test-2020-renault-koleos-blue-dci-140-kw-4x4-xtronic- (7)

Test Renault Koleos Blue dCi 190 X-Tronic All Mode 4×4-i Initiale Paris (2020)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 30. 4. 2020


Renault Koleos je největším modelem francouzské značky, který navíc v loňském roce prošel faceliftem. Na první pohled byste to ale nemuseli poznat. My jsme se ho rozhodli vyzkoušet v nejvyšší výbavě a s nejvýkonnějším motorem z nabídky.

Změnil se exteriér, interiér, ale i technika

Když podíváte na nový Koleos a na ten před modernizací, pak byste si rozdílů mohli všimnout jen stěží. Nový je ale přední nárazník, přibylo více chromovaných prvků, ale také nové LED mlhovky. Jiná jsou kola a i koncové světlomety.

Do interiéru dostalo auto nastavitelný sklon opěradel zadních sedadel či masážní funkci pro přední sedadla. Renault také vylepšil konektivitu, protože k multimediálnímu systému se lze připojit nejen systémem Android Auto, ale nyní také přes Apple CarPlay. Interiér ale na pohled ve srovnání s nejnovějšími modely Clio nebo Captur vypadá už trochu staře.

test-2020-renault-koleos-blue-dci-140-kw-4x4-xtronic- (20)

Současná generace Renaultu Koleos přijela na trh v roce 2016, takže spoustu jízdních asistenčních systémů už dostala. Už před loňskou modernizací tak bylo možné využívat pomoc asistentů hlídání slepého úhlu, jízdy v pruzích, čtení dopravních značek či adaptivní tempomat (ten bohužel stále funguje až od 50 km/h a pod 40 km/h se sám vypne). Nově ale automobilka vylepšila přednárazový systém o schopnost rozpoznání chodců.

Co ale zůstalo, to je ovládání elektrických oken. Automaticky se dá stáhnout jen okno u řidiče, ke stažení všech ostatních je potřeba ovladač držet. Je to výsledek alianční spolupráce s koncernovou značkou Nissan (Koleosu odpovídá model X-Trail).

Zajímavostí je také vyhřívání zadních sedadel, protože ačkoliv jste si za něj připlatili, tlačítka na první pohled nevidíte. Nejsou na dveřích, nejsou na sedadlech a nejsou ani na středovém tunelu, kde je mívají ostatní auta. Renault je umístil do středové loketní opěrky a najít je lze až po jejím sklopení.

test-2020-renault-koleos-blue-dci-140-kw-4x4-xtronic- (29)

Nové motory s vyšším výkonem

Mezitím, co je aktuální Koleos na trhu, se změnily předpisy EU, zpřísňující emisní limity. V rámci modernizace se tak pod kapotu dostaly i nové jednotky. Jde o dva nové naftové čtyřválce Blue dCi se vstřikováním močoviny. Jedním z nich je osmnáctistovka s výkonem 110 kW/150 koní a tím druhým je testovaný dvoulitr se 140 kW/190 koňmi. Ten je v nabídce výhradně s bezestupňovou převodovkou X-Tronic a pohonem všech kol (u slabšího motoru je obojí za příplatek).

Motor je už od startu pěkně odhlučněný a nezmění se to příliš ani při jízdě. Převodovka je sice bezestupňová, ale podobně jako modely Subaru dokáže při výraznějším sešlápnutí plynového pedálu simulovat virtuální rychlostní stupně, což je zejména při ostřejším zrychlování příjemnější pro uši.

Motor má výkonu dostatek, přidal oproti tomu před modernizací 12 kW/15 koní, ale točivý moment 380 Nm zůstal nezměněn. Poměrně zajímavé je ale to, že nižší je maximální rychlost (201 proti 198 km/h) a déle trvá zrychlení z 0 na 100 km/h (9.6 vs 10.1 s).

test-2020-renault-koleos-blue-dci-140-kw-4x4-xtronic- (4)

Pohon všech kol se dá v Koleosu ovládat přepínačem. Na tom lze nastavit jen pohon předních kol (2WD), případně pohon všech kol s automatickým připojováním zadních kol (Auto) anebo 4WD Lock, který je pohonem všech čtyř kol s ještě rychlejšími reakcemi, ale nejde o režim s trvalým pohonem všech kol v poměru 50:50.

Kombinovanou spotřebu paliva udává Renault v technických údajích na hodnotě 5.8 litru na 100 kilometrů. V rámci týdenního testu jsme se pohybovali prakticky neustále kolem mezi 7 a 8 l/100 km. Objem nádrže je 60 litrů, což vystačí na docela slušnou porci kilometrů mezi zastávkami u čerpacích stanic.

Parťák na dlouhé cesty

O velmi dobrém odhlučnění motoru už řeč byla, ale Renault věnoval podobnou péči i dalším částem odhlučnění karoserie. Do interiéru se tak prakticky nedostává ani žádný zvuk od kol a také z pohledu aerodynamiky se to povedlo.

test-2020-renault-koleos-blue-dci-140-kw-4x4-xtronic- (11)

Koleosu nejvíce vyhovuje klidnější tempo, při němž oceníte spíše komfortněji naladěný podvozek. Na svižnější jízdu se podvozek, ale ani motor s převodovkou nehodí. A neužije si to ani řidič. Vyrazte s ním ale na stovky dlouhou cestu po dálnici a zjistíte, že to je přesně to, co mu vážně jde.

Závěr a cena

Renault Koleos je po modernizaci na pohled skoro stejný, má ale nové některé pohonné jednotky, včetně té nejvýkonnější, testované. Ani s ní ale není žádným trhačem asfaltu, přesto je výkonu dostatek. Na to, jak je auto velké a těžké, není špatná ani spotřeba paliva.

A kolik za něj dáte? Ceník Renaultu Koleos je poměrně rozmanitý. Ta vůbec nejlevnější verze Zen se 110kW motorem začíná na 799 900 Kč, zatímco ta testovaná, nejdražší vyjde na 1 059 900 Kč. Příplatků zbývá minimum a omezují se v podstatě na lak, paket Pack Winter Initiale Paris (vyhřívaná zadní sedadla, volant, čelní sklo a ostřikovače) nebo pnoramatické střešní okno.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Renault
Typ:,Koleos
Motor:,Blue dCi 190 X-Tronic All Mode 4×4-i
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1995 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,všech kol
Výkon:,140 kW/190 koní při 3500 ot./min
Točivý moment:,380 Nm při 1750 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,10.1 s
Maximální rychlost:,198 km/h
Převodovka:,bezestupňová X-Tronic
Spotřeba paliva (l/100 km):,5.2 / 6.8 / 5.8
Emise CO2:,150 g/km
Objem nádrže:,60 litrů
Délka:,4673 mm
Šířka:,1843 mm
Výška:,1667 mm
Rozvor:,2705 mm
Pohotovostní hmotnost:,1770 kg
Objem zavazadlového prostoru:,498 / 1706 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru