Mitsubishi loni na podzim představilo nový pick-up L200. Ten si sice ponechal robustní techniku, ale oblékl se do mnohem slušivějšího kabátu. A my jsme ho před nedávnem proklepli v redakčním testu.

Do toho dorazila verze Double Cab s dvěma páry plnohodnotných dveří. V nabídce je v České republice i Club Cab, která má sice také dva páry dveří, ale ty zadní jsou menší a celkově není kabina tak dlouhá, ani prostorná. Šlo o výbavu Invite+.

Jeden motor, dvě převodovky a pohon všech kol

Ceník Mitsubishi L200 je poměrně jednoduchý. Výbavy jsou čtyři, poskládány jsou jasně a prakticky, až na výjimky není možnost příplatkové výbavy. Vybírat si nemůžete ani v případě motoru, protože ten je tu jen jeden. Jde o 2,3litrový přeplňovaný čtyřválec DI-D, který lze kombinovat s manuální šestistupňovou anebo automatickou šestistupňovou převodovkou. Pohon všech kol mají všechny verze bez výjimky.

test-2019-mitsubishi-l200- (10)

Testované auto bylo vybaveno manuální převodovkou, ale už lepším pohonem všech kol l Super Select-II (ten nemá jen nejnižší výbava) s otočným ovladačem. Vybírat lze mezi pohonem pouze dvou kol (zadní), čtyř kol anebo čtyř kol s redukovaným převodem. Součástí tohoto systému je i uzávěrka mezinápravového diferenciálu. Uzávěrku zadního diferenciálu mají také všechny výbavy bez výjimky, ovládá se tlačítkem na středovém panelu.

Mimo silnici

Mitsubishi jsme vzali do rozsáhlého areálu Off-road klubu v Milovicích, abychom ho vyzkoušeli důkladně v terénu. Pick-upy nejvíce limitují rozměry – dlouhý rozvor i délka zadního převisu – a nejinak tomu bylo i u L200. Zadní nájezdový úhel byl snížen ještě dodatečně montovanou výztuhou s tažným zařízením, ale na druhou stranu jde o dobrou ochranu proti poškození zadní části.

Pohon všech kol se připíná jednoduše, stačí otočit ovladačem na středovém panelu a o nic dalšího se nemusíte starat. Ostatně pohon, který máte aktivovaný, se zobrazuje i na barveném displeji palubního počítače v kapličce přístrojů. Novinkou je i asistenční systém pro sjíždění prudkých kopců.

test-2019-mitsubishi-l200- (28)

Na autě byly obuty univerzální, celoroční pneumatiky s poměrně vysokým vzorkem, který v bahnitém terénu milovického off-road parku rozhodně pomohl. Kola se ale během chvíle stejně blátem obalila, ale přesto Mitsubishi neohroženě připravenou trasu – některé části můžete zhlédnout v úvodním videu – zdolalo.

Přečtěte si také:  Auta, která se nikdy nevyráběla: Škoda Fabia pick-up

Na silnici

Jakmile sjedete zpět na silnici, uvědomíte si, že nové L200 je o poznání pohodlnější, než to předchozí. Zadek není – ani prázdný – tak uskákaný, jako dříve. Stále je tu tuhá zadní náprava s listovými pery. Na přední nápravě jsou nyní větší tlumiče, na té zadní přibyl šestý list pružiny. Jízdních kvalit Volkswagenu Amarok sice stále nedosahuje, ale bohatě to vynahradí cenou.

Potěšil také motor. A to jak jeho projev z hlediska sluchového, tak i dynamiky. I v tomto případě jde o pořádný krok vpřed, protože po studeném startu se rozhodně neozve žádné zemědělské mlácení kladivem. Naopak motor je na poměry čtyřválcových pick-upů poměrně dobře odhlučněn, jakkoliv je mnohem více slyšet než u běžných SUV. Se vzrůstající teplotou provozních kapalin se nicméně už hluk motoru příliš nesnižuje.

test-2019-mitsubishi-l200- (15)

110 kW, respektive 150 koní není na papíře na téměř 2,1 tuny velké auto nijak moc, ale vzhledem k určení auta by vás měl spíše zajímat točivý moment. Jeho hodnota je totiž hodně zajímavá. Mezi 1750 a 2250 otáčkami motoru za minutu je k dispozici 400 Nm. Motor není potřeba vytáčet, vystačí si při jízdě s otáčkami právě kolem dvou tisíc. Že by ale auto nedokázalo být svižné, se říci nedá, speciálně při jízdě bez nákladu. Spotřeba se pohybovala nejčastěji kolem 9 l/100 km, což při 75litrové palivové nádrži vystačí i na hodně dlouhé cesty.

Nákladový prostor

Když ho naložíte, už to tak slavné asi nebude, i vzhledem k tomu, že celková nosnost je 1005 kilogramů. Za auto lze zapřáhnout ještě přívěs o hmotnosti 3100 kg. Na korbu se dají naložit předměty o celkové délce 1520 mm a šířce 1470 mm. Výška bočnic je 475 mm.

Mitsubishi L200 nabízí několik možností systému pro uchycení nákladu. Kromě šestice klasických kotevních ok jsou to i mnohem sofistikovanější systémy. Například v našem případě šlo o dvě uzamykatelné a vyjímatelné skříňky.

test-2019-mitsubishi-l200- (20)

Závěr

Nové Mitsubishi L200 vypadá mnohem lépe, zejména při pohledu zpředu, jemuž vévodí nový designový jazyk „Dynamic Shield“. Testovaný model měl masku v černé barvě, které skvěle konstrastovala s bílým lakem karoserie, ale vyšší výbavy mají přední část chromovanou. Zadní část se oproti původní L200 příliš nezměnila, stejně jako interiér.

Přečtěte si také:  Subaru XV ještě nikdy nevypadalo tak dobře. Úprava má připomínat offroadový speciál

A co se také nezměnilo (respektive nezhoršilo), to jsou jízdní vlastnosti v terénu. Tady japonský pick-up vyniká skvělým pohonem všech kol. Při jízdě ho tak nakonec limitují jeho velké vnější rozměry. Výrazně lepší je ale při cestách na silnici – a to jak z pohledu zvukového, tak jízdního komfortu, či dostupné bezpečnostní výbavy.

Když se podíváte do aktuálního ceníku, zjistíte, že Mitsubishi L200 Double Cab startuje na akční ceně 754 420 Kč s DPH (623 347 Kč bez DPH), za což dostanete prostorné auto s pohonem všech kol a tunovou nosností. Pokud se podíváme na druhý konec ceníku, tak zjistíte, že za plně vybavené auto zaplatíte 954 650 Kč s DPH (788 967 Kč bez DPH).

Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Mitsubishi
Typ: L200 Double Cab
Motor: vznětový čtyřválec
Objem válců: 2268 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: nafta
Pohon: 4×4
Výkon: 110 kW/150 koní při 3500 ot./min
Točivý moment: 400 Nm při 1750 – 2250 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: neudává se
Maximální rychlost: 174 km/h
Převodovka: šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km): 7.5
Emise CO2: 198 g/km
Objem nádrže: 75 litrů
Délka: 5225 mm
Šířka: 1815 mm
Výška: 1775 mm
Rozvor: 3000 mm
Provozní hmotnost: 2045 kg
Ceník: ke stažení zde