Mercedes-AMG GT Black Series je nejostřejší z rodiny modelů a také jasně nejrychlejší. Dokazuje to na německém okruhu Nürburgring, protože se stal jeho novým králem mezi produkčními auty, když porazil dosud nejrychlejší Lamborghini Aventador SVJ.

Tohle auto tak opět dokazuje, že je velmi schopné, vždyť se zase tolik neliší od závoďáku kategorie GT3. Jeho detailnímu popisu jsme se věnovali v tomto článku, ve kterém jsme se věnovali i tomu, že o 5 sekund překonalo čas AMG GT R na okruhu Hockenheimring. Nyní tedy jen připomeneme, co se ukrývá pod jeho přední kapotou.

Přečtěte si také:  Mercedes-AMG si znovu urval rekord na Nürburgringu. Překonal Porsche Panamera

Vrcholnou verzi Mercedes-AMG GT s označením Black Series pohání motor V8 4.0 s dvojitým přeplňováním, který je i u všech ostatních verzí, ovšem v tomto případě dostal řadu hardwarových i softwarových vylepšení. Výsledný výkon, který putuje přes sedmistupňovou převodovku DCT na zadní kola, je 537 kW/730 koní a maximum točivého momentu vrcholí 800 Nm. To autu umožňuje zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 3,2 sekundy, na dvoustovce je za necelých 9 sekund a ve zrychlování může pokračovat až k 325 km/h.

Zcela přepracovaný byl samozřejmě také podvozek, brzdy, ale i aerodynamika, která je aktivní – například zadní přítlačné křídlo je složeno z několika částí, přičemž jeho vrchní díl se vysouvá podle rychlosti a brzdění.

Pojďme ale na to zajímavější sdělení, kterým je to, že závodní pilot série GT3 Maro Engel s ním zajel na Severní Smyčce Nürburgringu opravdu působivé časy. Pro trať s délkou 20,6 km (bez rovinky T13) to bylo 6:43.616 minut a celé kolo (20,832 km) zvládl za 6:48,047 minuty. Na to, jak to vypadalo, se můžete podívat v úvodním videu.

A to jsou čísla, která ho pasují na nejrychlejší produkční sportovní auto na světě. Z trůnu sesadil dosavadního krále, kterým bylo Lamborghini Aventador SVJ. To drželo rekord s časem 6:44.97 (bez sektoru T13).

Pilot Maro Engel svou jízdu komentoval slovy: „Je neuvěřitelné, kolik přítlaku Black Series generuje, a jak suverénně a jistě se řídí i na absolutním limitu. Vývojářům z Affalterbachu smekám svůj klobouk za to, co dokázali postavit na kola. A jsem opravdu vděčný, že právě já jsem mohl tyto schopnosti demonstrovat takto skvělým časem.“

Přečtěte si také:  Hofele upravil Mercedes-Benz GLE. Vypadá jako kombinace Maybachu a AMG

Mimochodem, ten vůbec nejrychlejší čas drží na Nürburgringu závodní Porsche 919 Hybrid Evo, které ho zajelo za 5:19,546 minuty, a vzalo jen o pár měsíců starší rekord elektromobilu Volkswagen ID R (čas: 6:05,336 minuty).