Představujeme

vyvoj_bezpecnosti-mercedes-benz-video

Mercedes-Benz dělal nárazové testy už před 60 lety. Podívejte se na průřez historií vývoje bezpečnosti

Automobilka Mercedes-Benz je průkopnická a některé dnes zcela běžné prvky výbavy – a to jak té komfortní, tak i té bezpečnostní – zavedla do výroby jako první. Pojďte se s námi teď podívat na to, jak probíhá bezpečnostní vývoj přibližně od poloviny minulého století do přelomu tisíciletí. Úvodní video začíná nárazovými testy (crash testy), které […]

Mercedes-Benz dělal nárazové testy už před 60 lety. Podívejte se na průřez historií vývoje bezpečnosti Přečíst celý článek...

SKODA_130_RS-moderni_designova_skica- (2)

Jak by vypadala ŠKODA 130 RS pohledem dnešních designérů?

Když se Aymeric Chertier prochází kolem nádherného exempláře Škoda 130 RS ve Škoda AUTO Muzeu, úplně se rozplývá: „Tohle auto vzniklo s jasným účelem, který z něj doslova čiší. Mělo být rychlé a podle toho tak bylo zkonstruováno a navrženo. Vše tu má svůj význam. Tvar karoserie, bezpečnostní rám, sedadla, celkové uspořádání interiéru, vše bylo

Jak by vypadala ŠKODA 130 RS pohledem dnešních designérů? Přečíst celý článek...

1990-subaru_legacy_combi-na_prodej_v_americe- (1)

Americké zastoupení Subaru koupilo 30 let staré Legacy. Zařadí ho do své sbírky

Automobilky často vlastní spousty modelů ze své historie, parkují je ve svých muzeích a depozitech. Často je využívají i ke své propagaci, ale pokud je výrobce například z Asie a potřebuje prezentovat auto v Americe, není jednoduché ho tam dostat. Pak třeba vyjde levněji nějaké staré auto koupit. A to se stalo v Americe. Přibližně

Americké zastoupení Subaru koupilo 30 let staré Legacy. Zařadí ho do své sbírky Přečíst celý článek...

historie-nehody-nurburgring-video

Historie na Nürburgringu: I drobné chyby starých aut končily skoro vždy v kotrmelcích

Nürburgring je obávaný okruh, tedy hlavně jeho severní smyčka Nordschleife, na které se dnes jezdí hlavně turistické jízdy, ale i některé závody. A turisté na ní jezdí také odnepaměti. Přiložené video ukazuje sestřih nehod odhadem z šedesátých let minulého století. Snad až na jednu nebo dvě nehody pocházejí záběry ze zatáčky Adenauer Forst, která je

Historie na Nürburgringu: I drobné chyby starých aut končily skoro vždy v kotrmelcích Přečíst celý článek...

1984-koncept-peugeot_205_break_verve-pininfarina

Peugeot 205 vznikl i jako kombík. Koncepty byly dva, ale do výroby se nikdy nedostaly

Peugeot 205 byl velmi úspěšný model francouzského výrobce, který se vyráběl dlouhá léta. Z výrobních linek sjížděl od roku 1983 až 1997. Prodával se jako třídveřový a pětidveřový hatchback, dvoudveřový kabriolet, ale také jako malá dodávka. Celkem bylo vyrobeno na 5,3 milionu vozů. Vznikly ale i další koncepty, které se nakonec do výroby nedostaly, šlo

Peugeot 205 vznikl i jako kombík. Koncepty byly dva, ale do výroby se nikdy nedostaly Přečíst celý článek...

mercedes-benz_tridy_s-w126-airbag- (6)

Airbag slaví 40leté výročí. Do výbavy ho zavedl Mercedes-Benz

V prosinci 1980 se uskutečnila předpremiéra airbagu řidiče a předpínačů bezpečnostních pásů. Tehdy se jednalo o nejnovější bezpečnostní inovace značky Mercedes-Benz. A ještě v roce 1980, tedy před 40 lety, bylo zákazníkům dodáno několik prvních sedanů Třídy S (modelová řada 126) s touto novou technikou. Tím byl položen další milník v dlouhé řadě výjimečných inovací

Airbag slaví 40leté výročí. Do výbavy ho zavedl Mercedes-Benz Přečíst celý článek...

Dacia vznikla v 60. letech minulého století. Takto automobilka v roce 1968 začínala vyrábět

Rumunsko mělo být v socialistickém zřízení hlavně zemědělským státem a produkovala tak spolehlivé nákladní stroje a traktory, ale vznikaly tu i osobní automobily Dacia. Začalo to už v šedesátých letech minulého století a s krátkou pauzou pokračuje dodnes. Na začátky automobilky Dacia, kterou v roce 1966 spoluzakládala automobilka Renault, se můžeme podívat v přiloženém videu.

Dacia vznikla v 60. letech minulého století. Takto automobilka v roce 1968 začínala vyrábět Přečíst celý článek...

2002-koncept-skoda_ahoj- (3)

Škoda ahoj! je předchůdce Citigo. Jeho sériový model nakonec zatrhl šéf škodovky

Psal se rok 2002 a mladoboleslavská automobilka představila designovou studii Škoda ahoj!. Obrovská sláva ji tehdy nedoprovázela, koncept nikdy nebyl realizován a málokdo tehdy tušil, že se dívá na předobraz jednoho z budoucích modelů koncernu Volkswagen. Koncept Škoda ahoj! byl totiž filozofickým předchůdcem Škody Citigo, městského modelu, který už se bohužel nevyrábí. Jeho nástupce je

Škoda ahoj! je předchůdce Citigo. Jeho sériový model nakonec zatrhl šéf škodovky Přečíst celý článek...

SEAT-maly-rychly-modely

Jaké jsou nejikoničtější modely v 70leté historii značky SEAT

Rok 2020 končí. Navzdory nepříznivým událostem to byl pro společnost SEAT také rok oslav jejího 70. výročí. Značka, která postavila Španělsko na kola a demokratizovala mobilitu, prošla od 9. května 1950 do dnešní doby mnoha zásadními proměnami. Španělský výrobce automobilů uvedl v uplynulých 70 letech na trh celkem 75 modelů včetně různých verzí a generací. Mezi

Jaké jsou nejikoničtější modely v 70leté historii značky SEAT Přečíst celý článek...

PEUGEOT_106_PREMIUM-zadek

Peugeot 106 Premium: 600kusová limitovaná edice nabízela na tehdejší dobu opravdový luxus

Proč by měl luxus být výhradní doménou nejvyšších segmentů a vozů se silnými motory? Před pětadvaceti lety představil Peugeot model 106 Premium, v té době nejmenší vůz své řady, ale s vybavením na úrovni prémiového hatchbacku, které se nevyskytovalo ani u modelů vyšších segmentů. Mít vybavení obvykle vyhrazené pro modely v horních segmentech již nezáleží

Peugeot 106 Premium: 600kusová limitovaná edice nabízela na tehdejší dobu opravdový luxus Přečíst celý článek...

volkswagen-brouk-CKD

Volkswagen připomíná 70 let vývozu automobilů v podobě rozložených sad CKD

Volkswagen dodává od roku 1950 do zahraničí vozidla rozložená na jednotlivé díly. Ta jsou následně v cílové zemi smontována. Tento postup nese mezinárodní označení CKD (Completely Knocked-Down) – jedná se tedy o kompletně rozložené montážní sady. Zpočátku šlo jen o získávání nových trhů, ale CKD v současnosti zajišťuje také zásobování globální výrobní sítě Volkswagenu. Z

Volkswagen připomíná 70 let vývozu automobilů v podobě rozložených sad CKD Přečíst celý článek...

skoda_105_turbodiesel- (1)

Škoda 105 Turbo Diesel: pod kapotou škodovky se oficiálně nafťák dostal už v roce 1981

Možná vás překvapí, že o vznětových motorech se v souvislosti se značkou Škoda začalo mluvit mnohem dříve, než trh zaplavila velmi oblíbenými modely první generace Škody Octavia 1.9 TDI. Pojďme po stopách těchto prvních pokusů. V 80. letech minulého století se mladoboleslavská automobilka zdaleka netěšila tak dobré pověsti jako nyní. Pod tehdejším názvem AZNP (Automobilové

Škoda 105 Turbo Diesel: pod kapotou škodovky se oficiálně nafťák dostal už v roce 1981 Přečíst celý článek...

Přejít nahoru