Test Renault Kangoo Van L2H1 Extra Blue dCi 115 EDC (2024)

Test Renault Kangoo Van L2H1 Extra Blue dCi 115 EDC (2024)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 14. 1. 2024


Když chcete malou dodávku, máte na výběr poměrně dost možností. Jednou z nich je i ta z Francie, protože Renault nabízí třeba Kangoo Van. My jsme ho vyzkoušeli ve verzi s delší karoserií, naftovým motorem a automatickou převodovkou.

Skoro pět metrů krychlových

Renault Kangoo je jméno, které má už hodně dlouhou historii. Vždyť poprvé byla tato malá dodávka představena už v roce 1997. Aktuálně je možné si ji pořídit ve třetí generaci a nabízí se i s logem Mercedes-Benz.

Pohled do konfigurátoru prozradí, že Renault jej nabízí se dvěma typy karoserie, který se liší rozvorem i celkovou délkou (výška střechy je stejná, o pár milimetrů se liší jen celková výška). Zatímco krátká verze s označením L1H1 má rozvor 2716 mm a na délku měří 4486 mm (na výšku 1808 mm), tak ta dlouhá se označuje L2H1, rozvor má hodnotu 3100 mm a na délku má 4910 mm (výška je 1854 mm). A právě delší variantu máme v testu.

Test Renault Kangoo Van L2H1 Extra Blue dCi 115 EDC (2024)

Díky tomu je tu samozřejmě také větší nákladový prostor. Jeho délka je až 2230 mm a objem se liší podle použité přepážky mezi kabinou a nákladovým prostorem. Pokud budete mít pevnou přepážku jako my, pak bude objem 4,3 m³, pokud budete mít variabilní přepážku, lze jej zvětšit až na 4,9 m³. Náklad může mít hmotnost od 635 do 995 kilogramů, podle verze (nabízí se pro „standardní zatížení“ i pro „zvýšené zatížení“) a motorizace.

Pokud by to nestačilo, může být auto vybaveno také tažným zařízením. Na to lze připojit nebrzděný přívěs do 750 kg anebo brzděný do 1500 kilogramů. Hodnoty jsou stejné pro všechny verze a platí i pro čistě elektrické Kangoo Van.

Do nákladového prostoru se dá vstoupit nejen zadními nestejně širokými křídlovými dveřmi, ale také posuvnými bočními dveřmi. Renault pro Kangoo nabízí i řešení, které nazval jako „Open Sesame“, ale bohužel jen pro krátkou verzi. Jde o řešení, kdy na pravé straně chybí B-sloupek, ten je „integrovaný“ do rámu dveří. Pokud pak otevřete přední boční (spolujezdcovy) i zadní boční (posuvné) dveře, vznikne tu nakládací prostor s délkou bezmála jednoho a půl metru. Díky tomu se také prodlouží délka nákladového prostoru, protože přední sedadlo se dá složit do roviny do podlahy. Auto ale bude pouze jednomístné.

Test Renault Kangoo Van Cool TCe 130 Open Sesame by Renault (2021)

Dlouhá verze L2H1 to bohužel nemá, přesto se dá po sklopení opěradla předního sedadla naložit předmět s délkou až 3520 mm. Jestliže potřebujete jet ve dvou, nabízí se příplatek za tzv. „Easy Inside Rack”. Jde zjednodušeně řečeno o takovou přihrádku u stropu nad spolujezdcem, která vede z nákladového prostoru. Ta umožňuje převézt dlouhé (ale nevysoké) předměty s délkou až dva a půl metru.

Standardně je nákladový prostor holý, ale dá se připlatit 9000 korun za dřevěné obložení nákladového prostoru (pouze stěny) nebo 13 500 korun jako u testovaného auta za „paket dřevěné obložení“, v rámci kterého auto dostane dřevěnou podlahu nákladového prostoru, dřevěné obložení nákladového prostoru a LED osvětlení nákladového prostoru. V obou případech si musíte připlatit i pětistovku za úchytná oka na bocích nákladového prostoru, bez nichž dřevěné obložení do auta nelze dát. Pokud nechcete dřevo a stačí vám jen obložení z vyztuženého plastu, pak vás to bude stát jen tři tisíce. Potěší, že v nákladovém prostoru je standardně 12V zásuvka.

Jednoduchá kabina

Přestože je to čistokrevná dodávka (ačkoliv se nabízí i v osobní verzi), kabina je podobná osobákům francouzského výrobce. V testované výbavě dominuje palubní desce (na šířku, nikoliv na výšku jako jsme z Renaultů zvyklí) centrální displej infotainmentu, pod kterým jsou tlačítka pro ovládání vyhřívání sedadel, systému Start/Stop, jízdních režimů, výstražných blinkrů či centrálního zamykání. A potěší, že ještě pod tím jsou fyzické ovladače pro nastavení klimatizace a topení (v tomto případě je automatická klimatizace dokonce dvouzónová) a startovací tlačítko.

Test Renault Kangoo Van L2H1 Extra Blue dCi 115 EDC (2024)

Tohle auto je vybaveno opravdu hezky, vždyť má i bezklíčové ovládání (zamykání i startování) prostřednictvím pro Renault typické karty místo klíče. Pokud k autu přicházíte a kartu máte u sebe, samo se odemkne, pokud pak odcházíte, opět se (s akustickým potvrzením, abyste to věděli) samo zamkne. Chyběl mu ovšem digitální přístrojový štít, který je za příplatek 50 tisíc v rámci paketu s adaptivním tempomatem, pokročilým jízdním asistentem pro automatizovanou jízdu v koloně, aktivním hlídáním mrtvého úhlu a s automatickým, brzděním s rozpoznáním chodců, cyklistů a aut.

Kabina je od nákladového prostoru oddělena pevnou přepážkou, která je poměrně blízko za sedadly a pokud jste narostli víc než průměrně, možná si neodsunete sedadlo tak dozadu, jak by vám bylo příjemné. Měřím 180 cm, sedadlo jsem měl opřené o zadní stěnu nadoraz a přesto bych si ho o jeden „zub“ dozadu dokázal ještě představit.

A právě jen dvoumístné provedení může znamenat komplikace, pokud právě třeba v zimě pojedete někam na delší cestu. Za předními sedadly není místo, nákladový prostor může být zašpiněn anebo plný, takže vznikne problém, kam si odložit bundu. Mezi sedadla se totiž také nevejde a do odkládací přihrádky nad hlavami cestujících také ne. Vešla by se tam možná podzimní bunda, nikoliv objemná zimní bunda. Na drobné předměty je naopak odkládacích prostorů vcelku dostatek – jedna zavírací schránka je na vrchu kapličky přístrojů, další otevřená je hned vedle a další jsou i ve středovém tunelu.

Test Renault Kangoo Van L2H1 Extra Blue dCi 115 EDC (2024)

Nafta s automatem

V rámci pohonných jednotek nabízí Renault Kangoo poměrně bohatý výběr. Kromě čistě elektrické verze tu jsou i benzinové a naftové motorizace. Základ nabídky tvoří benzinový čtyřválec s objemem 1,2 litru se 130 koňmi (TCe 130), který lze kombinovat s manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou. Naftové motorizace jsou tři. Ta nejslabší s označením Blue dCi 75 a ta prostřední Blue dCi 95 jsou 1,5litrové čtyřválce a jsou dostupné výhradně s manuální převodovkou. A pak je tu nejsilnější Blue dCi 115, kterou lze kombinovat s manuálem anebo jako v našem případě s dvouspojkovým automatem. Všechny verze bez výjimky mohou mít pouze pohon předních kol.

Technické údaje prozrazují výkon 85 kW/115 koní a točivý moment 270 Nm. Díky tomu dokáže 1534 kilogramů (pohotovostní hmotnost) těžké auto zrychlit z 0 na 100 km/h za 12,1 sekundy a maximální rychlost je u Renaultu už tradičně omezena na 175 km/h.

Motor je vcelku slušně odhlučněný a i při jízdě působí kultivovaně. Je ovšem mdlý, na reakce reaguje sice poměrně rychle, ale jeho dynamika je vcelku vlažná. Naftový čtyřválec postrádá jakékoliv vzrušení, jeho projev je lineární a prakticky bez jakékoliv gradace. Na druhou stranu automatická sedmistupňová dvouspojková převodovka s ním spolupracuje vcelku bezproblémově a nebojí se podřadit.

Test Renault Kangoo Van L2H1 Extra Blue dCi 115 EDC (2024)

Spotřeba paliva není špatná, v technických údajích se píše, že v kombinovaném režimu je to 5,5 l/100 km. V rámci týdenního testování jsme se nejčastěji pohybovali do 6,5 l/100 km. Využívali jsme přibližně ve stejném poměru okresní silnice, pražské ulice, ale také dálnice. Objem palivové nádrže je 54 litrů.

Závěr a cena

Renault Kangoo Van je v delší z nabízených verzí L2H1 s naftovým motorem Extra Blue dCi 115 a s převodovkou EDC vlastně docela obyčejnou dodávkou, která při jízdě ničím neobtěžuje. Odpružení je poměrně komfortní, což odpovídá i naladění motoru. Ten je spíše letargický a naprosto bez vzrušení. Dodávka potěší objemným nákladovým prostorem s možností vstupu zezadu anebo zboku, ale naopak nepotěší tím, že si v kabině není kde odložit bundu.

A cena? Ceník začíná krátkou verzí L1H1 s benzinovým motorem TCe 100 na 465 500 korunách bez DPH, což je 563 255 Kč s DPH, nejlevnější naftová verze Blue dCi 75 vyjde minimálně na 480 500 Kč bez DPH, tedy 581 405 Kč s DPH. Testovaná verze je tou vůbec nejdražší, když její cena začíná na 561 500 Kč bez DPH, tedy na 679 415 Kč s DPH. Za prodlouženou verzi L2H1 se připlácí 28 tisíc korun bez daně (33 880 Kč s DPH).

Technické údaje:

Auto:Renault Kangoo Van L2H1 Extra Blue dCi 115 EDC (2024)

Motor:

řadový čtyřválec

Objem válců:

1461 ccm

Plnění motoru:

turbodmychadlo

Palivo:

nafta

Pohon:

předních kol

Výkon:

85 kW/115 koní při 3750 ot./min

Točivý moment:

270 Nm při 1750 ot./min

Zrychlení 0-100 km/h:

12,1 s

Maximální rychlost:

175 km/h

Převodovka:

7° automatická (dvouspojková)

Spotřeba paliva (kombinovaná):

5,5 l/100 km

Emise CO2:

144 g/km

Objem nádrže:

54 litrů

Délka:

4910 mm

Šířka:

2159 mm
(včetně zpětných zrcátek)

Výška:

1854 mm

Rozvor:

3100 mm

Provozní hmotnost:

1263 kg

Objem nákladového prostoru:

až 4,9 m³

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru