test-volkswagen-tiguan-allspace-20-tsi-4motion-p1

Test Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TSI 162 kW 4Motion

Autor: Matěj Skalický - Foto: Matěj Skalický - 27. 2. 2018


Malý brácha Touarega pořádně vyrostl. Je větší, o hodně větší než klasický Tiguan. Prodloužený Allspace nejenom, že převeze až sedm pasažérů, ale má do toho obří kufr a uvnitř spoustu místa a odkládacích přihrádek. Místo ve Wolfsburgu ho Volkswagen vyrábí ve svém závodě v Mexiku a výrobní linka ve fabrice Puebla stála koncern asi miliardu eur. Vyplatila se?

XL

České zastoupení začalo „XL Tiguana“ prodávat loni na podzim s cenovkou asi o 15 tisíc nižší, než kolik stojí Škoda Kodiaq. Koncernoví velikáni jsou si dost podobní, však oba dva stojí na koncernové modulární platformě MQB. Jemně se liší délkou a rozvorem. Mexický Tiguan měří 470 centimetrů, což je o citelných 21,5 centimetru víc než konfekční kompakt z Německa, a dokonce o kousíček víc než medvěd z Kvasin. Rozvor u verze Allspace narostl o 11 centimetrů, Kodiaq má nápravy od sebe ještě o trochu dál.

Nejvíc to samozřejmě pocítí cestující na druhé lavici, kteří si budou libovat v dostatku místa pro kolena. Prostor srovnatelný s limuzínou. Do obrovského kufru o objemu 700 litrů (v případě pětimístného provedení u verze Allspace má ještě o 60 litrů víc) se pak vešla třetí řada sedaček. Šestý a sedmý cestující nechť ale přibalí na delší roadtripy Voltaren, ani Allspace není natahovatelný donekonečna. Proto platí, že jízdu úplně vzadu si užijí hlavně ti nejmenší. Nicméně druhá lavice je posunovatelná až o 18 centimetrů, takže když se uskromní všichni, nabídne Tiguan skutečně velký a prostorný interiér celé posádce.

Je navíc dobře, že nárůstu karoserie sekunduje delší rozvor, jinak by zbytečně velký zadní převis zlobil při jízdě i na pohled. Takhle přebírá větší sourozenec exteriérový design příkladně a nerušeně. Co naplat, že řadě zákazníků bude připadat možná až moc unylý, svým konzervativním zaměřením si svou stálou klientelu úspěšně drží.

Vědět kudy kam

Uvnitř je Allspace starý známý Tiguan. Poměrně velkoryse dělený interiér zároveň nabízí několik odkládacích přihrádek na všelijaké nezbytnosti. Na stropě přibyly dvě velké schránky a prostor na odložení drobností mají i pasažéři ve třetí řadě sedadel.

Neskrývaně usedlá, leč stále primárně funkční palubní deska si drží vysokou kvalitu zpracování. Škoda, že dotykový displej multimediálního systému Discover Pro o velikosti 9,2 palce ani v nejdražším provedení nevyplní celý prostor na středové konzoli, podobně jako v Superbu. Na fotkách pak vidíte o skoro 40 tisíc levnější a o palec menší verzi s kolečky pro ovládání hlasitosti audia a zoomování mapy, která trpí stejným problémem.

Parádní a po zásluze chválený je digitální přístrojový štít Active Info Display s úhlopříčkou přes 12 palců a s nezměrným množstvím vlastní konfigurace. Je možné si upravit vzhled i zobrazované informace na budících (jako je spotřeba, náklon auta při offroadu atp.) i prostoru mezi nimi, kde to nejvíc sluší širokoúhlému náhledu navigace. Mapa pak ale zmizí z displeje multimediálního systému a zůstane po ní nevzhledné černé nic. Paralelní zobrazení němečtí programátoři úplně nedomysleli.

Z asistentů potěší systém dynamické regulace dálkových světel od nejvyšší výbavy Highline nebo asistent pro manipulaci s přívěsem, který může vézt až 2,5 tuny. V paketu se zadní kamerou stojí lehce přes 16 tisíc, respektive 32 tisíc pro základní výbavu Trendline. Pokud zrovna v přístavišti spouštíte svou plachetnici na hladinu, je fajn vědět kudy kam.

Zhluboka dýchat

V případě benzinových verzí má základní čtrnáctistovka pohon předních kol, zbytek nabídky už tvoří jen čtyřkolky se zastavěným zážehovým dvoulitrem TSI o výkonu 180, respektive 220 koní. Spřažené jsou se sedmistupňovým automatem DSG. Dieselový výběr je širší, dvoukolku můžete mít jak s automatem, tak s manuálem. Stejně tak i variantu s pohonem všech kol 4Motion vám dealer prodá s manuální převodovkou. Na vrcholu je dvoulitr se dvěma turby a výkonem 240 koní.

Testovaný dvoulitrový benzin pohání hezky pěkně navnazených 220 koní. Přestože je auto citelně těžší a rozměrnější než krátká verze, motor si s Allspacem dělá, co zachce, respektive co si řidič zamane. I ve vysokých rychlostech bez problémů předjíždí, bleskurychle akceleruje a je zároveň tichý a kultivovaný. Pohonná jednotka na výbornou, doslova slyšíte, jak se motor při sebemenším vzruchu hluboce nadechuje.

Stejně jako u krátkého Tiguanu i v Allspacu si můžete na kruhovém ovladači u řadicí páky zvolit optimální režim pro rozličný terén, nemluvě o pěti jízdních módech na silnici. Pro cestovatelské úmysly se hodí offroad paket, který vám za pár tisíc oplastuje hnací ústrojí a přidá bytelný nárazník s lepším nájezdovým úhlem. K pohonu 4×4 dobrá volba.

Na cestě z Prahy do Berlína a zpátky spolykal Allspace při české dálniční rychlosti v průměru lehce přes 10 litrů na 100 kilometrů. Být německá metropole o 50 kilometrů blíž, zvládnu cestu na jednu nádrž, ale vyšší apetit byl vzhledem k parametrům očekávatelný. Takový základní diesel umí nicméně jezdit o 3,5 litru méně a dáte za něj ve srovnatelné výbavě asi o 30 tisíc méně. Dvoulitrový benzín v bohaté plné palbě v nitru tohohle sympatického dlouhána pak stojí ospravedlnitelných 1 100 000 korun. Minusy se u Tiguanu Allspace totiž hledají poměrně těžko.

[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]+,
Obrovský prostor,Lehce unylá vizáž
Silný motor,Displej multimediálního systému by mohl být víc doladěný
Digitální přístrojový štít,Vyšší spotřeba​[/table]

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Volkswagen
Typ:,Tiguan Allspace 2.0 TSI
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 984 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzin
Pohon:,4×4 (4Motion)
Výkon:,162 kW/220 koní při 3 500 ot./min
Točivý moment:,350 Nm při 1 500 – 4 000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,6.8 s
Maximální rychlost:,228 km/h
Převodovka:,sedmistupňová dvouspojková (DSG)
Spotřeba paliva (l/100 km):,10.0 / 7.0 / 8.1
Emise CO2:,185 g/km
Objem nádrže:,60 litrů
Délka:,4 701 mm
Šířka:,1 839 mm
Výška:,1 658 mm
Rozvor:,2 310 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 755 kg
Objem zavazadlového prostoru:,700 / 1 775 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru