Test Volkswagen Golf 1.0 eTSI DSG (2022)

Test Volkswagen Golf 1.0 eTSI DSG (2022)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 1. 2. 2023


Volkswagen Golf je v nabídce automobilky už skoro padesát let a jde o jeden z nejúspěšnějších modelů. My jsme se v rámci nejnovějšího testu podívali na mild-hybridní provedení s litrovým tříválcem a převodovkou DSG.

Jen „základní“ elektrifikace

Představovat nějak důkladněji osmou generaci Golfu není úplně potřeba, protože auto už s námi pár let je. V tomto případě jde o modernizovanou verzi ve verzi Life, která nabízí poměrně zajímavou výbavu za slušné peníze, ačkoliv testovaný kus měl další příplatkovou výbavu za více než 160 tisíc korun. Cena auta tak, jak jej vidíme na fotkách, lehce přesahuje 850 tisíc.

Pod kapotou má mild-hybridní motorizaci s označením eTSI, která kombinuje litrový, turbodmychadlem přeplňovaný tříválec a 48V startér/generátor, který slouží jako startér i alternátor a zároveň jako „boost“ po přidání plynu. Pohánět auto ale sám nedokáže, vždy jen pomáhá. Volkswagen tvrdí, že tato technika dokáže snížit spotřebu paliva až o desetinu. Mild-hybrid je vždy spojen s dvouspojkovou převodovkou DSG a pohonem předních kol.

Test Volkswagen Golf 1.0 eTSI DSG (2022)

Za volantem

Hodnoty motoru jsou 81 kW/110 koní a 200 Nm, přičemž pohotovostní hmotnost je 1,3 tuny. Dynamika tak není vůbec špatná (zrychlení z 0 na 100 km/h se neudává) a to ani při rozjezdu z křižovatky ani při pružném zrychlení. Při tom se, pokud plynový pedál sešlápnete až na zem, nebojí převodovka DSG podřadit i o dva stupně, aby se motor dostal do optimálních otáček maximálního výkonu (5500), ale pokud přidáte jen zlehka, dokáže se svézt na svých 200 Nm. Do sedačky vás nijak razantně nezatlačí, ale přesto je akcelerace slušná.


TIP: Chtěli byste toto nebo jiné auto na operativní leasing? Podívejte se na ty nejlepší a nejvýhodnější nabídky:

Chci operativní leasing!


Přestože jde o tříválcový motor, je velmi dobře odhlučněný i prostý vibrací. Do interiéru se jeho zvuk dostává až při výrazném sešlápnutí plynového pedálu a ve vyšších otáčkách, přesto stačí jen trochu zesílit multimédia a je vyřešeno. Připlatit si navíc můžete za soundsystém Harman/Kardon (17 700 Kč).

Motor navíc díky mild-hybridní technice docela často zhasíná a to nejen v rámci dojíždění na křižovatku, ale i při jízdě po městě nebo mimo něj. Stačí jen sundat nohu z plynu a pokud je na to vhodná situace – a ta bývá hodně často – začne auto plachtit s vypnutým motorem. V tu chvíli přesto všechny palubní systémy i posilovače fungují a auto se chová úplně normálně. Jakmile se však dotknete brzdového anebo plynového pedálu, motor okamžitě naskočí.

Test Volkswagen Golf 1.0 eTSI DSG (2022)

A co ta spotřeba? Volkswagen slibuje, že na 100 kilometrů spotřebuje tento mild-hybrdní Golf jen 5,2 l/100 km. Toho se nám ale v rámci týdenního testování dosáhnout nepovedlo, jezdili jsme kolem šesti litrů, na dálnici pak spotřeba stoupala k 7 l/100 km. Potěší, že nádrž má objem 50 litrů.

Povedený podvozek

Na testovaném autě jsme měli příplatková 18″ kola s nepříliš vysokými pneumatikami 225/40 R18, přesto by se naladění podvozku dalo popsat jako povedené. Velmi dobře kombinuje jistotu při rychlejší jízdě s komfortem ve městě. Na autě byl klasický podvozek, nikoliv adaptivní DCC. Právě díky naladění podvozku a lehkému předku je auto na silnicích se zatáčkami až překvapivě lehkonohé a zatáčí ochotně. Z auta při řízení rozhodně nevyzařuje, že by se s tak velkými koly nebo s tříválcovým motorem nějak trápil. Pochopitelně to s touto motorizací není žádná střela, přesto s testovaným Golfem lze na okreskách jet překvapivě svižně, působí jednoduše lehkonoze.

Závěr

Volkswagen Golf je autem, které objektivně nemá žádné velké nedostatky – zejména z pohledu jízdy. Nemusí se nám sice líbit, jak vypadá, jak se ovládá jeho infotainment (kam se přesunulo prakticky veškeré ovládání v interiéru) nebo třeba, jakou má barvu, ale jisté je, že na silnici se chová opravdu dobře a najít na něm z pohledu běžné jízdy větší chyby, není jednoduché. Záležet bude samozřejmě na zvolené konfiguraci, ale v případě té testované to tak jednoznačně je. Golf je prostě takovým příjemně normálním autem…

Technické údaje:

Auto:

Volkswagen Golf 1.0 eTSI DSG (2022)

Motor:

řadový tříválec

Objem válců:

999 ccm

Plnění motoru:

turbodmychadlo

Palivo:

benzin (mild-hybrid)

Pohon:

předních kol

Výkon:

81 kW/110 koní při 5500 ot./min

Točivý moment:

200 Nm při 2000 – 3000 ot./min

Zrychlení 0-100 km/h:

neudává se

Maximální rychlost:

202 km/h

Převodovka:

sedmistupňová dvouspojková (DSG)

Spotřeba paliva (kombinovaná):

5,3 l/100 km

Emise CO2:

120 g/km

Objem nádrže:

50 litrů

Délka:

4284 mm

Šířka:

1789 mm

Výška:

1441 mm

Rozvor:

2619 mm

Pohotovostní hmotnost:

1355 kg

Objem zavazadlového prostoru:

380 / 1237 litrů


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru