test-2021-volkswagen-golf-alltrack-20-tdi-4motion- (8)

Kombíky máme v České republice rádi, ale stejně tak máme rádi i SUV. Dobré je, že existuje i několik aut, která obě tyto kategorie spojují. Jedním z nich je třeba Volkswagen Golf Alltrack, který jsme otestovali s výkonným naftovým motorem a pohonem všech kol.

Není to obyčejný kombík

Golf Alltrack vychází z běžného kombíku Golf Variant, ale dostal spoustu odlišností, díky nimž ho lze rozeznat na první pohled. Tím nejvýznamnějším, co dostal, je nepřehlédnutelné ochranné oplastování kolem celého auta: na předním nárazníku, na blatnících, prazích, ale i v zadním nárazníku. Zároveň je tu i vyšší světlá výška, která oproti běžnému kombíku narostla o 15 mm na 164 mm. Jiné jsou ale také disky kol, protože v základu má Golf Alltrack 17″ disky, ale testovaný kus měl o palec větší příplatková kola. Na přání je možné si pořídit také ochranné kryty pod auto, jež budou chránit motor, ale i převodovku. Ty testovaný kousek měl a stojí 6500 Kč.

Přečtěte si také:  Test SEAT Ibiza FR 1.5 TSI 110kW DSG (2021)

V interiéru prakticky žádné změny nejsou. Omezily se vesměs jen na plaketu „ALLTRACK“ na volantu, jinak je to běžný Golf se všemi svými klady i zápory. A právě zápory jsou například skoro výhradně dotekové ovládání všech funkcí, ale také nepraktické drobnosti, které kazí celkový dojem.

test-2021-volkswagen-golf-alltrack-20-tdi-4motion- (4)

Mluvíme například o liště před displejem multimédií. Tím se ovládá po krajích teplota klimatizace a uprostřed hlasitost multimédií. Lišta jako taková je docela dobrý nápad, protože než se strefovat do malých ikonek na displeji, prostě přesunete prsty po liště a teplotu nebo hlasitost změníte. Za světla jednoduché jako facka, ale ve tmě výrazně složitější. Tahle ploška totiž není podsvícená a neosvítí ji ani displej multimédií. Ve tmě tak půjdete hlavně po paměti.

Přečtěte si také:  Test BMW 430d xDrive Coupé (2021)

A stejně tak celkový multimediální systém MIB3. Ten nejen startuje pomalu, ale celkově je pomalý a bylo třeba jej v rámci testovacího týdne jednou zcela restartovat. To sice pomohlo k tomu, že šlo pustit rádio nebo hudbu z telefonu, ale vyhřívání předních sedadel, které se přes displej také ovládají, to neopravilo. To se dalo pustit, ale buď se samo vypnulo po několika sekundách nebo desítkách sekund a prostě nehřálo.

Golf jako rodinné auto?

Volkswagen Golf je autem nižší střední třídy, ale dokáže zastat roli rodinného auta? V testované verzi Alltrack s karoserií kombi rozhodně ano. Vždyť se pojďme podívat třeba rovnou na zavazadelník. Jeho základní objem je 611 litrů (i s prostorem pod mezipodlahou), ten se dá sklopením opěradel zadních sedadel (jsou dělená v poměru 40:60) zvětšit až na 1624 litrů. Provést to můžete i rovnou z kufru, který je navíc tvarovaný poměrně pravidelně.

test-2021-volkswagen-golf-alltrack-20-tdi-4motion- (24)

Dostatek místa je ale i v interiéru. Čtveřice pasažérů bez problémů odjede i na dlouhé cesty, aniž by to pro ně bylo nepohodlné. Pětice cestujících se tu ale vejde také, ovšem jízda už nebude tak komfortní, protože prostřední cestující vzadu bude sedět na vyvýšeném sedadle. Bude to ideální pro někoho menšího vzrůstu, ideálně navíc hubeného.

Jen 200koňové TDI s pohonem všech kol

Pohled do ceníku Volkswagenu Golf Alltrack prozradí, že na rozdíl od sourozenecké Škody Octavia Scout si není moc z čeho vybírat. Motorizace je tu pouze jediná: 2.0 TDI 147 kW/200 koní. Ta je pak spojená výhradně s (automatickým) pohonem všech čtyř kol 4MOTION s elektronicky řízenou mezinápravovou spojkou se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.

Přečtěte si také:  Herbert Diess zůstane na pozici generálního ředitele koncernu Volkswagen, ale bude mít méně pravomocí

Motor má točivý moment 400 Nm, který je dostupný už od 1750 ot./min. A přesně podle toho se k němu chová i převodovka, která ho nechává často pracovat v nízkých otáčkách. Při běžném přidání plynu nemusí podřazovat a prostě nechá auto zrychlovat jen díky krouťáku. Pokud byste chtěli motor využít naplno a probudit k životu všech 200 koní, pak vězte, že byste z místa na stovku zrychlili za 7,1 sekundy a jeli maximální rychlostí až 229 km/h.

test-2021-volkswagen-golf-alltrack-20-tdi-4motion- (33)

Motor je docela slušně odhlučněn a v autě vás ani při plném plynu nebude nijak obtěžovat. A příliš obtěžovat vás nebude ani svým apetitem. V rámci testovacího týdne jsme s ním jezdili za 6 l/100 km, což je vzhledem k jeho velmi slušné dynamice hodně zajímavá hodnota. Objem nádrže je 55 litrů, což dovoluje hodně slušný dojezd na jednu nádrž.

Povedený podvozek

U testovaného kusu byla dobře zvolena rovnováha mezi designem a jízdními vlastnostmi co do velikosti kol. Na 18″ kolech vypadá i tento přizvednutý Golf dobře, navíc nemá příliš nízké pneumatiky (225/45 R18) a jeho adaptivní DCC podvozek je naladěn o něco tvrději než v již jednou zmiňované Octavii Scout. Tuhost lze nastavovat na posuvníku v asi 15 krocích.

Přečtěte si také:  Test BMW 530d xDrive (2021)

Alltrack není tak houpavý jako Scout, ale to neznamená, že by nebyl komfortní. Jeho deviza je ale jinde. A to v jistotě na silnici. Projíždět s ním zatáčky ve svižnějším tempu není ani s vyšší světlou výškou žádný problém, pomáhá tomu nakonec i nezávislé zavěšení kol zadní nápravy. Od kol se navíc na nerovnostech prakticky neozývají žádné rušivé zvuky anebo rány.

test-2021-volkswagen-golf-alltrack-20-tdi-4motion- (12)

Že je podvozek tužší, to pak poznáte i mimo silnici. Pro tyto výlety je ale verze Alltrack vybavena režimem „Offroad“. Ten přizpůsobí auto pro těžší podmínky, než které jsou na silnici: změní funkci řazení či odezvu plynového pedálu. Na žádnou těžkou jízdu v terénu to ale samozřejmě vhodné není, spíše pro jízdu po polní cestě k chalupě.

Závěr a cena

Volkswagen Golf Alltrack osmé generace je praktickým autem, které velmi dobře jezdí, ale má i pár drobností, zejména v rámci multimediálního systému a ovládání, které by snesly vyladit. Je to ovšem problém drtivé většiny modelů Volkswagen, Škoda a SEAT dnešní době. Auto potěší povedeným nastavením podvozku, dynamikou, ale i příznivou spotřebou paliva.

Přečtěte si také:  Test plug-in hybridu Jeep Wrangler 4xe 80th Anniversary (2021)

A co prozradí ceník? Například to, že už základní cena je nad jedním milionem korun, přesně je to 1 049 900 Kč. Konkrétní testovaný kus je ale ještě o necelých dvě stě tisíc dražší.

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Volkswagen
Typ: Golf Alltrack 2.0 TDI 4MOTION DSG
Motor: řadový čtyřválec
Objem válců: 1968 ccm
Plnění motoru: přeplňování turbodmychadlem
Palivo: nafta
Pohon: všech čtyř kol
Výkon: 147 kW/200 koní při 3500 ot./min
Točivý moment: 400 Nm při 1750 – 3500 ot./min
Zrychlení 0–100 km/h: 7.1 s
Maximální rychlost: 229 km/h
Převodovka: sedmistupňová dvouspojková (DSG)
Spotřeba paliva (l/100 km): 4.8 (WLTP)
Emise CO2: 147 g/km
Objem nádrže: 55 litrů
Délka: 4639 mm
Šířka: 1789 mm
Výška: 1482 mm
Rozvor: 2679 mm
Pohotovostní hmotnost: 1616 kg
Objem zavazadlového prostoru: 611 / 1624 litrů
Ceník: ke stažení zde

Přidat komentář