test-2021-mitsubishi-l200-plus

Mitsubishi začalo letos koncem zimy prodávat v České republice výkonnější pick-up L200. Prostřednictvím továrního chiptuningu zvedlo jeho výkon na 173 koní a 502 Nm a pojmenovalo ho jako L200 Plus. A my jsme ho vyzkoušeli v testu.

Ještě silnější

V nabídce je pro Mitsubishi L200 jen jeden motor. Je jím 2,3litrový čtyřválec s přeplňováním turbodmychadlem. Jeho standardní výkon je 110 kW/150 koní a točivý moment 400 Nm. Standardně je spárován s pohonem všech kol a manuální převodovkou, volit lze ale i automatickou převodovku (s výjimkou základní verze Club Cab).

Přečtěte si také:  Vyzkoušeli jsme pětici Porsche. Tím nejzábavnějším bylo nakonec to nejstarší a nejpomalejší

Můžete si ale vybrat verzi L200 Plus. Ta má stejný motor, ale pomocí továrního chiptuningu je zvýšen výkon na 127 kW/173 koní a točivý moment vzrostl na 502 Nm. V technickém průkazu ale zůstane původní hodnota 110 kW. Protože jde o tovární zvýšení výkonu, poskytuje na něj automobilka plnou záruku 7 let nebo 150 tisíc kilometrů.

test-2021-mitsubishi-l200-plus- (7)

Dynamika se logicky zlepší. L200 Plus má o 5 km/h vyšší maximální rychlost, přesněji 179 km/h s manuální, respektive 176 km/h s automatickou převodovkou. O hodnotě absolutního zrychlení z 0 na 100 km/h automobilka ani v jednom případě nehovoří. To ale stejně není tak důležité jako fakt, že je tady stovka newtonmetrů navíc, což se pozitivně projevuje na pružnosti motoru.

A dynamika není špatná, ale stále je potřeba počítat s tím, že tohle auto má široké pneumatiky, je vysoké a těžké, a má jen šestistupňovou převodovku. Tohle všechno jej zpomaluje. Ani tak ale nebyl problém na okresních silnicích bezpečně předjíždět anebo držet na dálnici rychlosti klidně i nad českým povoleným limitem.

Přečtěte si také:  Test Renault Kangoo Van Cool TCe 130 Open Sesame by Renault (2021)

Zvykat si ale – ostatně jako u drtivé většiny dnešních nových aut – budete muset na zpoždění po sešlápnutí plynového pedálu a samotné reakce auta. Nepříjemné to je hlavně na křižovatkách, kdy se potřebujete rychle rozjet, abyste nepřekáželi. Jenže v tu chvíli šlápnete na plyn, auto přemýšlí a teprve po nějaké době na to vlažně reaguje. To už je ale auto, před kterým jste chtěli z křižovatky ujet, skoro u vás.

test-2021-mitsubishi-l200-plus- (19)

Technické údaje prozrazují, že spotřeba paliva běžné verze, ale i této výkonnější Plus, je stejná. A vlastně to můžeme potvrdit. Vždyť s Mitsubishi L200, které jsme testovali před dvěma lety, jsme jezdili za devět litrů na sto kilometrů. A tentokrát to bylo prakticky totéž. Potěší, že objem palivové nádrže je hodně slušných 75 litrů.

Na silnici…

V současné generaci je Mitsubishi L200 autem, se kterým se dá úplně bez problémů po silnici jezdit, i s nenaloženou korbou, aniž by zadek nervózně poskakoval. Samozřejmě, že pokud na korbu nějakou zátěž dáte, jízda se ještě více zklidní, ale i tak jde o poměrně pohodlný pick-up. Mimochodem rozměry korby jsou 1520 mm na délku, 1470 mm na šířku a bočnice jsou vysoké 475 mm. Náklad může vážit 1005 kilogramů, ale pokud by to nestačilo, lze za auto zapřáhnout přívěs s hmotností až 3100 kg.

Přečtěte si také:  Jezdili jsme s Hyundai i30 N a Kona N na Nürburgringu. Tohle bylo velké překvapení

Slušně překvapilo i odhlučnění motoru, ačkoliv na to jsou u testovaného auta také dva pohledy. V kabině totiž zvuk naftového čtyřválce sice slyšíte, ale není to nic hrozného. Co ale slyšíte víc, je zvuk benzinového osmiválce. Ten je ale umělý a vychází ze zvukového generátoru, který je schovaný na podvozku u zadního kola. Projev zvuku je docela realistický, mění se s otáčkami a funguje podobně jako třeba u Škody Kodiaq RS, ale při delších cestách není úplně příjemný. Jde o věc, kterou bychom si odpustili…

Test Mitsubishi L200 Rock Proof Evolution 2 (2020)

L200 samozřejmě více sluší rovné silnice a dálnice, kde bez jakýchkoliv strastí udrží stálé cestovní tempo 140 km/h. Zakroucené silnice jeho teritoriem nejsou. V tu chvíli začnete cítit, že je auto hodně měkce naladěné a je nedotáčivé. Navíc má dlouhý převod řízení, takže do ostřejších zatáček je potřeba volantem hodně otočit. Z auta je ale skvěle vidět, protože sedíte vysoko a i A-sloupky jsou poměrně tenké.

…a mimo silnici

A když pak sjedete mimo silnici, tak se můžete spolehnout na přiřaditelný pohon všech kol i redukční převodovku a uzávěrku zadního diferenciálu. Tuto výbavu mají v současné chvíli všechny L200. Liší se jen systém pohonu všech kol, protože základní výbava Invite má pohon všech kol Easy Select (ten má jen 2H, 4H a redukci 4L), zatímco vyšší výbavy Intense a Instyle mají lepší Super Select-II. 

Přečtěte si také:  Test Dacia Sandero Stepway TCe 100 LPG (2021)

Systém Super Select, který byl původně vyvinutý pro model Pajero, je v nabídce ve své druhé generaci s označením II. Standardně je L200 autem s pohonem zadních kol, ale pokud na otočném ovladači na středovém tunelu navolíte „4H“, stane se z něj stálá čtyřkolka. Pokud je terén těžší (automobilka jej označuje jako „členitý“), stačí přepnout na 4HLc. A pokud je ještě těžší, pak lze využít právě i redukční převod, označený jako 4LLc. Vše probíhá automaticky, pouze otočením ovladače, případně zařazením neutrálu.

V terénu limitují nakonec auto hlavně obuté pneumatiky a jeho rozměry. Přestože je světlá výška slušných 235 milimetrů, přední nájezdový úhel činí 30°, zadní 22° a přejezdový úhel je 24°, rozvor i zadní převis jsou hodně dlouhé, takže často škrtají.

Přečtěte si také:  Test Renault Clio TCe 140 (2021)

Závěr a cena

Mitsubishi L200 je schopný pick-up, který dobře jezdí na silnici i mimo ni. Japonská automobilka navíc díky verzi L200 Plus uspokojí i řidiče, kteří by chtěli vyšší výkon, ale zároveň se nechtějí vzdát tovární záruky. Díky 502 Nm bude auto při jízdě výrazně pružnější, ačkoliv převodovka si i tak docela často podřazuje a nechá si motor sahat pro výkon. Potěší relativní klid na palubě, stejně jako komfortní podvozek.

Ceník prozradí, že základní cena 110 kW verze L200 ve výbavě Invite startuje na akčních 833 250 Kč s DPH. Za verzi L200 Plus s vyšším výkonem pak zaplatíte 860 850 Kč s DPH. U testované nejvyšší výbavy Instyle s automatickou převodovkou je to 1 082 650 Kč s DPH, respektive 1 110 250 Kč s DPH za Plus.

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Mitsubishi
Typ: L200 Plus Double Cab
Motor: vznětový čtyřválec
Objem válců: 2268 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: nafta
Pohon: 4×4
Výkon: 127 kW/173 koní při 3100 ot./min
Točivý moment: 502 Nm při 1750 – 2250 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: neudává se
Maximální rychlost: 176 km/h
Převodovka: šestistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km): 9.7
Emise CO2: 254 g/km
Objem nádrže: 75 litrů
Délka: 5225 mm
Šířka: 1815 mm
Výška: 1775 mm
Rozvor: 3000 mm
Provozní hmotnost: 2110 kg
Ceník: ke stažení zde

Přidat komentář