test-audi-q5-30-tdi-210-kw-quattro-s-tronic

Test Audi Q5 3.0 TDI 210 kW quattro tiptronic

Autor: Pavel Srp - 14. 6. 2018


Audi Q5 se u nás začala nejdříve nabízet jen se čtyřválcovými motory, šestiválce přišly později. Po testu čtyřválcové verze konečně na řadu přišla i ta šestiválcová. A jak se nám výkonné Audi Q5 3.0 TDI s pohonem všech kol quattro líbilo?

Výkonnější než Q7

Pod kapotou Audi Q5 je vidlicový třílitrový šestiválec, který může být naladěn až na 210 kW/286 koní a 620 Nm. Pokud to srovnáme s motorem ve větším Audi Q7, pak si můžeme všimnout, že má o 10 kW (200 kW) a 20 (rovných 600) Nm méně. Díky hmotnosti a drobnému výkonovému deficitu tak bude Q7 logicky o něco pomalejší a zároveň o něco méně úsporná. Jsou to ale nezanedbatelné rozdíly. Na druhou stranu pro Q7 je k dispozici i vysoce výkonné SQ7 TDI. Svoji sportovnější verzi má i menší SUV, ale jde naopak o benzinové SQ5 TFSI.

Šestiválec je hned po startu příjemnější než čtyřválec, jeho kultivovanost, jakkoliv je 2.0 TDI v Q5 velmi utlumené, šestiválec je lepší. Na druhou stranu (nejen) chování motoru v Audi A8, které jsme testovali týden předtím, se nedá srovnat. Ostatně opět to dává, vzhledem k cenám, za která se obě auta prodávají, smysl.

test-audi-q5-30-tdi-210-kw-quattro-s-tronic

A oproti A8 byla vyšší také spotřeba paliva. Přibližně o litr. Na jednu stranu to jistě bude způsobeno vyšší stavbou karoserie, na straně druhé to bude i absencí 48V sítě, kterou Q5 na rozdíl od A8 nemá.

Hladká jízda ano i ne

Testovaný motor je spojen výhradně s pohonem všech kol quattro. Ten tu není tvořen jako u čtyřválce pomocí spojky Haldex, ale naopak využívá mezinápravový diferenciál Torsen. Točivý moment je rozdělen mezi nápravy v poměru 40 % pro přední a 60 % pro zadní nápravu.

Automatická převodovka tiptronic je osmistupňová s hydrodynamickým měničem, na rozdíl od ostatních verzí, které mají sedmistupňovou dvouspojku S tronic. A právě také přítomnost hydrodynamického měniče se projevuje na tom, jak hladce převodovka mění rychlosti. Na druhé straně v komfortním režimu často nechává motoru nízké otáčky, i kvůli lepší akustické pohodě na palubě. Motor ani tak nemá problém se zrychlováním, protože příval Nm je i tak dostatečný.

test-audi-q5-30-tdi-210-kw-quattro-s-tronic

Z tohoto pohledu je jízda potěšením. Na druhé straně je tu podvozek, velká kola a vyšší hmotnost testované verze. Rozdíl hmotností mezi testovanou verzí a verzí Q5 2.0 TDI 140 kW quattro je přesně jeden metrák. A to se projevuje na jízdě, bude hodně záležet, kde se se svým autem budete pohybovat.

Na kvalitní silnici problém nebude, naopak, podvozek je tužší a dokáže jistě držet i v ostřejších zatáčkách. A to navíc s minimálními náklony. Na rozbitých silnicích, na něž v Česku není prakticky problém narazit, tvrdší odpružení poznáte. Ostatně na přiznání některých nerovností se podepíší i 20″ kola testovaného auta. Od podvozku se ale nikdy neozvala ani jediná rána a nepříjemné rázy se do interiéru také nepřenášely.

Třílitrový motor má dostatek síly napříč celým spektrem otáčkoměru, není to ale síla výbušná, spíše masivní. Prošlápnutí plynového pedálu až na zem tak neznamená výstřel z kanónu, ale spíše chování lokomotivy. Zrychlování nezastaví ani červené pole, protože převodovka mění rychlosti prakticky bez přerušení toku výkonu a limitem tak může být až vaše odvaha anebo spíše omezená rychlost na českých silnicích a dálnicích. Předjetí nicméně s tímhle autem není problém nikdy a nikde.

test-audi-q5-30-tdi-210-kw-quattro-s-tronic

Závěr a cena

Vidlicový šestiválec se pod kapotu Audi Q5 rozhodně hodí více než čtyřválec, je nejen kultivovanější, ale má příjemnější zvuk a také je mnohem výkonnější. Tato verze Audi Q5 je ale i díky kombinaci s automatickou převodovkou a stálým pohonem všech kol těžší, což se negativně projevuje na nekvalitních silnicích. Na hladkých silnicích je ale nezastavitelné.

On ale ani ten čtyřválec není špatnou volbou, což oceníte zejména při pohledu do ceníku. Za dva válce a litr objemu navíc zaplatíte o 238 000 Kč víc. Základní cena Audi Q5 3.0 TDI 210 kW quattro tiptronic je 1 514 900 Kč.

[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Projev motoru,Vyšší hmotnost
Moderní design interiéru,Tvrdší podvozek
Odhlučnění vozu,Vyšší pořizovací cena
[/table]

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Audi
Typ:,Q5 3.0 TDI quattro S-line
Motor:,vidlicový šestiválec (V6)
Objem válců:,2967 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,4×4 (Torsen)
Výkon:,210 kW/286 koní při 3750 – 4000 ot./min
Točivý moment:,620 Nm při 1500 – 3000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,5.8 s
Maximální rychlost:,237 km/h
Převodovka:,osmistupňová automatická (tiptronic)
Spotřeba paliva (l/100 km):,6.4 / 5.3 / 5.7
Emise CO2:,149 g/km
Objem nádrže:,65 litrů
Délka:,4663 mm
Šířka:,1893 mm
Výška:,1659 mm
Rozvor:,2819 mm
Pohotovostní hmotnost:,1945 kg
Objem zavazadlového prostoru:,550 – 610 / 1550 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru