test-2020-peugeot-3008-ehybrid-225- (3)

Test plug-in hybridu Peugeot 3008 Hybrid 225 (2020)

Autor: Matěj Skalický - Foto: Matěj Skalický - 24. 11. 2020


Peugeot zahájil pravou elektrickou ofenzívu. K elektromobilům 208 a 2008 přidal hybridní verze 508 a 3008. Ty nově jezdí v kombinaci s elektřinou už pouze na benzin. Osm let starý experiment s hybridními diesely je minulostí – co zůstává, je praktická poučka: výhodná budou tato auta jen tehdy, pokud je budete pravidelně dobíjet. A zrovna u Peugeotu 3008 to platí dvojnásob.

Značka: pro rodinu ideál

Peugeot 3008 zažívá úspěšné roky. Před třemi lety si odnesl titul Evropského auta roku, z kolohnátského MPV vzniklo pěkné, moderní SUV do každé rodiny, a nyní se vydává na sympatickou a nutnou cestu elektrifikace.

Nechceme vás plést, takže už na začátku upozorňujeme, že testované plug-in hybridní provedení má zastaralý kabát, od září známe podobu faceliftovaného vydání 3008, které přidá „ledkové kly“ a na oplátku odebere vykousnuté hlavní světlomety. Zvlášť rozplývající se gril nejnovější 3008 vypadá nesmírně elegantně. To současně podání je strožejší, vsází na „véčkovou“ masku a výrazné oplastování na spodku nárazníku a prazích kolem auta.

test-2020-peugeot-3008-ehybrid-225- (11)

Boubelatěji pojatá karoserie původní varianty má 4,5 metru na délku a řadí se mezi typická rodinná převážedla. Uvnitř je příjemně místa vpředu i vzadu. Když si 175 centimetrů vysoký řidič sedne sám za sebe, bude mít před koleny pět čísel místa. Sedět vzadu dítě, prostoru bude mít dostatek. Do kufru naskládáte 520 litrů zavazadel (což je stejně jako u fosilní varianty), čímž se 3008 řadí po bok aut jako Škoda Karoq nebo Hyundai Tucson.

Hezky pěkně hodnotně

Designérům novodobých peugeotů můžete za i-Cockpit nadávat, jak chcete (třeba vám vadí, že přes volante nevidíte na budíky nebo že je na palubce tlačítek jak v kokpitu letadla), ale neupřete jim, že při navrhování interiérů vychytali jednu věc – každé „lvíče“ uvnitř vypadá hodnotně. Interiérová architektura je nápaditá, výtečně pracuje s materiály a vůbec nenudí.

Testovaný kousek je v honosné výbavě Allure Pack, plug-in hybridní verzi s nižší výbavou nekoupíte. Začíná proto na rovném milionu korun, zážehová dvanáctistovka s osmistupňovým automatem v té stejné výbavě vás přijde o 300 tisíc levněji. A to si ještě můžete navolit GT Pack s hliníkovými devatenáctkami, devítireproduktorovou hi-fi soustavou, všemi možnými asistenty nebo zdravotnickými sedačkami – stojí ještě o 150 tisíc víc.

test-2020-peugeot-3008-ehybrid-225- (22)

Těžká váha

I proto právě u plug-in hybridních aut platí, že kdo chce spořit, musí mít kde nabíjet. Baterka nabídne kapacitu 13,2 kWh, papírově to znamená dojezd přes 50 kilometrů, reálně najedete o deset až patnáct méně. Záleží, zda se budete chtít neslyšně plížit městem (a pak počítejte i s dojezdem lehce nad 40 kilometrů), anebo akumulátor vyšťavíte při dálniční akceleraci. Přes wallbox jste dobití za dvě hodiny (určitě investujte osm tisíc do silnější palubní nabíječky o výkonu 7,4 kW).

Možná si vzpomenete, není to tak dávno, že jsme jeden hybridní Peugeot 3008 už letos projížděli. 300koňová čtyřkolka, výkonnější varianta nyní testovaného modelu, se ukázala být „hodně, hodně rychlá“. Dováděli jsme s ní v bahně, v kamenitém terénu, i na okreskách. Pokud chcete čtyřkolku, je to jediná možnost. Peugeot vám ji v případě levnější a slabší verze nenabídne.

Tohle je plug-in hybrid, který pohání pouze přední náprava. Stejně jako v případě vrcholné varianty je i tady zážehová šestnáctka, oproti 147 kW ale disponuje pouze 133 kW. Maximální točivý moment činí 300 Nm. Čtyřkolka má k tomu dvojici elektromotorů, testovaný kousek jen jediný – přidává 80 kW.

test-2020-peugeot-3008-ehybrid-225- (9)

Dohromady soustava vyvine 225 koní, a byť je to už pořádná porce síly, s více než 1800 kilogramů těžkou 3008 se kombinace elektromotor-spalovací motor nepere tak snadno jako výkonnější bratr. JE to ale obstojné. Výrazně menší je i točivý moment – místo 520 dostanete maximálně 360 Nm. Auto není tak hravé (ani rychlé; v zatáčkách se kolíbá a působí těžkopádně), a proto vám možná bude po čase protivný tužší podvozek, který u 300koňové varianty bereme spíš za plus.

A hlavně vás asi nepotěší spotřeba – jestli umí s nabitou baterkou i v kombinovaném režimu jezdit auto za opravdové minimum pod hranicí dieselů, s vyschlým akumulátorem se dostanete průměrně na nějakých 7,5 litru, po dálnici pojedete i za devět. A budete muset brzy tankovat, nádrž je kvůli baterce zmenšená. Jestli ale budete jezdit především na baterku a benzin bude doplňkovým palivem, může vás 3008 oslovit. My bychom si radši připlatili a šli do výkonnější čtyřkolky – na rozdíl od varianty 225 jsme z ní byli celí paf!

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Peugeot
Typ:,3008 Hybrid 225 Allure
Motory:,řadový čtyřválec + elektromotor
Objem válců:,1598 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzin
Pohon:,předních kol
Výkon spal. motoru:,133 kW/180 koní při 6000 ot./min
Točivý moment spal. motoru:,300 Nm při 3000 ot./min
Výkon předního elektromotoru:,81 kW
Točivý moment předního elektromotoru:,320 Nm
Výkon soustavy:,165 kW/225 koní
Točivý moment soustavy:,360 Nm
Maximální rychlost:,225 km/h
Převodovka:,osmistupňová automatická
Spotřeba:,1.5 l/100 km
Provozní hmotnost:, 1835 kg
Emise CO2:,35 g/km
Délka:,4447 mm
Šířka:,1841 mm
Výška:,1624 mm (s nosiči)
Rozvor:,2675 mm
Objem zavazadlového prostoru:,520/1482 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru