Porsche 356 nebylo nikdy vyrobeno jinak než s pohonem zadních kol. Auto, které si můžete prohlédnout ve fotogalerii, má ale pohon všech kol. Jde o přestavbu Emory Motorsports, která trvala dlouhé čtyři roky!
A jak je to možné? Je to totiž kombinace klasického Porsche 356 s technikou 911. Jde o auto konkrétního zákazníka, který za Emory Motorsports přišel s tím, že chce se svým autem jezdit pořád, hlavně v horských střediscích na východním pobřeží Ameriky. A k tomu se rozhodně hodí auto s pohonem všech kol. Chtěl si ale nechat svojí tři pět šestku. Volba tedy padla na přestavbu. Do jeho Porsche 356C z roku 1964 tak byl nainstalován podvozek, převodovka a pohon všech kol z Porsche 911 Carrera4 (964) z roku 1990. To bylo mimochodem vůbec první Porsche 911 s pohonem všech kol.
Obě auta mají rozdílné vnější rozměry, ale i rozměry podvozkových částí – zejména se liší rozvor náprav a šířka té zadní. Vše tak začalo důkladným laserovým skenováním obou aut a následným vymýšlením, jak to co nejlépe a nejcitlivěji provést. Podvozek 911 musel být zkrácen a karoserie 356 naopak rozšířena.
S kompletní výměnou podvozku tak dostalo tohle „frankensteinovo“ Porsche 356 i kotoučové brzdy na všech kolech, které se ukrývají pod černými koly s rozměry 7×16 palců, obouvajících pneumatiky s rozměry 205/60 R16.
Staré Porsche? Ano, ale jen na pohled. Pod kabátem je zcela nové
Motor je 2,4litrový čtyřválcový boxer Outlaw-4 z dílny Emory Motorsports. Tomu palivo dodává dvojice karburátorů Weber 48 IDA a zajímavý je také tím, že k zapálení směsi používá dvojici svíček pro každý válec. Výkon má být na hranici 200 koňských sil.
Dostalo se i na vzhled. Kromě již zmiňovaného rozšíření karoserie je tu nová, zahlazená kapota bez znaku a karoserie je celkově hladší. Nakonec bylo vše nalakováno originální barvou Graphite Blue Metallic ze vzorníku značky Porsche z roku 2016. Celek dotváří zatmavená přední světla a střešní nosič na lyže. Tohle je totiž hodně stylové auto na výlet na sjezdovku…