Jmenuje se Masayuki Shimoyama a je to Japonec. Ale není to obyčejný Japonec, nýbrž neobyčejný Japonec, protože vlastní Škodu 120 L a k tomu ještě Renault 12 TL. A obě auta má v prvotřídním stavu.

V Japonsku není škodovka úplně neznámá, ačkoliv se tam neprodává. O to větší pozdvižení tam způsobuje hnědý sedan, který Masayuki Shimoyama vlastní. Jde o klasickou Škodu 120 L se širokou karoserií („emko“), tedy auto po poslední výraznější modernizaci, než přišel Favorit.

Přečtěte si také:  Tlumiče: ani o nich nevíme, ale jejich naladění zabere i přes půl roku

Autor japonského článku – přečíst si jej můžete zde – je sice z této komunistické škodovky „paf“, ale zároveň kriticky dodává, že jde o auto, které kvůli nízké konkurenci socialistického hospodářství není příliš moderní. Tehdejší doba totiž nenutila výrobce k přílišnému modernizování svých automobilů. A často to bylo i naopak, režim jim dokonce modernější modely zakazoval, brzdil je a jejich projekty jim zastavoval. To je příklad i mnoha československých konceptů škodovek – například Škody 720 a spousty dalších.

Škoda ve Velké Británii musela vylepšit auta poté, co zpráva o jejich nebezpečnosti srazila prodeje

V článku se píše, že základem je Škoda 1000 MB ze šedesátých let minulého století, ale že design byl za ty desítky let výrazně přepracován. Karoserie už je hranatá, má více plastu a je na pohled celkově modernější. Čtyřválcový motor umístěný vzadu s třikrát uloženou klikou a pohon zadních kol však zůstal bez výraznějších konstrukčních změn ze stařičké tisícovky.

Přečtěte si také:  Takhle se má s auty jezdit! Ferrari F40 na šotolině a v prachu je skvělá podívaná

Tato Škoda 120 L byla vyrobena v roce 1987 a má najeto necelých 68 tisíc kilometrů. V článku je také často zmiňována i vnitřní prostornost. Autor to přisuzuje umístění pohonného ústrojí. Zmiňuje i fakt, že jde o vodou chlazený motor s chladičem vpředu. Zároveň jej pobavil spojler na víku motoru. Původně si prý myslel, že jde opravdu o aerodynamický prvek a teprve pak si všiml, že v něm jsou díry a funguje jako přívod čerstvého vzduchu k motoru.

Více dozvíte a fotky si můžete prohlédnout zde:

Obě auta Masayuki Shimoyama sháněl v zámoří, tedy u nás v Evropě, a obě dvě si nakonec sám dovezl. Mimochodem, podobná auta dokáže dovézt i pro další Japonce, pokud by chtěli. Původně ale škodovku nechtěl, pokukoval po Wartburgu 353. To, že nakonec skončil u škodovky, byla náhoda. Auto pochází z Prahy, odkud putovalo do Nizozemí a teprve pak po lodi do Japonska. I kvůli tomu se koupě nakonec opravdu hodně prodražila.

1 komentář

Přidat komentář