toyota-gr-supra-20-turbo-I4- (12)

Modely Toyota GR dokáží rozbušit srdce každého, koho baví řídit. Japonská automobilka jejich řady stále rozšiřuje a podle neoficiálních informací, které prosakují na světlo, by se mohlo stát, že přijde ještě spousta zajímavějších novinek.

Prvním autem, které označení GR neslo, byla limitovaná edice hot-hatche Toyota Yaris GRMN s kompresorem. Po té se jen zaprášilo a pak už přišla GR Supra a GR Yaris. Nejnověji se v Evropě můžeme těšit na nástupce skvělé Toyoty GT86, která dostala jméno GR86.

Přečtěte si také:  Test Toyota GR Supra Executive 3.0 Twin Scroll Turbo (2020)

Návrat GRMN

Pravděpodobné je, že se označení GRMN opět vrátí. Proslýchá se, že by mohlo jít o ještě ostřejší modely, než které v současnosti nesou označení GR. Toto nové označení by tak doplnilo současné názvosloví, které označuje GR jako ostré modly, GR Sport jako sportovní pakety pro běžné modely a GR Parts jako příslušenství.

Že by to nemuselo být daleko od pravdy ukazuje, že se na německém okruhu Nürburgring už prohánějí maskované modely GR Supra i GR Yaris, jejichž karoserie má navíc prvky, které sériová auta nemají.

Toyota GR Yaris a GR Supra v přímém souboji na trati. Které je rychlejší?

Na základě toho se do éteru dostala informace o tom, že by se ještě ostřejší GRMN Yaris opravdu mohl objevit. Podle magazínu carscoops.com by ho mohl pohánět 1,6litrový tříválec s výkonem až 221 kW/300 koní. V současnosti má jeho tříválec „jen“ 192 kW/261 koní a 360 Nm. Ve hře je i možnost, že by na zadní nápravu dostal ještě elektromotor.

Přečtěte si také:  Scania představuje nové hnací ústrojí a další významná vylepšení

Spekuluje se také o modelu Toyota GR Corolla. Tvrdí se, že by tohle auto mohlo dostat stejný motor jako ostřejší GRMN Yaris, tedy 300koňový 1,6litrový tříválec a i stejný pohon všech kol. To ovšem neladí s dřívějšími spekulacemi o tom, že by mělo jít pouze o předokolku.

A co Supra?

I v tomto případě by mohli automobiloví fanoušci zajásat. Carscoops totiž uvádí, že na jaře 2022 bude představena verze s manuální převodovkou. Ta má být kombinována pouze s třílitrovým šestiválcem (u sesterského BMW Z4 to bylo naopak s nejslabším čtyřválcovým dvoulitrem s pohonem zadních kol).

A to není všechno. V roce 2023 by měla přijít i GRMN Supra. Jak asi správně tušíte, toto kupé by mělo dostat třílitrový twin-turbo řadový šestiválec, který se montuje pod kapotu BMW M3 a BMW M4, a jehož sériový výkon je v bavorácích až 510 koní. A skvělou zprávou je, že i ve zmiňovaných modelech BMW M může být kombinován s manuální převodovkou.

Přečtěte si také:  Nová Toyota RAV4 ADVENTURE je hybrid, který cílí na dobrodružnější řidiče

Pokud je všechno toto pravda, máme se v příštích letech ještě na co těšit. Bude to ale asi jedna z posledních podobných benzinových perliček, protože evropské silnice pak přejdou na čistě elektrická auta. Jakkoliv jsou některá z nich opravdu rychlá i zábavná k řízení, ten zvuk vytočeného benzinového motoru nahradit nedokážou. Zvykejme si…

Přidat komentář