test-2022-dacia_jogger-tce-100-lpg- (8)

Test Dacia Jogger Essential TCe 100 LPG (2022)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 10. 5. 2022


Když Dacia oznámila nový sedmimístný automobil, strhlo to vlnu zájmu. Když ho pak představila, vlna zájmu neopadla, ale naopak ještě zesílila. My jsme auto už vyzkoušeli v testu, do kterého přijelo v základní výbavě Essential s motorem na LPG. A jaká Dacia Jogger podle nás je?

Vychází z dosavadních modelů, ale narostla

Nejnovější model rumunského výrobce využívá koncernovou podvozkovou platformu CMF-B, na které stojí třeba i Renaulty Captur, Arkana a další, ale i modely Dacia Sandero a Logan.

Rozměry Dacii Jogger jsou o poznání větší než u ostatních modelů rumunského výrobce. Vždyť na délku měří 4547 mm, šířka je 1784 mm a na výšku naměříte 1632 mm. Hodně dlouhý je rozvor náprav, ten činí 2897 mm. Ve srovnání se Škodou Octavia Combi je sice Jogger menší, ale zase ne o tolik. Škodovka je dlouhá 4689 mm, široká 1829 mm a vysoká 1468 mm. Její rozvor je výrazně kratších 2686 mm.

test-2022-dacia_jogger-tce-100-lpg- (7)

Dacia Jogger nabízí standardně pět míst k sezení, za příplatek 23 tisíc korun může však být až sedmimístná. K tomu je tady kufr se základním objemem (v pětimístném provedení) 829 litrů. Když opěradla zadních sedadel sklopíte, dostanete se až na 2094 litrů. Dacia v tiskové zprávě při představení modelu upozornila na to, že díky výšce nákladového prostoru (661 mm) a jeho délce (1150 mm) lze v kufru bezpečně převážet dětský kočárek a dětské kolo, aniž by bylo potřeba odmontovat sedadlo.


TIP: Chtěli byste toto nebo jiné auto na operativní leasing? Podívejte se na ty nejlepší a nejvýhodnější nabídky:

Chci operativní leasing!


Vše, co potřebujeme, máme

Testovaný kus je v základní výbavě Essential, kterou doplnilo jen pár příplatkových prvků. I takové auto ale nabízí vše, co by řidič i zbytek posádky potřeboval. „Zbytečnosti“ navíc tu ale nejsou prakticky žádné.

V nejnižší výbavě chybí klimatizace, která je součástí Paketu Klimatizace za 12 500 Kč. Dostanete potom sice klasické otočné ovladače pouze s regulací teploty foukání a tlačítko k de/aktivaci klimatizace, ale to úplně stačí. Testovaný kus dostal ještě Paket Řízení, který vyjde na 8 tisíc korun, a jehož součástí jsou tempomat s omezovačem rychlosti, výškově nastavitelný volant a zadní parkovací senzory.

test-2022-dacia_jogger-tce-100-lpg- (16)

Základní výbava je specifická tím, že nemá žádný displej multimédií a vše se odehrává pouze v kapličce přístrojů. Místo toho jsou tu pouze výklopná dvířka, do kterých se dá upevnit chytrý telefon. Na ten pak nejen skvěle uvidíte, ale zároveň na něm můžete mít staženou aplikaci Dacia Media Control, pomocí které budete auto (včetně multimédií i rádia) ovládat. Hned vedle je i konektor na USB (nikoliv USB-C), takže můžete svůj telefon rovnou nabíjet. Pokud by se vám takové řešení nelíbilo, nabízí se možnost připlatit si 7 tisíc korun za klasický displej multimédií. Mimochodem všechny výbavy Dacii Jogger – testovanou základní nevyjímaje – mají Bluetooth handsfree, takže můžete telefonovat, aniž byste museli držet telefon u ucha.

Co také nechybí, je palubní počítač či centrální dálkové ovládání a klasický klíč s planžetou, který se už dnes jen tak nevidí, ale také přední elektricky ovládaná okna. Ta zadní jsou na kličku.

Benzin + LPG

Dacia do svých nových modelů nabízí benzinové motorizace, případně verze na LPG. A právě provedení TCe 100 LPG bylo i pod kapotou testovaného kusu. Jde o litrový tříválec, který umí spalovat LPG i benzin a nabídne celkový dojezd vysoko přes tisíc kilometrů. Tenhle motor už dobře známe i z dalších modelů Dacia, protože pohání Sandero, Logan i Duster. 

test-2022-dacia_jogger-tce-100-lpg- (17)

Naladění motoru se liší pro jízdu na LPG i na benzin, stejně jako jeho projev. Při jízdě na LPG nabízí 74 kW/100 koní a 170 Nm, na benzin pak 67 kW/90 koní a 160 Nm. Jakkoliv by se to na papíře nemuselo zdát, tak právě těch 10 koní a 10 Nm je docela znatelný rozdíl. Na LPG je cítit, že auto má chuť do otáček a má o poznání lepší dynamiku. Jeho projev ale hodně hrubý a hlučný, hlavně na volnoběh, kdy slyšitelně cvaká. Jakmile se však přepne na benzin, utiší se, výrazně se jeho chod zjemní, ale zároveň má horší dynamiku.

Přepínat mezi LPG a benzinem lze tlačítkem na palubní desce nalevo od volantu. Studené auto ale vždy startuje na benzin, na LPG se přepíná až po nějaké chvíli s běžícím motorem. Když jedno z paliv dojde, automaticky se pohon přepne na to druhé.

Nejnovější modely Dacia už navíc umějí i při jízdě na LPG měřit hodnoty spotřeby a dojezdu a spolupracují s palubním počítačem. Na displeji se tedy můžete podívat na stav obou palivových nádrží, ale i na jejich průměrné spotřeby. A ta je při běžné jízdě na LPG kolem 8-9 l/100 km, na benzin mezi 7-7,5 l/100 km.

test-2022-dacia_jogger-tce-100-lpg- (34)
Tankování LPG není tak jednoduché jako u běžných paliv. Zpravidla auto tankuje obsluha čerpací stanice

Jak jezdí?

Dacia Jogger je levné auto, vždyť v základní výbavě stojí do 400 tisíc korun, ale přesto používá podvozkovou platformu, kterou má třeba i Renault Arkana, který může být víc než dvakrát tak drahý. A z toho jasně vyplývá, že jízdní vlastnosti nemohou být úplně špatné.

Jasně, je to auto, které nadšeného řidiče nezaujme. Řízení je poměrně přeposilované a cit nedává řidiči žádný, dynamikou neoslní a podobné je to i co se brzd týká. Tohle auto ale nemá řezat zatáčky na okreskách, nýbrž v klidu a pohodě převézt rodinu na chalupu. A to zvládá velmi dobře. Podvozek je sice tužší než u Loganu nebo Sandera, ale působí pevně a nemáte pocit, že by autu rozbité silnice dělaly špatně. Od kol se do kabiny navíc nedostávají žádné rány od kol.

Závěr

Dacia Jogger je, vypadá to, trefou do černého. Je to velké auto s až sedmi místy pro posádku, které odveze spoustu nákladu. Je docela pohodlné, úsporné, navíc umí spalovat LPG, jehož cena na rozdíl od benzinu a nafty nijak výrazně nevyrostla. Navíc i testovaná základní výbava s pár příplatkovými prvky nabídne vše důležité, co by posádka na palubě mohla potřebovat.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Dacia
Typ:,Jogger TCe 100 LPG
Motor:,řadový tříválec
Objem válců:,999 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,benzin + LPG
Pohon:,předních kol
Výkon (LPG):,74 kW/100 koní v 5000 ot./min
Točivý moment (LPG):,170 Nm v 2000 ot./min
Výkon (benzin):,67 kW/90 koní v 4600-5000 ot./min
Točivý moment (benzin):,160 Nm v 2100-3750 ot./min
Zrychlení 0–100 km/h (s):,12.3 (LPG)‚ 12.5 (benzin)
Maximální rychlost (km/h):,175 (LPG)‚ 172 (benzin)
Převodovka:,šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):,6.0–6.1 (benzin) / 7.6–7.8 (LPG)
Emise CO2 (g/km):,135-138 (benzin) / 118-121 (LPG)
Objem nádrže:,50 litrů (benzin) + 40 litrů (LPG)
Délka:,4547 mm
Šířka:,1784 mm
Výška:,1632 mm
Rozvor:,2897 mm
Provozní hmotnost:,1298-1337 kg
Objem zavazadlového prostoru:,829 / 2094 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , ,

7 názorů na “Test Dacia Jogger Essential TCe 100 LPG (2022)”

  1. Mám Joggera právě s tímto litrem a kombinací na LPG a můžu naprosto v klidu říct že ten motor bohatě stačí. 1. Jede výrazně lépe jak stará 1.6 (srovnávám s kamarádovou Lodgy LPG) 2. Už jsem za autem táhl plný vozík dřeva který měl cca. 700kg, vevnitř čtyři 100kg chlapy a krom jednoho stoupání na D1 kde jsem motor musel držet pod krkem na 4 jsem na trase Brno – Jihlava absolutně necítil nedostatek výkonu. Jediné co, tak by mohl brzdit víc motorem, to mě oproti 1.6 celkem chybí..

    PS: Motor má v reálu na režim LPG cca 115koní na předních kolech, stačí se podívat na slovenskou Garáž TV kde ho měli na brzdě.

  2. Tak tu 1.6 ti ten litr srčí do kapsy a ještě se ani nenadře. Zvlášť ten přímovstřik s 81kW s 200Nm,Ten už je opravdu jinde. Neříkám, že by se mi u Joggera nelíbyl 1.5dci,ale ten litr, zvlášť ten silnější je úplně na pohodu i při plném obsazení.

  3. Nechápu poznámku, že cena LPG nijak výrazně na rozdíl od benzinu nevyrostla. Benzín stál před rokem cca 32,-kč, teď 44,-kč, LPG stálo 12,-kč a teď 21,-kč, vše v průměrných cenách, takže benzín vyskočil o 40% a plyn skoro o 90%, takže zdražil nejvíc ze všech paliv, vlastně ne, nejvíc zdražilo CNG, to šlo o 130%, někde i o 400%, třeba na MOL, kg stojí 98,-Kč a loni 24,-Kč

  4. Zdravím, má zkušenost je ta, že motor 1.0tce 74kw je živější než starší 1.6 bez turba. Mám vyzkoušené oba motory a sám jsem se divil, když jsem pořídil Sandro s 1.0 TCE 74kw, LPG a mohu odpřísáhnout že denně zvládá 200 km/h po rovině, na Německé dálnici, pracuju v Německu a denně dojíždím. Nevím ovšem jak je to s životností vozu zatím mám najeto pouze 40tis. km. Záruka je do 100tis. pak auto půjde do světa a koupím nové, protože si nemyslím že motor zvládne milion km. jako starší diesely, nejspíš ani pětinu😁 a pokud Jogger někomu nepřijde jako auto pro rodinu se spoustou bagančat, bude muset pořídit dodávku 😁😁😁

  5. Jen si tak nějak nedovedu představit dovolenou v plném obsazení s bagáží a tím litrovým motorem.Ve Světě motorů ji v testu vychvalovali až do nebes a o pár stránek dál test VW Multivan s motorem 1,5 je prý poměrně slabý.Objem ničím nenahradíš a tak mně nová Dáčka nepřesvědčila a to mám Logana MPV 1,6 v LPG a jsem s ním spokojen.Neříkám,že se mi nový Jogger nelíbí,ale s tímto euro,eko motůrkem je prostě na h…o.Velké hezké auto,ale max.pro dva s bagáží na dovču,ale rozhodně né pro výlety vícečlenné rodiny.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru