test-2019-skoda-karoq-sportline-15-tsi-110-kw-act- (5)

Zatímco Yeti byl horalem a za rodinné pojetí ho obdivoval i bájný Top Gear, Karoq si rád ujíždí na módní vlně crossoverů se sportovními choutkami. Taky proto dostal speciální edici Sportline, která podobně jako jeho kolegové v „SUV branži“ umí dráždit závodníkovy smysly hlavně zevnějškem, jízdně už to tak žhavé nebývá. Je tomu tak i v případě testované zážehové patnáctistovky?

Černá, kam se podíváš

Škodovka si v označeních s připonou „line“ libuje. Jen vzpomeňte na akční verze Favoritu – Silverline, Greenline, Blackline… Karoq Sportline je vlastně taky takový speciál. Spolu s terénně pojatým Scoutem se Sportline poprvé představil na pařížském autosalonu v létě loňského roku jako nadstavba k „obyčejnému“ Karoqu.

Kontrast černých kol se sytě červenou je závodní mantra, tohle spolu dokonale funguje. Karoq stojí na pohledných osmnáctipalcových kolech (ráfky můžete mít o palec menší i větší) a obložení spodní hrany dveří má lakované. Skla jsou zatmavená, střešní nosiče černé. Radost pohledět.

test-2019-skoda-karoq-sportline-15-tsi-110-kw-act- (16)

Černočerný je i vnitřek: sportovně střižené sedačky, stropnice, boční sloupky. Stříbrná nit je protkaná sedadly i věncem multifunkčního volantu. Je to příjemné, atmosférické, rozhodně to má sportovního ducha. Fešné jsou i pedály z nerezové oceli. Minimálně se budou jednodušeji otírat hadříkem, když je zabahníte.

Také v Karoqu si mimochodem můžete připlatit za kompletně digitální přístrojový štít, který přejímá volkswagenovskou grafiku, a třebaže je jednodušší než třeba v Audi, jistě oceníte jeho variabilitu: od mapy přes velké tachometry až po graficky pěkně vyvedený přehled jízdních dat. 

Ukaž kufr, vyndej sedačky

Zmínili jsme Yetiho, od toho se ale Karoq přeci jen v mnohém liší. K velké radosti milovníků stěhování všeho druhu je větší prostor v kufru (o 106 litrů), protože auto narostlo do délky o hodně podstatných 16 centimetrů. Karoq je tak běžně použitelné auto pro cestovní účely. Zvlášť pokud nepotřebujete sedm sedaček, abyste kupovali dražší Kodiaq.

test-2019-skoda-karoq-sportline-15-tsi-110-kw-act- (45)

Navíc je Karoq o něco málo širší než původní Yeti, což umožňuje větší rozmach v loktech. Lépe se v něm sedí a hledá poloha za volantem. Za příplatek do něj navíc koupíte VarioFlex sedačky, které když vám budou překážet, můžete je celé vzít a poměrně snadno vyndat z auta ven. Simply clever.

Chce to dvoulitr

Tyhle všechny praktické rady uvítají jistě všichni majitelé „rychlého“ Karoqu, zvlášť v případě motorizace 1,5 TSI, s níž – přiznejme si – ve skutečnosti o žádné sportování nejde.

Motor nemá špatné parametry. Přeplňovaný zážehový agregát se čtyřmi válci a objemem 1498 ccm vyvine 110 kW v rovných pěti tisících otáčkách. Točivý moment 250 Nm dostanete od 1500 do 3500 otáček. Na stovce jste podle papírových předpokladů za 8,4 vteřiny. Jenže je to právě zážehová patnáctistovka už s částicovým filtrem, která líbivě vypadající Sportline brzdí.

test-2019-skoda-karoq-sportline-15-tsi-110-kw-act- (25)

Největší trable jsme měli s rozjezdy a odezvou mdlého TSI v nižších otáčkách. Motor se nadto snaží mermomocí vypínat (vlivem technologie ACT) dva válce, kdykoli je to možné. Řidič to nepostřehne až do chvíle, kdy „dva musí táhnout za čtyři“. Patnáctistovka je pak poněkud ospalá a jezdí tak či tak za osm litrů na sto kilometrů, třebaže při klidné jízdě je jednotka příkladně odhlučněná a rádio vám určitě nepřeřve.

Zatímco oplastovanou edici Scout pořídíte jen s dvoulitrovým TDI o 110 kW (pochopitelně ve čtyřkolce a s převodovkou DSG), Sportline je k mání v několika variantách. Nejslabší (testovaná) patnáctistovka s manuálem je k mání za 675 tisíc, jedinečný zážehový dvoulitr se 140 kW/190 koňmi přijde na 840 tisíc.

Právě vrcholný benzin by jinak pěknému a prostornému Karoqu Sportline slušel o mnohem víc. Připlaťte si, neprohloupíte.

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Škoda
Typ: Karoq 1.5 TSI Sportline
Motor: řadový čtyřválec
Objem válců: 1498 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: benzin
Pohon: předních kol
Výkon: 110 kW/150 koní při 5000–6000 ot./min
Točivý moment: 250 Nm při 1500–3500ot./min
Zrychlení 0–100 km/h: 8.6 s
Maximální rychlost: 203 km/h
Převodovka: mechanická šestistupňová
Spotřeba paliva (l/100 km): 6.6 / 4.9 / 5.5
Emise CO2: 125 g/km
Objem nádrže: 50 litrů
Délka: 4382 mm
Šířka: 1841 mm
Výška: 1603 mm
Rozvor: 2638 mm
Provozní hmotnost: 1393 kg
Objem zavazadlového prostoru: 521 / 1630 litrů (bez VarioFlexu)
Ceník: ke stažení zde

Matěj Skalický, autor je redaktorem Českého rozhlasu