test-2022-skoda_kodiaq-20_tdi-dsg- (23)

Test Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW DSG (2022)

Od Pavel Srp | Foto: Pavel Srp - 26. 6. 2022


Škoda Kodiaq, největší SUV z nabídky české značky, jsme podrobili redakčnímu testu. Do toho dorazila ve skvělé barvě zelené May. Šlo o auto s pohonem předních kol, převodovkou DSG a základním naftovým dvoulitrem.

Nafta ještě není mrtvá

Jakkoliv by se to mohlo z nabídky různých výrobců zdát, protože jim z nabídky mizí naftové motorizace, nafta ještě mrtvá není. Škodovka pod kapotou svých větších modelů (na platformě MQB a MQB-A1) naftové motory stále nabízí. Kombinovat je zpravidla lze s pohonem předních kol nebo všech kol a u některých modelů i s manuální nebo automatickou převodovkou.

Přečtěte si také:  Test Honda HR-V e:HEV (2022)

To ale neplatí tak úplně pro Kodiaq, protože pokud chcete naftový Kodiaq, bude to vždy automat s DSG. Kolik bude poháněných náprav, to už je ale na vás. V základu je pouze pohon předních kol, za příplatek vcelku tučných 70 tisíc korun můžete mít čtyřkolku. Cena takového auta se ale už ani v nejnižší výbavě nedostane pod milion, s předokolkou ano.

test-2022-skoda_kodiaq-20_tdi-dsg- (24)

Naftový dvoulitr, který je pod kapotou testovaného auta, už dobře známe. Je to motor 2.0 TDI Evo se 110 kW/150 koňmi a 360 Nm. To i na tak velké auto, jakým Škoda Kodiaq bezpochyby je, dostačuje. Kvůli vyššímu točivému momentu je to na přední kola na mokré silnici občas dokonce i moc, protože pokud přidáte plyn více, mohou kola proklouznout. Špatné není ani pružné zrychlení, kterému hodně pomáhá i převodovka DSG, která se nebojí podřadit klidně i o dva rychlostní stupně. DSG tady celkově funguje příjemně, řazení je hladké, rychlé a řidič by při jízdě neměl nabýt dojmu, že by řadil jinak. Pokud by přesto chtěl, ocení fakt, že na volantu jsou páčky pro manuální změny rychlostního stupně.

Komfortní i bez adaptivního podvozku

Stejně jako pro většinu větších modelů Škoda, i pro Kodiaq je k dispozici příplatkový adaptivní podvozek DCC. Ten ovšem testovaný kus neměl. Naopak měl 18″ kola s pneumatikami 235/55 R18, která jsou ve výbavě Style ve standardu.

Přečtěte si také:  Test Volkswagen Multivan T7 2.0 TSI DSG (2022)

Už dávno neplatí, že osmnáctky jsou velká kola a auta s nimi neumějí pracovat. A při jízdě s Kodiaqem se to potvrzuje. Škodovka naladila podvozek hlavně do komfortu, takže auto se na silnici spíše pohupuje a v zatáčce se nakloní, ale i tak je na silnici velmi jisté. Od kol se sice na větších nerovnostech může tu a tam ozvat nějaká ranka, ale pneumatika neztrácí kontakt se silnicí. Tohle naladění se nám pro takové to běžné ježdění líbilo, do žádné rychlé jízdy vás auto stejně nenutí.

test-2022-skoda_kodiaq-20_tdi-dsg- (12)

Závěr

Škoda Kodiaq je na českém trhu stálicí a stále velmi oblíbeným modelem. Po loňské modernizaci navíc nabízí modernější design s kompletní fullLED světelnou technikou vpředu i vzadu. Důraz byl ovšem kladen hlavně na vylepšení aerodynamiky, k čemuž přispěly některé úpravy na karoserii, ale také některé nové disky kol s aerokryty (ty ale testované auto nemělo). Novinky jsou i v interiéru, kde jsou nové dveřní výplně i dvouramenný volant, nový materiál dostaly některé výplně a vylepšený je (příplatkový) audiosystém a infotainment (ten je poměrně rychlý a neseká se jako v nejnovějších generacích škodovek).

Jízdně se Kodiaq po modernizaci příliš nezměnil, stále jde o to velké a spíše komfortně naladěné auto, které vás v klidu a pohodě doveze tam, kam potřebujete. Není nijak zábavné ho řídit, ale všechno, co auto dělat má, dělá správně. Že by  vás tak za volantem něco štvalo, se spíše nestane. Spotřeba paliva se nejčastěji pohybuje mezi 6,5 a 7 l/100 km.

Přečtěte si také:  Jedna škodovka má více než 80 řídících jednotek, před 20 lety to byla čtvrtina. Vývoj nelze zastavit

Cena v současnosti startuje ve výbavě Ambititon s benzinovým motorem 1.5 TSI se 110 kW na 863 900 Kč, testovaná verze ve výbavě Style s motorem 2.0 TDI DSG startuje na 1 033 900 Kč.

Technické údaje:

 

Značka:

Škoda

Typ:

Kodiaq 2.0 TDI 110 kW DSG

Motor:

řadový čtyřválec

Objem válců:

1968 ccm

Plnění motoru:

turbodmychadlo

Palivo:

nafta

Pohon:

předních kol

Výkon:

110 kW/150 koní

Točivý moment:

360 Nm

Zrychlení 0-100 km/h:

9.6 s

Maximální rychlost:

204 km/h

Převodovka:

sedmistupňová dvouspojková (DSG)

Spotřeba paliva (l/100 km):

5.3-5.7

Emise CO2:

138.5-150.1 g/km

Objem nádrže:

60 litrů

Délka:

4697 mm

Šířka:

1882 mm

Výška:

1676 mm

Rozvor:

2788 mm

Pohotovostní hmotnost:

1710 kg

Objem zavazadlového prostoru:

720 / 2 065 litrů

Ceník:

ke stažení zde