volkswagen_id3-vyroba_tovarna

Volkswagen propustí 35 tisíc zaměstnanců, ale manažeři si sníží platy jen o 10 % a jen na dva roky

Autor: Petr Pilný - Zdroj: TASR - Foto: Volkswagen - 4. 1. 2025


O krizi Volkswagenu se mluví už nějakou dobu. Podle všech dostupných informací je to opravdu vážné. Nejnovější zprávy hovoří o tom, že kvůli záchraně značky bude nakonec propuštěno 35 tisíc zaměstnanců a sníženy budou také platy. Manažeři značky si je ovšem snížili jen o pouhou desetinu a jen na dva roky. Informovala o tom Tlačová agentúra Slovenskej republiky (TASR), která se odvolává na to, že tyto zprávy potvrdily agentuře DPA přímo zdroje z automobilky.

Propouštění zaměstnanců je v plánu kvůli tomu, že VW bude postupně v příštích letech zavírat továrny. Zcela jistě by měly být zavřeny německé továrny ve městech Osnabrück (2027) a Drážďany (přesune se odtud pryč výroba ID.3), o některých dalších se zatím ještě jedná. Dalších mnoha továren se budou ovšem týkat změny, včetně té hlavní v sídle automobilky Volkswagen ve Wolfsburgu. Tady totiž skončí výroba Golfu, ta bude přesunuta do Mexika. Detailněji jsme se změnám u továren věnovali v tomto článku.

Novou informací jsou ale odměny, které si vedení koncernu Volkswagen i samotné značky Volkswagen sice snížilo, ale nijak zásadně. Roční příjem zhruba 4000 (!) manažerů klesne v letech 2025 a 2026 o 10 %. Nižší příjmy budou mít manažeři i v následujících letech, ale už méně: v roce 2027 to bude o 8 %, v roce 2028 o 6 % a v roce 2029 už jen o 5 %. Snižování platů managementu by mělo skončit v roce 2030.

V Evropě chce VW platy snížit, v Americe naopak o 14 % zvýšit. Odborům to ale nestačí

Toto snížení platů i zrušení pracovních míst má zajistit úspory na mzdových nákladech ve výši až 1,5 miliardy eur ročně. Současně s tím poklesne i výroba, a to o víc než 700 tisíc aut ročně, aby lépe odpovídala aktuální poptávce. VW tak díky těmto změnám očekává, že ve střednědobém horizontu ušetří celkem více než 15 miliard eur ročně.

Podle odborové organizace IG Metall je dohoda o snižování nákladů ve Volkswagenu v závěrečné fázi. Dodávají ovšem, že součástí řešení musí být právě i šetření u managementu a představenstva. Výše odměn členů představenstva ovšem závisí na rozhodnutí dozorčí rady. Na konci minulého týdne ovšem šéf Volkswagenu Oliver Blume naznačil, že by se to mohlo stát.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

3 názory na “Volkswagen propustí 35 tisíc zaměstnanců, ale manažeři si sníží platy jen o 10 % a jen na dva roky”

  1. blbost zase kvete, ach jo

    Vždycky se říkalo, že manažeři berou velké platy, protože mají velkou odpovědnost. Realita ale ukazuje, že odpovědnost nemají žádnou. Kapitalistická poučka moderního manažera říká, že propouštění zaměstnanců, kteří dělají produkci firmy, je bez ohledu na okolnosti vždy projevem slabého managementu. A síla čínského průmyslu, jakožto konkurence prodávající levnější vozy, je zcela jistě větší, než schopnost VW donekonečna propouštět, takže tudy cesta jistě nevede. Vrcholný management VW ukazuje, že je zcela neschopný reagovat na měnící se trh, že se nemá žádnou sebereflexi. Chápu, co bylo podstavou článku, ale v tomto kontextu je skutečnost, že si sníží platy jen o 10% a jen na dva roky, zcela podružná. Bohužel, časy kdy Němci byli manažeři s velkým M, jsou dávno pryč, a přes napojení se Škodou nás svým diletantstvím stáhnou s sebou do pekla.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru