Veterány

Trabant Elektric

Trabant nebyl jen smradlavý dvoutakt. Vznikl i jako elektromobil

Trabant známe nejčastěji jako kouřící a smradlavý dopravní prostředek. Bylo to hlavně kvůli tomu, že měl dvoutaktní motor, u něhož bylo nutné olej přidávat přímo do paliva. Jenže věděli jste, že v první polovině osmdesátých let vznikl Trabant jako elektromobil? Elektrický Trabant nebyl výrobkem cvikovské továrny, ale československou přestavbu. Vznikl totiž pod rukama Egona Sedláčka […]

Trabant nebyl jen smradlavý dvoutakt. Vznikl i jako elektromobil Přečíst celý článek...

skoda-120l-6tisic-kilometru-najeto-na-prodej

V Česku je na prodej Škoda, která za 37 let najela jen 6249 kilometrů

Škodovky s motorem vzadu jsou v České a Slovenské republice oblíbené. Vracejí nás do dětství nebo do mladých let, kdy s nimi jezdili naši otcové, dědové anebo i my sami. Tu a tam se objeví na prodej zajímavý kousek – třeba jako teď. Na prodej je totiž červená sto dvacítka s šesti tisíci najetými kilometry.

V Česku je na prodej Škoda, která za 37 let najela jen 6249 kilometrů Přečíst celý článek...

PEUGEOT_Bobslid_2000_AV

Historie elektromobilů Peugeot je bohatá. Prvopočátky sahají až do začátku minulého století

Elektrický pohon používalo již na počátku motorismu několik automobilových značek, brzy ale od něj upustily a přešly na spalovací motory. Automobilka Peugeot se možnosti využít elektřinu pro své vozy věnovala již v roce 1902, a to zejména pro pohon dodávek. Bylo vyrobeno několik exemplářů, nicméně časem byl projekt odložen. Peugeot však tuto ideu nikdy zcela

Historie elektromobilů Peugeot je bohatá. Prvopočátky sahají až do začátku minulého století Přečíst celý článek...

seat_1430-a-seat-leon-sportourer- (4)

Jak se vyvíjel rodinný kombík? Od SEATu 1430 až k nejnovějšímu Leonu Sportstourer

„Už není místo. Opravdu musíš brát s sebou ještě další kufr, míč a dva slunečníky?“ SEAT se před 50 lety rozhodl, že nabídne svým zákazníkům řešení neustále se opakujících situací před odjezdem na dovolenou, a uvedl na trh karosářskou verzi kombi odvozenou od sedanu 1430, prémiové a nejvýkonnější verze modelu SEAT 124. Ani tehdy se totiž

Jak se vyvíjel rodinný kombík? Od SEATu 1430 až k nejnovějšímu Leonu Sportstourer Přečíst celý článek...

Ikonický Papamobil od Mercedesu slaví 40 let. Ten původní je vystaven v muzeu

Je to už 40 let od od doby, kdy se Mercedes-Benz rozhodl, že u příležitosti návštěvy papeže Jana Pavla II. v Německu, nabídne hlavě církve zapůjčení speciálně upraveného modelu třídy G. Stalo se tak v roce 1980, kdy dala značka s trojcípou hvězdou ve znaku vzniknout legendárnímu Papamobilu. Tehdy šlo o notně upravený Mercedes-Benz třídy

Ikonický Papamobil od Mercedesu slaví 40 let. Ten původní je vystaven v muzeu Přečíst celý článek...

V Austrálii havarovalo Ferrari F40. Zájemce o koupi s ním vyletěl mimo silnici

Letošní rok není úplně takový, který by se nám líbil. Kromě epidemie koronaviru, která paralyzovala prakticky celý svět, se už dvě Ferrari F40 ocitla v nepříjemné situaci. To první shořelo v únoru v Monaku, to druhé havarovalo v Austrálii. V Queenslandu ve městě Gold Coast bylo vyfoceno Ferrari F40, které skončilo po nehodě mimo silnici

V Austrálii havarovalo Ferrari F40. Zájemce o koupi s ním vyletěl mimo silnici Přečíst celý článek...

Škoda Forman

Před 30 lety přišla na trh Škoda Forman. Za její vznik může i policie

Na začátku byl Favorit. Pak ale Škoda přišla s něčím prostornějším. Kombi verzí automobilu, který získal vlastní název: Škoda Forman. Oblíbené vozidlo právě letos slaví kulaté, 30. narozeniny. Auto moto revue, 1988: Recenze Škody Favorit – video Škoda Forman byl revoluční model Po sérii škodovek s číselnými názvy jako 100, 105, 120, které se vyráběly

Před 30 lety přišla na trh Škoda Forman. Za její vznik může i policie Přečíst celý článek...

skoda-1000-mb-na-prodej-slovensko-01

Na prodej je Škoda 1000 MB. Nemá najeto ani 6400 km a stojí přes 420 tisíc korun

Představení nového sedanu Škoda 1000 MB na jaře 1964 byla československá automobilová revoluce. Ve své době ho poháněl nejmodernější motor litrové třídy a dostal samonosnou karoserii. Jedna tisícovka je aktuálně na prodej na Slovensku a za svých 51 let najela jen 6388 kilometrů. Revoluční model Škoda 1000 MB nahradila ve výrobě model Octavia s páteřovým

Na prodej je Škoda 1000 MB. Nemá najeto ani 6400 km a stojí přes 420 tisíc korun Přečíst celý článek...

Nadšenec si doma postavil malé a stylové město nejen pro stará auta. Teď je na prodej

Když chcete jít na kávu nebo ke kadeřníkovi, musíte většinou opustit svůj dům. Ovšem existuje sídlo, které nabízí jednu velkou specialitu. Abyste se ocitli na ulici, nemusíte vůbec chodit ven. Stačí projít pár místností a sejít několik schodů. Dům s vlastní ulicí ve sklepě se nachází v Potomacu v Marylandu. V galerii si můžete prohlédnout,

Nadšenec si doma postavil malé a stylové město nejen pro stará auta. Teď je na prodej Přečíst celý článek...

Skoda-Sport-24-hodin-Le-Mans-70-let-2

Škoda si připomíná 70 let od startu speciálu Škoda Sport v závodě 24 hodin Le Mans

Škoda Auto si letos kromě 125 let od svých počátků v roce 1895 připomíná také 70. výročí startu speciálu Škoda Sport ve slavném vytrvalostním závodě 24 hodin Le Mans. Ten se konal mezi 24. a 25. červnem 1950. V období po druhé světové válce převzala pomyslnou štafetu v portfoliu automobilky Škoda modelová řada 1101/1102 „Tudor“

Škoda si připomíná 70 let od startu speciálu Škoda Sport v závodě 24 hodin Le Mans Přečíst celý článek...

V Polsku je na prodej nejeté klasické sedmičkové BMW. Jeho původní majitel zemřel dřív, než si ho vyzvedl

O víkendu se konal sraz klasických BMW. Byla to akce, na níž přijela celá řada vpravdě krásných klasických „bavoráků“, a opravdu hodně účastníků se přijelo pochlubit se svými BMW řady 7. A to s přehledem. Tolik „sedmiček“ na jednom místě jsme už dlouho neviděli, což můžete posoudit i z této fotogalerie. Žádná ovšem nebyla v

V Polsku je na prodej nejeté klasické sedmičkové BMW. Jeho původní majitel zemřel dřív, než si ho vyzvedl Přečíst celý článek...

Renault_5_Turbo-1

Renault 5 Turbo slaví 40leté výročí. Vznikl kvůli rallye

Na konci sedmdesátých let dvacátého století přestala Renaultu stačit vítězství s přeplňovanými motory v závodech 24 hodin Le Mans a Formule 1. Značka chtěla mít zastoupení i na rallye, a tak postupně vznikl Renault 5 Turbo. Model, který byl vytvořen Jeanem Terramorsim a vyprojektován Yvesem Legalem, byl vyvíjen s ohledem na rallye. Za tímto účelem

Renault 5 Turbo slaví 40leté výročí. Vznikl kvůli rallye Přečíst celý článek...

Přejít nahoru