Novodobá audi jsou přeplněná moderními technologiemi. Silné diesely doplňuje mild-hybridní 48voltový systém, auto vám radí, kdy ubrat nohu z plynu. Nadto dostanete masážní sedačky, gigantické dotykové obrazovky v interiéru a hurá někam přes půl Evropy. A nejinak je tomu i v případě testované Audi A6 Avant.

Kombík, jak se patří

Označení Avant používá Audi už pěknou řádku let pro své „prodloužené“ verze, respektive karoserie typu station-wagon. Česky kombíky. Prodloužené v uvozovkách, protože třeba Avant je stejně dlouhý jako sedan. Volkswagen těmhle autům říká „Variant“, BMW má pro dlouhány pojmenování „Touring“ a Dacia zase „MCV“. A to se ještě nedostalo ani na „Sportbrake“ od Jaguaru nebo „SW“ od Peugeotu. Mercedes má zase svůj „Shooting Brake“ a tak bychom mohli pokračovat…

Přečtěte si také:  Sourozenecká rivalita modelu Audi RS7 a RS6 Avant ve své plné síle. Víc podobná už si tahle dvě auta být nemohou

Audi slůvko Avant dává na konec jména svých modelů už od konce 70. let, ale tehdy ještě nešlo o žádný kombík, spíš „krátko-kupéčko“ Audi 100 C2 Avant, však si ho vygůglete. V případě nového A6 jde samozřejmě o auto se zaobleným zadkem s poměrně vyváženými proporcemi, takže převis za zadní nápravou nepůsobí nijak nepatřičně ani nevzhledně. Spíš naopak, je jako hezký dovětek k výjimečně zajímavému textu.

test-2019-audi-a6-avant-50-tdi-quattro-at- (3)

Moderní novodobé tvary současného portfolia od ingolstadtské automobilky už jsme chválili v několika minulých testech. „Byznysový“ design ale trochu trpí na přílišnou jednotnost, zepředu a zdálky působí na laika všechny nízké (a analogicky to platí pochopitelně i pro všechny vysoké) modely velmi podobně. Jako v řadě u kadeřníka s fotkou a prosbou o sestřih à la limuzína A8. Která je samozřejmě krásná, ale jedna nám stačí.

Má to systém

Na druhou stranu ostře řezané líce, přímý pohled a šestiúhelníkové tvary na masce a v interiéru jsou návykové a návrháři z Audi jsou jimi posedlí. Díky za to, jednotný nápad dává autu systém, který ocení nejen konzervativně smýšlející obchodník od jezera Tegernsee, ale jistě i vkusný architekt nebo inženýr.

Přečtěte si také:  Elektromobil Audi Q4 e-tron ukazuje novinky, která výrobce chystá v interiéru

Nehledě na to, že metr před koleny máte třílitrový šestiválec s výkonem 286 koní, což je to nejsilnější (dieselové) potěšení, co v A6 můžete mít. Jednotka spaluje naftu, je naprosto famózní a její točivý moment má obřích 620 Nm. Uvnitř je ticho jako v kostele, a tak i při německých dálničních rychlostech slyšíte každý tón z rádia/Spotify/iTunes. Osmistupňový automat papírové vášně nicméně lehce otupí, převodovka je však příjemně klidná, rozvážná, to se od ní čeká. I v A6 je pak – podobně jako třeba u modelu Q8 – znát citelná prodleva od sešlápnutí plynového pedálu po akci od kol. Navíc auto je dost těžké, má dvě tuny.

test-2019-audi-a6-avant-50-tdi-quattro-at- (27)

Kouzlem šestiválce je mimo jiné absolutně nenucené předení za všech okamžiků. „Šestka“ umí jet za šest a půl až sedm litrů, a to jsme si ještě jistě vědomi, že máme těžké nohy. Směrem k šestilitrové hranici půjde číslo ještě shodit. Navíc díky šestici hrnků pod kapotou (a dieselu na víčku nádrže) máte v základu 73litrovou nádrž na fosilní energii, takže dálkové expedice (vzhledem k povaze vozu především dálniční) nabírají nový rozměr.

Přečtěte si také:  Tohle zbylo z Audi A6 po vážné nehodě na Slovensku. Pasažéři na zadních sedadlech neměli šanci

Značka ideál

Už jsme nakousli, že krátká verze (tedy sedan, nebo slovníkem Audi limuzína) u nás už byla. Pochválili jsme jí za klid na palubě i celkový prostor. Víc ke konkrétním číslům: kufr v Avantu se mezigeneračně nezměnil má 565 litrů. Na skoro pět metrů dlouhé auto by mohl být o něco objemnější, ale je to daň za dynamičtější pojetí karoserie. Navíc konkurence (například BMW řady 5 Touring) to má podobně. Po sklopení sedaček dostanete 1680 litrů, a to už je úplně o něčem jiném.

Sedadla na zadní lavici pak sklápíte trojdílně, což je pochopitelně praktická záležitost pro převážení neskladných věcí i ve čtyřech lidech na palubě. Zpracování interiéru je příkladné, vezete se jako v bavlnce. A o tom to celé je. Pokud máte dost peněz (a to je u Audi třeba), Avant je hezký, luxusní a cestovní kombík s rozvážným šestiválcem. Na evropskou dálnici značka ideál.

+
Na cesty perfektní Vyšší cena
Parádní tichý interiér Standardní kufr
Klidná převodovka Prodleva motoru
Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Audi
Typ: A6
Motor: vidlicový šestiválec
Objem válců: 2967 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: nafta
Pohon: quattro
Výkon: 210 kW při 3500–4000 ot./min
Točivý moment: 620 Nm při 2250–3000 ot./min
Zrychlení 0–100 km/h: 5.7 s
Maximální rychlost: 250 km/h
Převodovka: osmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km): 6.3 / 5.3 / 5.7
Emise CO2: 155 g/km
Objem nádrže: 73 litrů
Délka: 4939 mm
Šířka: 1886 mm
Výška: 1467 mm
Rozvor: 2924 mm
Pohotovostní hmotnost: 1965 kg
Objem zavazadlového prostoru: 625/1695 litrů