubere na dotekových ploškách, jistě za to sklidí spoustu pochval, především od zákazníků.