Test Renault Austral 160 mild hybrid (2023)

Test Renault Austral 160 mild hybrid (2023)

Autor: Pavel Srp -  Foto: Pavel Srp - 16. 4. 2023


V rámci testu jsme vyzkoušeli (zatím) nejnovější model z dílny Renaultu. Nové SUV s názvem Austral se nám do redakce dostalo s prostřední pohonnou jednotkou, kterou je 160koňový benzinový mild-hybrid.

Svěží design

Nový Renault Austral stojí na podvozkové platformě CMF-CD a v nabídce francouzského výrobce nahrazuje dva modely: Kadjar a Koleos. S délkou čtyř a půl metru stojí velikostně přibližně uprostřed mezi škodovkami Karoq a Kodiaq. Na cestě už je i větší auto, z nového Australu totiž bude vycházet nedávno představený Espace, který nabídne sedmimístný interiér.

Přečtěte si také:  První jízda: Nové Audi Q8 e-tron je tiché, pohodlné a s delším dojezdem

Pohled na Renault Austral ve vás nezanechá jakékoliv pochyby, že jde o Renault. Na první pohled to prozradí nejen (nové) velké logo v masce chladiče, ale také typicky tvarované přední světlomety ve tvaru C se zakousnutím do nárazníku. Podobný tvar mají i zadní světlomety, které navíc téměř propojuje svítící linka přes celou šíři dveří kufru. Vzhledově se Austral podobá elektromobilu Mégane E-Tech. Zajímavostí jsou verze Esprit Alpine, což bohužel nebyl případ testovaného kusu. Jde o verze výbavy, které dostávají „duch Alpine“, tedy sportovnější značky koncernu, který nahrazuje dřívější R.S. Line od divize Renault Sport. To znamená ostřejší design s černými a šedými doplňky, které zvýrazňují například i část předního nárazníku, ale i jiná a kola či bohatší výbavu.

Test Renault Austral 160 mild hybrid (2023)

Ani uvnitř Austral podobnost s elektrickým Méganem E-Tech nezapře a oproti starším modelům Renault je to poměrně významná změna. Kabina působí o poznání moderněji, což má na svědomí nejen její inovované uspořádání, ale také dvojice digitálních displejů s jemnou grafikou a perfektní čitelností. K tomu je tu parádní zpracování a dobře vybrané materiály. Potěší, že ačkoliv jsou tu dva digitální displeje, stále zůstaly i fyzické ovladače pro ovládání klimatizace a topení a pár dalších důležitých funkcí, není tedy třeba vše nastavovat pouze dotekem na displeji.

Infotainment už není z dílny Renaultu, ale dodal jej Google. Systém OpenR link, jak jej automobilka nazývá, má 12″ dotekovou obrazovku a obsahuje nejen vestavěné Google mapy, ale i vyhledávač nebo hlasové ovládání. Ovládat se dá samozřejmě dotekem, v rámci čehož potěší posuvná středová opěrka, o níž se dá pohodlně opřít ruka. Slouží také jako podložka pro bezdrátové dobíjení mobilního telefonu.

Přečtěte si také:  První jízda: Ford Ranger Wildtrak může mít šestiválcový naftový motor 3.0 EcoBlue V6 a jezdí skoro jako SUV

Ergonomicky nepříliš zvládnuté jsou páčky na sloupku řízení. Těch je tady totiž moc. U moderních Renaultů jsme zvyklí na to, že kromě levé páčky blinkrů a pravé páčky stěračů najdeme na sloupku i ovládání rádia, ale Austral sem přidal i volič automatické převodovky. Ten se nachází vpravo úplně nahoře. Pod ním je páčka stěračů a pod ní ještě ovládání multimédií. Tempomat se v tomto případě ovládá na levé části volantu.

Test Renault Austral 160 mild hybrid (2023)

Je prostorný

Renault Austral může být pouze pětimístný s dvěma řadami sedadel, ale pro pětici cestujících nabízí dostatek prostoru. Přední sedadla mohou být elektricky ovládaná, mohou mít vyhřívání a odvětrávání a to řidičovo nabídne dokonce i masážní funkci se třemi programy. Řidičskou pozici není problém najít a potěší, že head-up displej už netvoří průhledná destička, ale údaje se promítají přímo na sklo.

Zadní lavice je pro pasažéry se 180 cm naprosto bezproblémová, místa mají ve všech směrech dostatek. Je dělená v poměru 1 : 2 a navíc se dá i v rozmezí 16 cm posouvat vpřed a vzad. Díky tomu můžete vytvořit buď více místa pro cestující na zadních sedadlech anebo naopak pro zavazadla. V závislosti na poloze zadních sedadel tak může mít kufr objem od 487 do 575 dm³. Po sklopení opěradel zadních sedadel, kdy bohužel vznikne značný schod, je to až 1455 dm³.

Přečtěte si také:  Test Audi TT 45 TFSI quattro (2023)

Za volantem

Pod kapotou testovaného modelu mohou být pouze elektrifikované motory, přičemž základem jsou mild-hybridy. U nich však elektrifikaci prakticky téměř vůbec nepoznáte. Důvodem je i fakt, že mild-hybrid pracuje ve 12V síti a akumulátor má kapacitu jen 0,15 kWh. Na elektřinu tedy samostatně jezdit neumí, ale auto umí vypnout motor a plachtit – třeba i na dálnici. Mild-hybridy jsou v nabídce dva: základní 140koňový a testovaný 160koňový. Nedávno se do ceníku dostala i nová nejvýkonnější verze, kterou je full-hybridní 200koňová jednotka, která už čistě na elektřinu jezdit umí. Bude to ale pouze v řádech jednotek kilometrů, což pomůže hlavně při popojíždění v městských kolonách. Nenabíjí se ze zásuvky.

Test Renault Austral 160 mild hybrid (2023)

Už jsme zvyklí na to, že z nabídky nových modelů a generací vypadávají naftové motory, ale i pohony všech kol nebo manuální převodovky. A je to tak vlastně i u Australu, který nabídne manuální převodovku pouze pro jedinou motorizaci (mild hybrid 140), ale jinak má automatickou bezestupňovou převodovku. V každém případě jsou poháněna pouze přední kola, čtyřkolka v nabídce není.

O pohon se v našem případě stará čtyřválec s objemem 1,3 litru s přeplňováním turbodmychadlem. Jeho výkon je 116 kW/158 koní a točivý moment 270 Nm. Dynamika je podle technických údajů taková, že z 0 na 100 km/h zrychlí toto SUV za 9,7 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 175 km/h. Dynamika není špatná, ačkoliv o tom, že by auto mělo nějakou bezpečnou výkonovou rezervu, se mluvit nedá. Že by se motor pod kapotou trápil, to se ale také říci nedá.

Přečtěte si také:  Test BMW M340d xDrive (2023)

Při jízdě Renault Austral potěší parádním odhlučněním motoru, který – i díky převodovce držící jej v co nejnižších otáčkách – není skoro slyšet. Ačkoliv jde o převodovku CVT, při jízdě to spolujezdci vlastně nepoznají, protože simuluje rychlostní stupně (má i páčky na volantu k „přeřazení“, tedy vlastně jen změně převodového poměru). Za jízdy tedy funguje tak, že mění otáčky motoru společně s rychlostí, nezní tedy jako starší CVT převodovky, které motor vytočily na nějaké otáčky, v nichž zůstal, přestože rychlost rostla. Renaultu se bezestupňovou převodovku podařilo naladit velmi dobře a to i při ostřejší jízdě.

Test Renault Austral 160 mild hybrid (2023)

Že má motor s autem práci ovšem poznáte na spotřebě paliva. Pokud budete často jezdit po dálnicích a velkých městech, počítejte s tím, že bude někde kolem 9 l na 100 kilometrů. Pokud vynecháte dálnice a podíváte se do města jen občas, pak se spotřeba benzinu dostanete i pod osm. Objem palivové nádrže je 55 litrů.

Škoda jen, že mild-hybridní verze nemohou mít systém natáčení zadních kol 4Control, ten je totiž dostupný pouze pro full-hybrid. I tak je nicméně Austral překvapivě obratným autem. Řízení sice nemá žádný cit, ale auto má díky malému motoru lehký předek a ochotně zatáčí. Podvozek je spíše tužší, díky tomu se ale v zatáčkách auto téměř nenaklání. Testovaný kus obouval 20″ kola, nedá se ovšem říci, že by bylo odpružení tvrdé anebo snad Austral nepohodlný.

Přečtěte si také:  Test Hyundai Nexo | vodík (2022)

Závěr a cena

Renault Austral je autem, které se francouzskému výrobci povedlo. Nejvíce potěší zejména při klidné jízdě, kdy oceníte velmi dobré odhlučnění a povedenou kabinu. Ceník startuje na 770 tisících korunách za verzi mild hybrid 140 s manuální převodovkou. Testovaný Austral mild hybrid 160 ve druhé nejvyšší výbavě Iconic vyjde minimálně na 925 tisíc korun. Konkrétní testovaný kousek se s příplatky (Matrix LED přední světlomety, panoramatické střešní okno, pack Advanced driving assist, head-up displej, rezervní kolo, vyhřívané přední sklo, pack Harmann Kardon, indukční nabíječka, pack Lounge) vyšplhal na 1,088 milionu korun.

Technické údaje:

Auto:

Renault Austral TCe 160 mild hybrid (2023)

Motor:

řadový čtyřválec

Objem válců:

1333 ccm

Plnění motoru:

turbodmychadlo

Palivo:

benzin

Pohon:

předních kol

Výkon:

116 kW/158 koní při 5250 – 5500 ot./min

Točivý moment:

270 Nm při 1800 – 3750 ot./min

Zrychlení 0-100 km/h:

10,7 s

Maximální rychlost:

175 km/h

Převodovka:

bezestupňová (CVT)

Spotřeba paliva (kombinovaná):

6,2 – 6,5 l/100 km

Emise CO2:

140 – 147 g/km

Objem nádrže:

55 litrů

Délka:

4510 mm

Šířka:

1825 mm

Výška:

1644 mm

Rozvor:

2667 mm

Provozní hmotnost:

1 539 – 1 621 kg

Objem zavazadlového prostoru:

487-575 dm³

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *