test-2021-Renault_Kangoo_Van-TCe-130

Renault je tradičním výrobcem dodávek a užitkových vozů. Před časem na trh uvedl zcela nové modely Kangoo a Kangoo Van a my jsme právě dodávku v podobě Kangoo Van otestovali.

Malý, ale praktický

Stejně jako v předchozí generaci, tak i v té současné pracoval koncern Renault na vývoji s automobilkou Mercedes-Benz. Nové Kangoo se tak na trhu objevuje i jako Mercedes-Benz Citan, ale nakonec i pod dalšími značkami.

Přečtěte si také:  Test Renault Arkana E-Tech Hybrid 145 (2021)

Auto, jakkoliv jde o běžnou dodávku, dostalo designové prvky, podle nichž lze z přední části na první pohled poznat příslušnost k rodině Renault. Nemá sice světlomety s typickým „ocáskem“ do nárazníku, ale maska chladiče i tvar denního svícení francouzského výrobce nezapře. Z boku a zezadu už byste si ale auto s jinou značkou splést mohli.

A nakonec ani interiér není typickým Renaultem, ale je velmi praktický. Nabízí spoustu odkládacích přihrádek, kromě těch, které jsou i v osobních autech, jsou tady i další na vrchu palubní desky (jedna otevřená, druhá zavírací s USB konektory), ale také velká polička nad čelním oknem.

Jde o užitkový vůz, klasickou zaplechovanou dodávku, takže nemá zadní okna. V takových autech zpravidla nebývají vnitřní zpětná zrcátka, protože by byla k ničemu. A výjimkou není ani Kangoo Van, ale přesto za auto vidět je. Renault totiž nabízí příplatkový kamerový systém, který vnitřní zpětné zrcátko nahrazuje. Kombinuje kameru umístěnou ve střešní ploutvičce a displej, který se nachází na místě standardně umístěného zrcátka.

Přečtěte si také:  Nový elektromobil Renault Megane E-Tech se představuje. K zákazníkům dorazí příští rok v březnu

Obraz z kamery je poměrně dost přiblížený, takže na dálnici by se mohlo zdát, že auto, jedoucí za vámi, vám jede nalepené skoro na nárazníku. Je potřeba si na to zvyknout. Obrazem se dá minimálně pohybovat a dolaďovat jde jen jas a kontrast.

test-2021-Renault_Kangoo_Van-TCe-130- (21)

Není to jediná kamera, která ale v autě může být. Renault totiž nabízí i běžnou couvací kameru, jejíž obraz se pak promítá na středový displej multimédií. Samozřejmostí jsou i parkovací senzory. Testovaný kus byl vybaven i automatickým parkovacím asistentem.

Nejvíc praktické je ovšem Kangoo Van ve chvíli, kdy chcete nebo potřebujete naložit něco dovnitř. V testované verzi nabízí dvojici křídlových, nestejně širokých zadních dveří, ale hlavně nemá B-sloupek – toto řešení se jmenuje „Open Sesame“ a je za příplatek. Mezi pravými předními dveřmi a šoupacími bočními dveřmi tak po jejich otevření nic nepřekáží. Boční nakládací otvor má při tomto řešení šířku 1446 mm. Pevnost by nijak zásadně ohrožena být neměla, protože B-sloupek nahrazují dveře, které se do samonosné karoserie auta zavírají.

Přečtěte si také:  Test Audi S8 TFSI quattro (2021)

Současně s tím si automobilka připravila jednoduše sklopné sedadlo spolujezdce. To zvládnete sklopit za 4 sekundy, přičemž podlaha je pro to připravena (je tu i speciální vybrání pro uschování hlavové opěrky). Po sklopení opěradla pak už stačí jen o přibližně 90° otočit ochrannou mříž, aby byl řidič bezpečně oddělen od nákladu a můžete vyrazit. V tu chvíli je ale auto jen jednomístné.

test-2021-Renault_Kangoo_Van-TCe-130- (27)

Celková délka nákladového prostoru je 3053 mm, jeho šířka je 1253 mm a výška činí 1265mm. Celkový objem je podle verze od 3.3 do 3.9 m³. To je poměrně hodně prostoru, je nicméně potřeba pamatovat na to, že udávaná užitečná hmotnost je od 583 do 847 kg.

Za volantem

Titulek slibuje, že se dočtete o tom, jak se auto řídí, ale začneme tím, že v testované verzi s „chybějícím“ B-sloupkem Open Sesame se nebude nejpohodlněji sedět spolujezdci. Jeho sedadlo se prakticky nedá nijak nastavovat, je za ním mříž, odkud přichází hluk z plechové karoserie a bezpečnostní pás je z jeho levé strany, protože napravo by nebyl kam přichytit.

Přečtěte si také:  Test Subaru Outback Field ES Lineartronic (2021)

To u řidiče se sedí o poznání příjemněji, vlastně jako u běžného osobního auta. Seřízení sedadla i volantu je jednoduché a ani výhled z auta vpřed a do stran není špatný. Díky konstrukci karoserie není samozřejmě moc dobře vidět dozadu do stran, ale vnější zpětná zrcátka nejsou naštěstí úplně malá. 

test-2021-Renault_Kangoo_Van-TCe-130- (16)

V testované výbavě nabízí Kangoo Van všechno, co řidič potřebuje, ale i spoustu dalších prvků, kterými se může nechat rozmazlovat. Nechybí velký dotekový displej s navigací, automatická klimatizace, bezklíčový přístup i startování (stačí u sebe mít kartu Renault) anebo třeba bezdrátové dobíjení mobilních telefonů.

Stejně jako posed, je i jízda hodně podobná osobnímu autu – tedy až na výjimky v pohodě hluku. Podvozek dokáže solidně filtrovat nerovnosti, ani s nenaloženým autem na nerovnostech neposkakuje, přesto když ho alespoň trochu naložíte, jede lépe.

Přečtěte si také:  Test Dacia Logan TCe 100 LPG (2021)

Co hluku týká, proniká do interiéru hlavně kvůli již výše zmiňované mříži. V zadní částí auta sice nějaké drobné čalounění je, ale ani tak není úplně ono. Navíc odtamtud může v zimě pronikat chlad, takže zimomřiví spolujezdci toto místo úplně rádi mít nebudou. Pomoci jim od pocitu chladu ovšem může pomoci příplatkové vyhřívání sedadel.

test-2021-Renault_Kangoo_Van-TCe-130- (6)

Testovaný vůz poháněl výkonnější z dvojice nabízených benzinových motorů (v nabídce jsou i tři naftové motory a přijde i čistě elektrická verze). Jde o 1,3itrový čtyřválec TCe 130 a jak už název prozrazuje, jeho výkon je 130 koní, tedy 96 kW, a točivý moment vrcholí 240 Nm. Z pohledu dynamiky je to naprosto dostatečný motor.

Přečtěte si také:  Hyundai i30 N a Kona N na závodním okruhu. Slovakia Ring ukázal, že jde o opravdu schopná auta

Technické údaje slibují zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,8 sekundy a maximální rychlost 183 km/h. Projev i reakce motoru jsou bez vzrušení, bez gradace výkonu, ale předjet na okresní silnici auto není nejmenší problém.

S motorem je spárována manuální šestistupňová převodovka. Řadicí páka je umístěna příjemně blízko volantu, takže řidič se nemusí ohýbat někam k zemi. Dráhy jsou vcelku dlouhé a řazení docela přesné. Jednotlivé rychlosti jsou navíc poměrně rozumně odstupňovány.

test-2021-Renault_Kangoo_Van-TCe-130- (18)

Spotřebu paliva udává výrobce v kombinovaném režimu provozu na hodnotě 6,4 až 7,2 l/100 km, ale podle zkušeností je třeba počítat mezi 7 a 7,5 l/100 km se spíše nenaloženým autem. Objem palivové nádrže je překvapivě docela velký a činí 54 litrů.

Přečtěte si také:  Test Volkswagen Golf GTI (2021)

Závěr a cena

Renault Kangoo Van je dodávkou, která se řídí velmi podobně jako běžný osobní kombík. V testované verzi Open Sesame je jen o něco hlučnější v interiéru kvůli otevřenému nákladovému prostoru, a spolujezdec nesedí úplně pohodlně. Naopak ale můžete využít skoro až 1,5 metru široký nákladový otvor a odvézt předměty s délkou přes tři metry.

Ceník startuje na částce 453 000 Kč pro modely s B-sloupkem, respektive 477 000 Kč ve verzi Open Sesame bez něj. Už sériová výbava navíc zahrnuje prakticky vše, co by řidič mohl pro běžnou jízdu potřebovat.

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Renault
Typ: Kangoo Van Open Sesame by Renault
Motory: řadový čtyřválec
Objem válců: 1333 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: benzin
Pohon: předních kol
Výkon: 96 kW/130 koní při 5000 ot./min
Točivý moment: 240 Nm při 1600 ot./min
Maximální rychlost: 183 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11.8 s
Převodovka: šestistupňová manuální
Spotřeba: 6.4–7.2 l/100 km
Emise CO2: 145–164 g/km
Délka: 4486 mm
Šířka: 1860 mm
Výška: 1808 mm
Rozvor: 2716 mm
Pohotovostní hmotnost: 1360 kg
Objem zavazadlového prostoru: 3.3 do 3.9 m³
Ceník: ke stažení zde

Přidat komentář