test-2022-skoda_karoq-20_tdi-110_kw-4x4-dsg- (7)

Test Škoda Karoq 2.0 TDI DSG 4×4 (2022)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 10. 7. 2022


Necelý rok po modernizaci Kodiaqu, připravila si škodovka facelift i pro své menší SUV Karoq. Ani v jeho případě nejde o žádnou velkou revoluci, spíše o osvěžení designu. Zatímco při prvním seznámení jsme zkoušeli benzinové motorizace, v klasickém týdenním testu jsme proklepli naftový dvoulitr s pohonem všech čtyř kol a převodovkou DSG.

Co se změnilo?

Pojďme se na začátku podívat na to, co je nové. Škodovka decentně upravila design přídě i zádě a přidala nové designy kol (včetně těch s aerodynamickými kryty). Vpředu jsou nové světlomety s LED technikou už od základní výbavy a s možností LED Matrix techniky na přání. Jiný je také přední nárazník i maska chladiče. Nové světlomety jsou i vzadu, jsou nyní na pohled jemnější a hladší, zmizel z nich ten zub, který měla původní verze před faceliftem. Na víko kufru byl instalován nový větší spojler, který zlepšuje aerodynamiku.

Na vylepšení aerodynamiky se v automobilce zaměřili hodně. V rámci modernizace se ji podařilo zlepšit o zhruba 10 %. Kromě kol s aerodynamickými kryty (nemají je všechny verze, nabízejí se jen u dvou 19″ disků) za to mohou i aktivní žaluzie v předním nárazníku a otvory po jeho stranách, které mají pomoci usměrnit obtékající vzduch. Přibylo také zakrytování podvozku a palivová nádrž dostala úplně nový tvar s důrazem na co nejlepší aerodynamický odpor.

test-2022-skoda_karoq-20_tdi-110_kw-4x4-dsg- (33)

Změn v interiéru je méně a čistě subjektivně je to vlastně dobře. Tou největší novinkou je jiný volant s dvěma rameny, který se poprvé objevil ve čtvrté generaci Octavie. Dalších změn už byste si možná ani nemuseli všimnout, jde o jiné dekory palubní desky či čalounění, které může být vyrobeno z recyklovaných materiálů. Facelift přinesl také standardně dodávaný digitální přístrojový štít s úhlopříčkou až 10,25″. Co se naopak nezměnilo, je ovládání topení a klimatizace, protože pro jejich ovládání zůstaly mechanické otočné ovladače.


TIP: Chtěli byste toto nebo jiné auto na operativní leasing? Podívejte se na ty nejlepší a nejvýhodnější nabídky:

Chci operativní leasing!


„Velký“ naftový motor a pohon všech čtyř kol

Když se podíváte do dnešní nabídky SUV v tomto segmentu, zjistíte, že spousta z nich už naftový motor a čtyřkolku nenabízí, škodovka zatím ještě ano. Škodovka naopak nenabízí žádnou formu elektrifikace (a to pro žádné SUV ze své nabídky). Pod kapotou Karoqu tak můžete mít buď benzinový motor (tříválec nebo čtyřválce) nebo naftový motor. Nejsilnější motorizace (2.0 TSI a 2.0 TDI) pak lze kombinovat i s pohonem všech čtyř kol.

Pokud chcete naftový Karoq, vždy bude pod kapotou dvoulitr. Škoda jej nabízí ve dvou verzích: 85 kW a 110 kW. Zatímco ten slabší můžete mít výhradně s pohonem předních kol, ale s možností volby manuální nebo automatické převodovky (DSG), tak ten silnější můžete mít buď jako předokolku v manuálu nebo čtyřkolku s DSG, což je i případ testovaného kusu.

test-2022-skoda_karoq-20_tdi-110_kw-4x4-dsg- (15)

Jak jezdí?

Že je pod kapotou naftový čtyřválec poznáte hned po nastartování. A to bylo docela překvapení, protože například v Dacii Duster, kterou jsme testovali o pár týdnů dříve, bylo po nastartování tišeji. Při jízdě se ovšem do kabiny zvuk motoru příliš nedostává, stejně jako aerodynamický hluk. Slyšet je jen drobný dusot od kol na větších nerovnostech.

Motor má dostatek síly na běžné ježdění, ale i na to, abyste dokázali bezpečně předjet pomaleji jedoucí auto. Spolupráce s převodovkou DSG je dobrá, převodovka motor zbytečně nepodtáčí, ale ani nevytáčí (samozřejmě pokud nebudete mít sportovní režim). Pokud by se vám přeci jen řazení DSG nelíbilo, můžete pro změnu rychlostních stupňů (je jich tu 7) použít páčky na volantu. Mimochodem, vidíte ten obrovský volič automatické převodovky? To je v době, kdy jsou všude malé joysticky a tlačítka docela retro…

Motor je docela úsporný. Při běžné jízdě, kdy splynete s okolním provozem, se můžete dostat na 6 l/100 km. Problém není ani spotřeba začínající pětkou, ale to budete muset jezdit defenzivně a příliš nepřidávat. Objem nádrže je 55 litrů, takže dojezd bez tankování se může při velmi klidné jízdě blížit i tisícovce kilometrů. test-2022-skoda_karoq-20_tdi-110_kw-4x4-dsg- (18)

Testovaný kus byl vybaven adaptivním podvozkem DCC, jehož naladění a tuhost se mění se změnou jízdních režimů.  Na komfortní režim je auto možná až moc houpavé (zejména od přední nápravy), takže jsme nejčastěji jezdili na normální jízdní režim. Rozdíl mezi tím a sportovním jízdním režimem není nijak velký, minimálně z pohledu tuhosti podvozku, ale reakce na sešlápnutí plynového pedálu budou kratší.

Závěr a cena

Stejně jako u Kodiaqu, byl i u Karoqu facelift hodně decentní. Exteriér se dočkal pouze lehkého osvěžení, v interiéru je změn ještě méně a ani pod kapotou se nic velkého neudálo. Nakonec, není potřeba měnit něco, co funguje a co má u zákazníků úspěch. Karoq teď vypadá moderněji a funguje tak, jak od něj čekáte. Jestli se vám líbilo to, jak jezdí před modernizací, tak budete spokojení i po ní. Výhodou je, že si jej můžete stále koupit i s „velkým“ naftovým motorem a pohonem všech čtyř kol.

A co vás bude modernizovaná Škoda Karoq stát? Ceník s tříválcovým motorem 1.0 TSI začíná v nejnižší výbavě Ambition na 638 900 Kč. Ve stejné výbavě vyjde testovaný dvoulitr TDI s DSG a pohonem všech kol na 838 900 Kč.

Technické údaje:

Auto:

Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG

Motor:

řadový čtyřválec

Objem válců:

1968 ccm

Plnění motoru:

turbodmychadlo

Palivo:

nafta

Pohon:

4×4

Výkon:

110 kW/150 koní při 3000 až 4200 ot/min

Točivý moment:

360 Nm při 1600 až 2750 ot/min

Zrychlení 0-100 km/h:

8.7 s

Maximální rychlost:

204 km/h

Převodovka:

sedmistupňová dvouspojková (DSG)

Spotřeba paliva:

5.1-5.6 l/100 km

Emise CO2:

144-161 g/km

Objem nádrže:

55 litrů

Délka:

4390 mm

Šířka:

1841 mm

Výška:

1603 mm

Rozvor:

2638 mm

Pohotovostní hmotnost:

1598 kg

Objem zavazadlového prostoru:

521 / 1630 litrů

Ceník:

ke stažení zde


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

1 názor na “Test Škoda Karoq 2.0 TDI DSG 4×4 (2022)”

  1. Není náhodou poměrně výraznou změnou pod kapotou to, že původní EA288 byl nahrazen motorem EA288 EVO? To je dle názvu a objemu stejný, ale přitom úplně nový motor.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru