Představujeme

oldtimer-car-old-car-classic-cars

LADA byla založena před 55 lety, výroba však začala později

V roce 1966 byla založena dnešní automobilka AvtoVAZ, tedy LADA. Letos oslavuje 55. výročí od svého založení, ne však od výroby prvního modelu. Ten vyjel z linky až téměř o čtyři roky později. Automobilka AvtoVAZ byla v období Sovětského svazu zakládána s velkým cílem podobně jako všechny ostatní snahy. Nutno podotknout, že se jí nakonec […]

LADA byla založena před 55 lety, výroba však začala později Přečíst celý článek...

Ferrari F40

Posaďte se virtuálně za volant Ferrari F40 a užijte si zvuk jeho řvoucího osmiválce

Už jen to, abyste vůbec někdy zahlédli Ferrari F40 naživo se rovná takřka zázraku, ale to, abyste se posadili za jeho volant je takřka nemožné. Přesto to s trochou fantazie jde. Třeba v přiloženém videu. V tom je totiž hlavní hvězdou právě Ferrari F40 a řidič s kamerou. Ten nám v pár desítkách sekund dopřeje,

Posaďte se virtuálně za volant Ferrari F40 a užijte si zvuk jeho řvoucího osmiválce Přečíst celý článek...

Skoda_110_Super_Sport-Upir_z_Feratu

Škoda 110 Super Sport byl krvežíznivý sporťák, který si ve filmu zahrál z donucení

Když se řekne „škodovka“, většina lidí si vybaví lidové vozidlo určené hlavně pro rodinu. Občas ale dokázala tato automobilka vykouzlit i něco nečekaného, třeba Škodu 110 Super Sport, nakonec známou hlavně jako „Upír z Feratu“. Jedná se o produkt ze začátku sedmdesátých let. V době, kdy se u nás jezdilo Škodou 100, její luxusní sestřička

Škoda 110 Super Sport byl krvežíznivý sporťák, který si ve filmu zahrál z donucení Přečíst celý článek...

Původní ŠKODA Felicia

Zamaskované prototypy Škody Felicia naháněla i TV Nova. Ukazovala je v hlavních zprávách

Škoda Felicia byla prvním modelem, který byl představen automobilkou po převzetí koncernem Volkswagen. Nešlo o zcela nový vůz, nýbrž o výrazně modernizovaný Favorit. I tak to ovšem byla velká událost. A zamaskované testovací prototypy se dostaly do televizních zpráv, což je dnes už nemyslitelné. Dnes už je automobilový svět orientovaný hlavně na to, že auta

Zamaskované prototypy Škody Felicia naháněla i TV Nova. Ukazovala je v hlavních zprávách Přečíst celý článek...

V aukci se bude dražit Toyota Land Cruiser, kterou vlastní Tom Hanks. Má šestiválec z GM i sedačky z Porsche

Aukční dům Bonhams milovníkům terénních vozů i světa filmu nabízí výjimečnou hračku. V dražbě se prodává Toyota Land Cruiser FJ40, kterou vlastní Tom Hanks. Držitel dvou Oscarů ozdobil interiér auta svým podpisem. Toyota Land Cruiser ze série 40 byl uveden na trh v roce 1960 a během 26 let se vyrobilo přes milion těchto vozů. Auto Toma

V aukci se bude dražit Toyota Land Cruiser, kterou vlastní Tom Hanks. Má šestiválec z GM i sedačky z Porsche Přečíst celý článek...

skoda_favorit- (1)

Škoda Favorit byla přelomovým autem, ale start výroby provázely problémy

Spuštění výroby nového modelu je dnes plánováno téměř na sekundy, ale koncem 80. let minulého století se to v Československu odehrávalo jinak. Zahájení výroby nového modelu Škoda Favorit provázely problémy, o nichž často a ráda informovala i televize. Škoda Favorit byl revolučním modelem, vždyť šlo o první model po více než dvaceti letech, který opustil

Škoda Favorit byla přelomovým autem, ale start výroby provázely problémy Přečíst celý článek...

Formule-SKODA_F3-typ_992-1966-moderni

Škodovka závodila v 60. letech s čistokrevnou formulí. Používala techniku ze Škody 1000 MB

Na změnu řádů tradiční monopostové kategorie Formule 3 v roce 1964 zareagovala díky chystanému modelu Škoda 1000 MB i mladoboleslavská továrna. Během sezóny 1965 se objevily tři zbrusu nové formule s osvědčenými jezdci Václavem a Jaroslavem Bobkovými a Miroslavem Fouskem. Existence této třídy byla ojedinělou příležitostí poměřit síly i se západoevropskou konkurencí. Mezinárodní automobilové a

Škodovka závodila v 60. letech s čistokrevnou formulí. Používala techniku ze Škody 1000 MB Přečíst celý článek...

Skoda_1101-Tudor-historie- (1)

Před 75 lety začala z mladoboleslavské výrobní linky sjíždět Škoda 1101 „Tudor“

Před 75 lety, na jaře roku 1946, zahájila Škoda výrobu prvního poválečného modelu Škoda 1101 „Tudor“. Produkci továrny v Mladé Boleslavi doplnily nově přičleněné závody Kvasiny a Vrchlabí. I v náročných provozních podmínkách spolehlivé, komfortní a ekonomické „Tudory“, úspěšné u zákazníků ve více než 70 zemích a v závodech i soutěžích, zahájily novou etapu rozvoje

Před 75 lety začala z mladoboleslavské výrobní linky sjíždět Škoda 1101 „Tudor“ Přečíst celý článek...

Škoda Superb je tu s námi už 20 let. První generace měla naftové i benzinové šestiválce

Psal se rok 2001, kdy automobilka Škoda představila zbrusu nový model, který se v hierarchii značky postavil nad bestseller v podobě modelu Octavia. Šlo o návrat automobilky do vyšších segmentů. Škoda představila první generaci modelu Superb na frankfurtském autosalonu v roce 2001. Předcházel tomu na březnovém autosalonu v Ženevě koncept Montreux, který už prakticky jako

Škoda Superb je tu s námi už 20 let. První generace měla naftové i benzinové šestiválce Přečíst celý článek...

jan_kopecky-skoda_1100-ohc-a-Skoda_Slavia- (6)

Závodní speciál Škoda 1100 OHC poháněl 1,1litrový čtyřválec s výkonem 92 koní. Byl určen pro vytrvalostní závody

Na sklonku roku 1957 dospěla do finále stavba závodního vozu Škoda 1100 OHC. Automobil s interním typovým označením 968 byl určený původně pro vytrvalostní závody na okruzích. Nejprve vznikly dva otevřené vozy, na něž v roce 1959 navázala dvě kupé. Červený otevřený speciál je možné obdivovat ve sbírkách Škoda Muzea v Mladé Boleslavi. Vývoj dvoumístného

Závodní speciál Škoda 1100 OHC poháněl 1,1litrový čtyřválec s výkonem 92 koní. Byl určen pro vytrvalostní závody Přečíst celý článek...

Tatra T600 - Tatraplan

Tatru poháněl naftový motor už v 50. letech minulého století. Byl pod kapotou Tatraplanu

V dřívějších dobách se naftovým motorům příliš nevěřilo, bývali jsme k nim skeptičtí. Tatra ale předběhla dobu a do svého automobilu jej integrovala již v 50 letech. Šlo ovšem pouze o prototypy. Proudnicová karoserie a vzduchem chlazený zážehový plochý čtyřválec uložený za zadní nápravou. Přesně tak vypadala Tatra T600, jež vešla ve známost pod přezdívkou

Tatru poháněl naftový motor už v 50. letech minulého století. Byl pod kapotou Tatraplanu Přečíst celý článek...

SKODA_RAPID_OHV- (1)

„Autem normálně jezdím, protože jiné nemám,“ říká majitel Škody Rapid OHV z roku 1940

V roce 1978 si Miroslav Strouhal koupil zbědovaný automobil Škoda Rapid OHV z roku 1940, aby měl čím jezdit za dívkou. Tu si později vzal a auto 30 let renovoval. Podívejte se, s jak parádním veteránem dodnes jezdí na chatu i na nákupy. Získala cenu na veteránské soutěži Concours d’Elegance na německém zámku Bensberg, kde

„Autem normálně jezdím, protože jiné nemám,“ říká majitel Škody Rapid OHV z roku 1940 Přečíst celý článek...

Přejít nahoru