Závodní jezdec Jan Kopecký se na okruhu posadil za volant letošního žákovského vozu ŠKODA SLAVIA. Ten je inspirován legendou ŠKODA 1100 OHC, kterou Kopecký vyzkoušel také.

Poté, co oba vozy otestoval, musí se Jan Kopecký usmívat: „Na jednu stranu se to nedá vůbec srovnávat. 1100 OHC je historická legenda a SLAVIA moderní auto se vším všudy, ten rozdíl je obrovský. OHC byla ovšem pro studenty skvělá inspirace a myslím, že výsledek se jim opravdu podařil.“

Přečtěte si také:  Na silnici je potřeba být stále ve střehu. Aktivní jízdní asistenti jsou dobří sluhové, ale zlí páni

Nakonec však u obou vzácných kousků spojení najde. „ŠKODA 1100 OHC je historická legenda, kterou bych ani nechtěl hnát na limit jejích možností. A SLAVIA je prototyp, se kterým samozřejmě také nemohu úplně závodit,“ přiznává, že s oběma auty nevyzkoušel to, na co je zvyklý se svým obvyklým „služebním“ vozem – rallyovým speciálem ŠKODA FABIA Rally2 evo.

Škoda 1100 OHC: Jezdila na letecký benzin a s rychlostí až 200 km/h vyhrávala závody

Kopecký proto v případě obou vozů volil v zásadě „historický“ jízdní styl. „ŠKODA 1100 OHC byla stvořena pro vytrvalostní závody, ale ty se tehdy jezdily jinak než dnes. Šlo o to, jak kdo znal svou techniku a dovedl vůz vnímat tak, aby dokázal auto šetřit a to dojelo do cíle,“ říká zkušený závodník.

Historická legenda z roku 1957 i jí inspirovaný bílý spider s rokem výroby 2020 jsou auta, která si zaslouží obrovský obdiv a která chytnou za srdce, i když každé svým způsobem.

Přečtěte si také:  Klasický Rolls-Royce jako elektromobil? Není problém, můžete ho mít

„V 1100 OHC na vás dýchne ta historie, když z toho auta vylezete, jste cítit benzinem. OHC je neskutečně lehoučké a jeho 92 koní je opravdu znát. Je to skvělá připomínka krásných historických motorů s karburátorem a otevřený výfuk závodního auta samozřejmě dělá šílený kravál,“ usmívá se tovární jezdec týmu ŠKODA Motorsport.

„SLAVIA má díky svému motoru TSI pořádnou sílu a hutný zvuk, technicky je samozřejmě o mnoho dále. Naprosto fantastická jsou sportovní sedadla žákovského vozu a také jeho sportovní volant. Řidič je tu před živly chráněn víc než v OHC, ale propojení s okolím je stále opojné,“ popisuje Kopecký své dojmy z výsledku práce žáků ŠKODA AUTO Středního odborného učiliště strojírenského.

Novodobý český roadster je tu. Představuje se nová Škoda Slavia

Projekt žákovského vozu považuje zkušený závodník za jedinečnou příležitost, jakou studenti jinde nedostanou. „Je to skvělá práce, ti mladí lidé nemají žádné předchozí zkušenosti, ale během přípravy auta jich nasbírají spoustu. Propojení tradice a moderny, ambiciózního mládí i zkušených konzultantů z automobilky je skvělé,“ říká.

Přečtěte si také:  Převrácená Fabie začala po nehodě hořet. Viníkem je sršeň, která vlétla do auta

A dodává, že by se rád takovým konzultantem také stal. „Třeba by příště mohli na učilišti v rámci projektu postavit nějaký opravdový malý závodní vůz,“ nabízí Kopecký s potutelným úsměvem nápad na příští žákovský vůz. „S tím bych jim rád pomohl,“ zasní se profesionální závodník a mistr světa v rallye v kategorii WRC 2 z roku 2018.