Test Renault Austral Techno TCe 140 (2023)

Test Renault Austral TCe 140 (2023)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 11. 8. 2023


Renault Austral je (zatím) největším modelem, který francouzská značka nabízí. Jak si povede v testu v základní výbavě a se základní motorizací? Vyzkoušeli jsme jej.

Typický moderní Renault

Pohledné SUV Renault Austral stojí na největší podvozkové platformě CMF-CD a nabízí délku čtyři a půl metru, díky čemuž stojí přibližně mezi Škodami Karoq a Kodiaq. Jestli se vám auto líbí, ale chtěli byste ještě větší a sedmimístnou verzi, můžete ještě chvíli počkat na nový Espace. Ten totiž nabídne podobný vzhled, ale bude ještě větší a právě až sedmimístný.

Designově není žádných pochyb o tom, o jaký automobil jde už na první pohled. Přední části dominuje typický světelný podpis s hokejkami v náraznících a maska chladiče s velkým (samozřejmě už novým) 2D logem značky. Podobný případ je to i vzadu, kde jsou dlouhé světlomety ve tvaru „C“, mezi nimiž je opět logo automobilky. Dnešní Renaulty byste si s žádnými jinými modely splést neměli.

Test Renault Austral Techno TCe 140 (2023)

A to ani uvnitř, přestože ty nejnovější modely kabinu trochu upravily. Stále je tu na výšku orientovaný displej infotainmentu se systémem OpenR link, který dodal Google a nahrazuje původní vlastní řešení automobilky Renault. Díky tomu obsahuje nejen vestavěné Google mapy, ale i vyhledávač nebo hlasové ovládání. Systém je rychlý, stabilní a má povedenou grafiku. Podobně povedenou grafiku má i displej v kapličce přístrojů, který nabízí několik šablon zobrazení.

Čtyřválec, ale jedna trojka

Základní motorizací je pro Renault Austral 140koňový benzinový motor. Jde o 1,3litrový čtyřválec s přeplňováním turbodmychadlem, který najdeme nejen v Renaultech, ale i v modelech Dacia, Mitsubishi a dokonce i Mercedes-Benz. Pokud by pro vás bylo jeho 103 kW/140 koní a 260 Nm málo, nabízí se i jako mild-hybrid se 160 koňmi – jeho test si můžete přečíst tady. Všechny Australy v nabídce jsou ovšem poháněny pouze předními koly, čtyřkolka v nabídce chybí.

Testovaný Renault Austral TCe 140 ale nejede špatně. Podle technických údajů zrychlí z místa na stovku za 10,7 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 175 km/h. Auto by jelo víc, ale nemůže. Pružnost motoru není špatná, ale potřebuje vyšší otáčky, přestože maximální točivý moment je k dispozici od 1750 ot./min. Díky manuální převodovce si ovšem motor můžete držet v jakýchkoliv otáčkách chcete. Automat u základní motorizace mít nemůžete, pro ty výkonnější je naopak ve standardu.

Test Renault Austral Techno TCe 140 (2023)

V nižších otáčkách potřebuje motor nějaký čas k nadechnutí a tak chvíli trvá, než auto začne zrychlovat. Počítat byste s tím měli hlavně při předjíždění na okreskách anebo při rozjezdu na dálnici. Jakmile se ovšem dostane alespoň do středních otáček, reakce na pohyby plynovým pedálem jsou o poznání lepší. Nejde ale o žádného „trhače asfaltu“, spíše o auto, s nímž splynete v davu a nebudete nutně muset předjíždět kolonu až dopředu.

Mimochodem, všechny motorizace jsou elektrifikované, ačkoliv prakticky neznatelně. Testovaná 140koňová i výkonnější 160koňová verze jsou 12V mild-hybridy s maličkatou baterií s kapacitou jen 0,15 kWh. Jeho pomoc při jízdě ale nepoznáte, auto se chová prakticky jako jakékoliv jiné s čistě spalovacím motorem se systémem Start/Stop. Zda má takový systém nějaký přínos na snížení spotřeby paliva, je otázkou. Nutno ovšem uznat, že ta není úplně vysoká. S autem jsme v rámci testovacího týdne najeli asi šest stovek kilometrů, přičemž jsme vyrazili hlavně dálnice a doplnili jsme je městem (asi 30 % cest) a okresními silnicemi (asi 10 % cest). Palubní počítač ukazoval nakonec sedmilitrovou spotřebu paliva.

Slušný podvozek

V nabídce pro Renault Austral jsou kola od 17 do 20 palců, přičemž testované auto mělo devatenáctky. Zajímavý byl ovšem rozměr pneumatik 205/55 R19. Ty jsou totiž docela úzké, přesto vysoké. To se má pozitivně projevit nejen na spotřebě paliva – díky vyšší setrvačnosti – ale i na komfortu jízdy – právě díky vyššímu profilu.

Test Renault Austral Techno TCe 140 (2023)

A jízda je v Australu opravdu komfortní. Nerovnosti tlumí dobře, od kol se do kabiny nedostávají žádné nepříjemné zvuky a náklony karoserie nejsou nijak velké. Jestliže máte ale čas od času nějaké „sportovní“ ambice, v tomhle autě uspokojení opravdu nebudete. Stejně jako motor, tak ani podvozek se pro rychlejší jízdu v zatáčkách nehodí. V přímce je nicméně stabilita auta naprosto bezproblémová i při jeho maximální rychlosti.

Závěr a cena

V základní motorizaci je Renault Austral autem s dostatečnou dynamikou, musíte jej ale držet ve správných otáčkách. To se díky manuálnímu řazení bude dařit dobře. Jeho naladění je hlavně komfortní, čemuž odpovídá i fungování podvozku. Uvnitř je dostatek místa i pro pětici cestujících, kteří si s sebou mohou vzít až pět set litrů zavazadel.

A kolik Renault Austral stojí? Pohled do ceníku prozradí, že základní testovaná verze ve výbavě Techno s motorem TCe 140 startuje na 770 tisících korunách. Potěší, že už tak nabídne poměrně hodně standardní výbavy a za další věci nutně není potřeba připlácet. Chybí zejména některé (aktivní) jízdní asistenty.

Technické údaje:

Auto:

Renault Austral TCe 140 (2023)

Motor:

řadový čtyřválec

Objem válců:

1333 ccm

Plnění motoru:

turbodmychadlo

Palivo:

benzin

Pohon:

předních kol

Výkon:

103 kW/140 koní při 4500 – 5750 ot./min

Točivý moment:

260 Nm při 1750 – 3500 ot./min

Zrychlení 0-100 km/h:

10,7 s

Maximální rychlost:

175 km/h

Převodovka:

6° manuální

Spotřeba paliva (kombinovaná):

6,1 – 6,5 l/100 km

Emise CO2:

138 – 147 g/km

Objem nádrže:

55 litrů

Délka:

4510 mm

Šířka:

1825 mm

Výška:

1644 mm

Rozvor:

2667 mm

Provozní hmotnost:

1448 – 1565 kg

Objem zavazadlového prostoru:

487-575 dm³

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru