Novodobá audi jsou přeplněná moderními technologiemi. Silné diesely doplňuje mild-hybridní 48voltový systém, auto vám radí, kdy ubrat nohu z plynu. Nadto dostanete masážní sedačky, gigantické dotykové obrazovky v interiéru a hurá někam přes půl Evropy. A nejinak je tomu i v případě testované Audi A6 Avant.

Kombík, jak se patří

Označení Avant používá Audi už pěknou řádku let pro své “prodloužené” verze, respektive karoserie typu station-wagon. Česky kombíky. Prodloužené v uvozovkách, protože třeba Avant je stejně dlouhý jako sedan. Volkswagen těmhle autům říká „Variant“, BMW má pro dlouhány pojmenování „Touring“ a Dacia zase „MCV“. A to se ještě nedostalo ani na „Sportbrake“ od Jaguaru nebo „SW“ od Peugeotu. Mercedes má zase svůj „Shooting Brake“ a tak bychom mohli pokračovat…

Audi slůvko Avant dává na konec jména svých modelů už od konce 70. let, ale tehdy ještě nešlo o žádný kombík, spíš “krátko-kupéčko” Audi 100 C2 Avant, však si ho vygůglete. V případě nového A6 jde samozřejmě o auto se zaobleným zadkem s poměrně vyváženými proporcemi, takže převis za zadní nápravou nepůsobí nijak nepatřičně ani nevzhledně. Spíš naopak, je jako hezký dovětek k výjimečně zajímavému textu.

test-2019-audi-a6-avant-50-tdi-quattro-at- (3)

Moderní novodobé tvary současného portfolia od ingolstadtské automobilky už jsme chválili v několika minulých testech. „Byznysový“ design ale trochu trpí na přílišnou jednotnost, zepředu a zdálky působí na laika všechny nízké (a analogicky to platí pochopitelně i pro všechny vysoké) modely velmi podobně. Jako v řadě u kadeřníka s fotkou a prosbou o sestřih à la limuzína A8. Která je samozřejmě krásná, ale jedna nám stačí.

Má to systém

Na druhou stranu ostře řezané líce, přímý pohled a šestiúhelníkové tvary na masce a v interiéru jsou návykové a návrháři z Audi jsou jimi posedlí. Díky za to, jednotný nápad dává autu systém, který ocení nejen konzervativně smýšlející obchodník od jezera Tegernsee, ale jistě i vkusný architekt nebo inženýr.

Nehledě na to, že metr před koleny máte třílitrový šestiválec s výkonem 286 koní, což je to nejsilnější (dieselové) potěšení, co v A6 můžete mít. Jednotka spaluje naftu, je naprosto famózní a její točivý moment má obřích 620 Nm. Uvnitř je ticho jako v kostele, a tak i při německých dálničních rychlostech slyšíte každý tón z rádia/Spotify/iTunes. Osmistupňový automat papírové vášně nicméně lehce otupí, převodovka je však příjemně klidná, rozvážná, to se od ní čeká. I v A6 je pak – podobně jako třeba u modelu Q8 – znát citelná prodleva od sešlápnutí plynového pedálu po akci od kol. Navíc auto je dost těžké, má dvě tuny.

test-2019-audi-a6-avant-50-tdi-quattro-at- (27)

Kouzlem šestiválce je mimo jiné absolutně nenucené předení za všech okamžiků. „Šestka“ umí jet za šest a půl až sedm litrů, a to jsme si ještě jistě vědomi, že máme těžké nohy. Směrem k šestilitrové hranici půjde číslo ještě shodit. Navíc díky šestici hrnků pod kapotou (a dieselu na víčku nádrže) máte v základu 73litrovou nádrž na fosilní energii, takže dálkové expedice (vzhledem k povaze vozu především dálniční) nabírají nový rozměr.

Značka ideál

Už jsme nakousli, že krátká verze (tedy sedan, nebo slovníkem Audi limuzína) u nás už byla. Pochválili jsme jí za klid na palubě i celkový prostor. Víc ke konkrétním číslům: kufr v Avantu se mezigeneračně nezměnil má 565 litrů. Na skoro pět metrů dlouhé auto by mohl být o něco objemnější, ale je to daň za dynamičtější pojetí karoserie. Navíc konkurence (například BMW řady 5 Touring) to má podobně. Po sklopení sedaček dostanete 1680 litrů, a to už je úplně o něčem jiném.

Sedadla na zadní lavici pak sklápíte trojdílně, což je pochopitelně praktická záležitost pro převážení neskladných věcí i ve čtyřech lidech na palubě. Zpracování interiéru je příkladné, vezete se jako v bavlnce. A o tom to celé je. Pokud máte dost peněz (a to je u Audi třeba), Avant je hezký, luxusní a cestovní kombík s rozvážným šestiválcem. Na evropskou dálnici značka ideál.

+
Na cesty perfektníVyšší cena
Parádní tichý interiérStandardní kufr
Klidná převodovkaProdleva motoru
Technické údaje:
Typ vozu:Nový
Značka:Audi
Typ:A6
Motor:vidlicový šestiválec
Objem válců:2967 ccm
Plnění motoru:turbodmychadlo
Palivo:nafta
Pohon:quattro
Výkon:210 kW při 3500–4000 ot./min
Točivý moment:620 Nm při 2250–3000 ot./min
Zrychlení 0–100 km/h:5.7 s
Maximální rychlost:250 km/h
Převodovka:osmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):6.3 / 5.3 / 5.7
Emise CO2:155 g/km
Objem nádrže:73 litrů
Délka:4939 mm
Šířka:1886 mm
Výška:1467 mm
Rozvor:2924 mm
Pohotovostní hmotnost:1965 kg
Objem zavazadlového prostoru:625/1695 litrů
Ceník:ke stažení zde

Matěj Skalický, autor je redaktorem Českého rozhlasu