test-2019-renault-kadjar-tce-160-man-facelift

Modernizovaného Kadjara ukázal Renault poprvé na podzim v Paříži. Má perfektně přehledný interiér, hbitý čtyřválec se 160 koňmi a lehký make-up zevnějšku. Francouzského praktika na vyšším podvozku si za poslední čtyři roky koupilo na půl milionu lidí a Kadjar by rád na tuzemském trhu ukousl podíl hlavně domácím konkurentům. Co nabízí?

Optické hrátky

Podívejte se na Kadjara z boku. Poměrně vysoké dveře hezky maskuje spodní obloukovité vykrojení, opticky jsou u béčkového sloupku dvířka vertikálně zmáčknutá, ale tuhle designérskou hru odhalíte zevnitř snadno. Uzoučké prosklení totiž výhledu z auta zrovna nepomáhá, na druhou auto působí hubenější a vyšší. Kadjar sám o sobě má poměrně hezkou světlou výšku 200 milimetrů.

Nový je přední nárazník, retušovaná je maska chladiče a pochopitelně světla, která teď disponují inovovanou grafikou. Auto je stále tak trochu baculatým Francouzem s pusou plnou hroznového vína. Nafouklé jsou blatníky i kapota, škoda že se to netýká i místa na zadních sedadlech. Nezměnil se samozřejmě ani kufr, který nabídne 472 litrů prostoru.

test-2019-renault-kadjar-tce-160-man- (19)

Mimochodem na fotkách je auto v nejvyšší výbavě Intens, kterou poznáte podle antény v podobě žraločí ploutve. Testovaný Kadjar má dále chromovanou masku, mlhovky vpředu, kožený volant a pohledné osmnáctky (za šest tisíc dostanete devatenáctky, ale je to zbytečné). Hlavní lampy můžou být za pět tisíc ledkové – to se naopak vyplatí.

Hezky, čistě, bez příkras

Uvnitř vás čeká nový displej infotainmentu R-Link 2 s výbornou čitelností. Stejně tak míří obrovská pochvala interiérovým návrhářům za příjemně velké ovladače klimatizace. Obecně středová část palubky hodně prokoukla, byť (a možná proto, že) je prosta všech nadbytečných příkras. Je to jednoduchý, funkční design. A ten je na autech kouzlem úspěchu.

Kaplička s budíky sází na jeden centrální digitální tachometr s nepříliš důmyslnou grafikou. Je to celé tak trochu ilustrativní – sedněte, jeďte, nic nekontrolujte. Do technické hloubi Kadjaru nenahlédnete. Zjistíte tu ale, že auto zvládne jet ve městě kolem 8,5 litru na 100 kilometrů a po periferiích zhltne při klidném štrádování krajinou o litr a půl méně.

Jsme rádi i za praktické drobnosti: sedák se dá pohodlně nastavit (a sedadla jsou komfortní až až), do středového tunelu bez problému dáte dvě láhve s pitím. Dvě USB zdířky jsou sice utopené za řadicí pákou, ale víc mi vadilo, že do vaničky na mobil se větší telefon kvůli 12V přípojce nevejde a při jízdě ho omlátíte o plasty kolem.

test-2019-renault-kadjar-tce-160-man- (11)

Benzinové překvapení

Kadjara koupíte s trojicí motorů – v nabídce je jeden turbodiesel (1,5 Blue dCi s výkonem 85 kW) a benzinový čtyřválec 1,3 TCe s výkonostními vrcholy 103 a 117 kW. Slibovaná novinka v podobě naftové sedmnáctistovky zatím v ceníku chybí. Cenově auto startuje na 530 tisících, za čtyřkolku (výhradně spojenou s naftovou patnáctistovkou) dáte už skoro tři čtvrtě milionu. Nic levného.

Testovaný benzinový čtyřválec o výkonu 160 koní s přímým vstřikem a přeplňováním (v nejvyšší výbavě za 605 tisíc) je příjemným překvapením, má slušný odpich, a hezkých 260 Nm točivého momentu je k dispozici hodně nízko, už kolem 1750 otáček. Šestistupňová manuální převodovka zase potěší tichým a klidným chodem s přesnými drahami. Samočinnou můžete mít také, ale za sedmistupňovou dvouspojku EDC si připlatíte 52 tisíc a dostupná je pouze s tímto silnějším benzinem.

Akcelerace Kadjaru je famózní, třináctistovka je mile pohotová. Ovladatelnost auta už tak precizní není, typický houpavý projev a odměřené řízení je o zvyku, ale zase přináší skvělé pohodlí. Vždycky jsou tu plusy a minusy. Novou “třináctku” ale jistě projeďte, trochu si možná připlatíte, ale dostanete schopné auto. A to je nejcennější.

+
Povedený motor Vyšší cena
Elegantní interiér Horší ovladatelnost
Dobrý manuál Kam s mobilem?
Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Renault
Typ: Kadjar TCe 160 GPF
Motor: řadový čtyřválec
Objem válců: 1332 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: benzin
Pohon: předních kol
Výkon: 117 kW/160 koní při 5500 ot./min
Točivý moment: 260 Nm při 1750 ot./min
Zrychlení 0–100 km/h: 9.9 s
Maximální rychlost: 210 km/h
Převodovka: šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km): 7.5 / 5.3 / 6.1
Emise CO2: 139 g/km
Objem nádrže: 55 litrů
Délka: 4489 mm
Šířka: 1836 mm
Výška: 1613 mm
Rozvor: 2646 mm
Provozní hmotnost: 1442 kg
Objem zavazadlového prostoru: 472/1478 litrů
Ceník: ke stažení zde

Matěj Skalický, autor je redaktorem Českého rozhlasu