Účast automobilky Aston Martin v roli safety car F1 byla od začátku lehce kontroverzní. A to především proto, že si jezdci stěžovali na to, že je vůz příliš pomalý a brzdí je. Situace se následně usadila a nakonec se ukázalo, že minimálně pro automobilku byla tato účast v F1 velkým úspěchem.
Když automobilka před časem odhalila model DBX707, který je inspirován zdravotnickým speciálem jezdícím v sérii F1, rozpovídal se generální ředitel Lawrence Stroll o tom, co to automobilce vlastně přineslo. Nejvíce se prý povedl model Vantage v limitované edici F1, který si objednalo asi 400 zákazníků.
Šéf značky Lawrence Stroll to dokonce popsal tak, že v neděli se jede závod a v pondělí mají nové objednávky. A jakkoliv je podle něj číslo 400 pro jiné značky nedůležité, pro automobilku velikosti Aston Martin je to velmi podstatné a hodnotné číslo.
Introducing the DBX707 AMR23 Edition.
Unifying the exhilarating world of @astonmartinf1 with the world’s most dynamic and powerful luxury SUV.
Discover more: https://t.co/vqZefb1NTK#AstonMartin #DBX707 #POWERDRIVEN pic.twitter.com/IxI2ptwtf1
— Aston Martin (@astonmartin) May 11, 2023
Aston Martin Vantage F1 Edition je zákazníkům dodáván se speciální aerodynamickým paketem, který generuje přítlak 200 kilogramů. Má upravený podvozek a 535 koní. Aston Martin se díky této speciální verzi Vantage podle odhadů přišel na asi 80 milionů dolarů. To jsou ve světě F1 sice jen drobné, ale pro ne moc velkou automobilku je to velký úspěch.