test-peugeot-2008-napapijri-01

Test Peugeot 3008 NAPAPIJRI 2,0 HDI: Ideální společník do rodiny

Autor: Anina Russová - 1. 5. 2013


Přiznám se, že jsem od Peugeotu 3008 ve speciální edici NAPAPIJRI vlastně nic moc nečekala. Moje prvotní reakce byla, že nejspíš půjde o tuctové rodinné auto s takovým zvláštním vzhledem. Jak moc jsem se zmýlila, jsem zjistila na konci našeho testovacího týdne. A rovnou přiznám, že ta mýlka byla opravdu velká.

Jak už jsem hned v úvodu zmínila, testovací Peugeot byl v edici NAPAPIJRI. Pokud stejně jako já tápete a nevíte, o co vlastně jde, pak vězte, že se jedná o norského výrobce outdoorového oblečení. Však se taky detail v podobě norské vlajky objevuje na několika místech vozu. Například je vkusně a decentně umístěno na paprscích kol – na první pohled skoro neznatelné, ale povedené – , na volantu, na opěradlech předních i zadních sedadel či na předních bočních dveřích a víku zavazadlového prostoru.

Jinak je design Peugeotu 3008 hodně nenápadný. Jde o SUV kombinované s MPV, takže auto pro rodinu, kde má takový tvar auta své opodstatnění. Jakmile totiž sednete za volant, hned zjistíte, že je z něj nejen díky vysokému posezu dobře vidět do všech stran. Výhledu nepřekáží ani krátká kapota a naopak velká zrcátka zajistí bezproblémový přehled o tom, co se děje za vámi či vedle vás.

V interiéru určitě překvapí vysoký středový tunel na jehož vrchu je možné najít přepínače jako v letadle. I když 3008 působí hodně robustním dojmem, v interiéru je vše krásně na dosah. Sedačky, ale i palubní deska jsou oděny do kombinace kvalitní kůže a Alcantary v kombinaci hnědé a béžové barvy – a vážně se povedly. Narozdíl od nedávno testovaného Peugeotu RCZ se tady světlá kůže na palubní desce tolik neodrážela v čelním skle. Sedačky jsou příjemné a ani při delších cestách vás nebudou bolet záda. Jen malá rada, při nastupování pozor na hlavu. Párkrát jsem výšku vozu neodhadla a boule na hlavě mi zůstala skoro týden. :)

test-peugeot-2008-napapijri

A jak se s 3008 jezdí? Upřímně, překvapivě dobře. Pod kapotou jsme měli dvoulitrovou naftu v ýkonu 110 kW/163 koní a 340 Nm a manuální šestistupňovou převodovku, která poháněla přední kola. To byla trošku škoda, protože u takového vozu, navíc vyráběného za podpory outdoorové značky, bych čekala spíše pohon všech čtyř kol. Ale i s předokolkou dojedete na chatu i na hory, jen budete muset být opatrnější.

Pro edici Napapijri je naftový dvoulitr HDI jedinou možnu motorizací, ale pokud sáhnete po klasické 3008, máte na výběr motorů více – kromě benzínové 1,6 s manuální převodovkou také naftové HDI o objemu 1,6 litru s manuální nebo automatickou převodovkou. I testovaný naftový dvoulitr se dá samozřejmě pořídit s automatickou převodovkou. I když jsem si nejdříve myslela, že manuál není tou pravou volbou, nakonec jsem musela konstatovat, že vůbec není špatný. Řadí přesně a vcelku hladce a po chvilce zvykání si na tvrdší spojku, jsem neměla žádný problém.

Hodně mě překvapilo také nastavení podvozku, jenž má do klasického měkkého francouze (ach ty předsudky…) daleko. V zatáčkách si krásně drží stopu, ale na městských nerovnostech ze mě nevyklepe duši. Jen ta zpětná vazba od řízení by mohla být lepší… Je sice pravdou, že vůz odpustí lecjakou řidičskou chybu, ale nečekejte, že je jeho hranici v zatáčce poznáte na první dobrou. Na tohohle rodinného frantíka si je potřeba chvilku zvykat, ale pak už vás čekají jen samé radosti.

test-peugeot-2008-napapijri-30

Už jen například zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,7 vteřiny, maximální rychlost 195 km/h či kombinovaná spotřeba, která se nám zastavila na číslovce lehce přes šest litrů, jsou hodně zajímavá čísla. Technické údaje přitom hovoří o spotřebě paliva 6,9 litru na 100 km ve městě, 4,6 mimo město a 5,4 v kombinovaném provozu.

Speciální série 3008 Napapijri určená pro český je nabízena ve čtyřech odstínech: černá Perla Nera, bílá Blanc Nacré, hnědá Rich Oak (testovaný vůz) a šedá Vapor Grey a výhradně s motorem 2.0 HDi FAP. Tato limitovaná řada je sériově opatřena systémem WIP Bluetooth (HF Bluetooth + zásuvka USB), zadním parkovacím asistentem, head-up displejem a paketem Aventure. Cena vozu je 555 000 Kč.

Peugeot 3008 je rozhodně velkým konkurentem pro většinu MPV a nejspíše i SUV, které náš trh nabízí. Pokud se tedy poohlížíte po rodinném (a příjemném) voze, který vás přepraví do práce, na rodinnou dovolenou nebo jen s dětmi do školky či na kroužky, určitě na seznam přidejte i Peugeot 3008, a pokud je vaše duše dobrodružná, v ceníku zcela jistě zaškrtněte speciální edici NAPAPIJRI! Určitě nebudete litovat!

Ceník je ke stažení TADY.

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru