Safety car od Aston Martinu je dle pilotů F1 příliš pomalý. FIA ale odpovídá, že je rychlý dostatečně

Od Anina Russová | Zdroj: Auto Sport - Foto: Aston Martin - 19. 4. 2022 0

Aston Martin to v letošním šampionátu F1 zatím nemá moc jednoduché. Po problému jeho týmu přišly také stížnosti na safety car, který britský výrobce dodal. Jezdcům se totiž nelíbí, že je Aston Martin Vantage ve srovnání s Mercedes-AMG GT až příliš pomalý, a při jízdě za ním jim tak například chladnou pneumatiky.

První zprávy o tom, že safety car v podobě Vantage není tím nejlepším řešením, se objevily už po Velké ceně Austrálie. A dá se očekávat, že to není naposled. Oba bezpečnostní vozy, jak Mercedes-AMG GT, tak Aston Martin Vantage, má vždy v rukou velmi zkušený pilot Bernd Mayländer. Rozhodně tedy nejde o problém mezi volantem a sedačkou. Problém je spíše ve výkonu obou aut, jejichž rozdíl je galaktický. Zatímco Aston Martin pohání čtyřlitrová V8 o výkonu 528 koní, Mercedes-AMG GT Black Series už disponuje 730 koňmi. A to se prostě projevit musí.

Přečtěte si také:  Sebastian Vettel bude muset zaplatit několik tisíc eur jako trest za projížďku na skútru. Rád by ale věděl, co s těmi penězi bude

A to především ve chvíli, kdy jezdci monopostů F1 za autem jedou na tvrdých směsích, které mají za pomalejším autem velký problém udržet teplé. Gumy po znovuopětovném odstartování závodu nefungují tak, jak mají.

Historie Safety carů v F1 je velmi bohatá, nechyběla Tatra, Fiat, Opel či Ford

K Aston Martin se vyjádřil třeba Charles Leclerc, který si prý i chtěl stěžovat už během jízdy za safety car. Nakonec to ale neřešil, protože prý viděl, jak se jeho řidič zoufale snaží jet co možná nejrychleji. A proto na něj nechtěl zbytečně ještě tlačit. Dokonce prý bylo vidět, že auto v zatáčkách sotva drží. Jenomže to prostě bylo málo.

Max Verstappen dokonce Aston Martin označil za želvu a řekl, že by bylo vhodné prozkoumat, jak hrozně pomalu museli za safety carem jezdit. Bude tedy zajímavé sledovat, jaké safety cary bude F1 nadále nasazovat. Pokud to bude Aston Martin, měli by se jezdci učit pevným nervům. Budou je zjevně potřebovat.

Přečtěte si také:  Sebastian Vettel upustil páru, pobavil fanoušky a za to všechno nejspíš dostane trest

Na kritiku ale zareagovala i FIA.Ta zveřejnila prohlášení. „Ve světle nedávných komentářů týkajících se rychlosti safety caru formule 1 by FIA ráda zopakovala, že primární funkcí safety caru formule 1 samozřejmě není rychlost, ale bezpečnost jezdců, maršálů a činovníků.“ Ale když si sami závodníci stěžují na to, že pomalá jízda za safety carem nechává vychladnout pneumatiky…